Hoofdcategorieën
Device Settings

Microsoft wil Linux leren begrijpen

Door Robert-Jan Huijsman, maandag 7 oktober 2002 21:13
Bron: WebWereld, submitter: Brainwaste, views: 1.008

In de eeuwigdurende strijd voor betrouwbaardere, goedkopere en betere software heeft softwaregigant Microsoft besloten dat het mogelijk nog het een en ander kan leren van Linux, zo lezen we op WebWereld. De afdeling 'Channel Development' bij de Nederlandse vestiging van Microsoft had wel interesse in wat meer informatie over Linux en heeft om die reden een fax gestuurd naar een aantal Linux-specialisten waaronder Open Office.

Linux en Microsoft"Linux is niet meer weg te denken uit de it-industrie. Microsoft is één van de grotere spelers in deze industrie en is daarom zeer geïnteresseerd in het fenomeen Linux", zo staat in de fax te lezen. Het Linux-bedrijf had echter geen zin in het 'puur informatieve' gesprek dat door Microsoft werd voorgesteld, zo vertelt Valentijn Sessink van Open Office. Een iets eenzijdiger gesprek was wel mogelijk, wanneer een hoog uurtarief betaald zou worden. Dat was echter iets te gortig voor het leergierige groepje mensen bij de softwaregigant, waardoor het gesprek geen doorgang heeft kunnen vinden:

Microsoft wil graag antwoorden hebben op vragen als 'Wat is Linux?', 'Wat doet het?' en 'Wat zijn de voordelen van Linux?'.

"Veel vragen waar wij het antwoord niet op hebben. Vandaar ook dat de Channel Development afdeling binnen Microsoft B.V. zich ten doel gesteld heeft Linux en de Linux-partijen te leren begrijpen. Vandaar ook mijn verzoek aan u om eens van gedachten te wisselen over bovenstaande en eventueel nog meer punten."
Volgende 21:39 Palm introduceert nieuw basismodel: Zire
Vorige 19:41 Intel introduceert drie nieuwe smaken 845-chipset
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  »

Oh ohw, Microsoft praat met de mensen van openoffice... hopelijk is het geen wolf in schaapskleren

En concurrentie is nooit slecht geweest.

Toch wel... Microsoft wil waarschijnlijk gewoon weten hoe ze hun marktaandeel weer terug kunnen krijgen... :+ Iets directer:
Microsoft wil graag antwoorden hebben op vragen als 'Hoe krijgen we ons marktaandeel terug?' en 'Hoe zorgen we dat jullie voor ons gaan werken?'
:o

Het Linux-bedrijf had echter geen zin in het 'puur informatieve' gesprek dat door Microsoft werd voorgesteld, zo vertelt Valentijn Sessink van Open Office. Een iets eenzijdiger gesprek was wel mogelijk, wanneer een hoog uurtarief betaald zou worden.
Ach ja, en de Anti-Microsoft gevoelens bij de Open Office groep liggen er weer duimendik bovenop, zoals bij velen die zich met Linux bezighouden overigens (wat ook heel goed blijkt uit de reacties in deze thread) :Z

Wat is er, vooroordelen en anti-MS gevoelens daar gelaten, nu eigenlijk mis met een informatief gesprek tussen MS en Linux specialisten?
Kan misschien juist erg leuke uitgangspunten opleveren, maar jah, men is weer eens te kortzichtig om dat in te zien. Microsoft = Evil Itself en wil het heilige Linux besmetten... Kill MS! Kill MS! is het kinderachtige uitgangspunt vervolgens maar weer eens > staat nog bijna letterlijk verderop in deze thread ook |:(

Dit lijkt wel een middeleeuwse kruistocht...
Ik heb zodoende mijn moderatiepunten maar eens gebruikt om een en ander grondig omlaag te modden. Doe ik niet vaak, maar hier was het echt ff nodig :(


Een paar citaten van saintnightmare uit deze thread:

1.
Ze willen de marketing en de beweegredenen van Linux klanten achterhalen om vervolgens een eigen marketing strategie tegen linux te ontwikkelen (lees: van de markt drukken).
2.
[...] Dus wat doen ze. De vriendelijke buurman spelen. Lief doen. Linux niet meer afzeiken enz.
Ze willen Linux beter begrijpen om het daarna beter van de markt te kunnen drukken. DAT zit er achter. Dat heeft de historie wel geleerd.

Nou, van mijn part mag M$ echt helemaal afbranden. Zo ongelofelijk onsympatiek en over lijken gaan die gasten. Om van te kotsen gewoon.
Op een reactie over MS vernietigen in CS stijl:
3.
Krijg je van mij de vliegticket
Over oorlogsmaterieel (voor de geplande vernietiging van MS) op het vliegtuig krijgen:
4.
Als je zegt dat het voor het goede doel is wel
'T lijkt me wel duidelijk welk vlees we met jou in de kuip hebben, nietwaar saintnightmare?? :Z
Exact het vlees waar ik het over had! Ja, ik heb al deze posts van je een -1 gegeven inderdaad, en volkomen terecht ook imo :r

Nog een kleine vraag saintnightmare: Heb jij toevallig ook Microsoft Windows op je PC draaien? |:(

<edit>
En dat ik veel met MS producten doe heeft hier helemaal niets mee te maken. Ik erger me ook af en toe aan problemen met MS software (hoewel ik daar sinds introductie van Windows 2000 overigens steeds minder last van heb), maar deze ongerichte anti-Microsoft aanval is buiten alle proporties.

<edit 2>
Juist ja, mod mijn post maar weer weg als flamebait... |:(

Het is denk ik niet puur uit anti microsoft gevoelens gedaan.

Microsoft is een concurent, en ze vragen of ze even - gratis en voor niks - wat kostbare tijd van de tegenpartij mogen gebruiken zodat zij hun allerlei informatie & kennis verschaffen die Microsoft zelf weer kan gebruiken om beter van te worden.

Microsoft is zelf ook niet de liefste en probeert net als ieder ander bedrijf geld te verdienen. Het is meer dan redelijk om een vergoeding te vragen als iemand iets van je wil terwijl je hem niks verschuldigd bent.

Als ze zo nodig meer willen leren kunnen ze ook net als ieder ander naar presentaties en lezingen gaan.

Ik vind het toch wel een beetje vreemd dat MS zoiets per FAX doet, FAX = uit. Vooral van zo'n bedrijf zou je toch wel een brief/email verwachten?

Ik vind het toch wel een beetje vreemd dat MS zoiets per FAX doet, FAX = uit.
helemaal niet, als je dingen per email afspreekt met een bedrijf wordt er altijd gevraagd of je een fax kunt sturen ter confirmatie. Ik denk dat fax toch wat serieuzer wordt genomen dan email. Brief is natuurlijk nog beter maar wel erg traag.

Pardon?

Dat kun je heel anders zien: Wat schiet OpenOffice op door een gesprek met Microsoft waar Microsoft simpelweg informatie wil over het hoe en wat van Linux en zeker niet visa versa????

Andere bewoordingen hiervoor zijn consultancy en daarbij zijn pittige uurtariefen doodnormaal.

Niks kruistocht, gewoon fair en honest business practice.

Linux is toch de opensource. Alles vrij en en open te verkrijgen. Totdat je vragen hebt,
sja dat heet een businessmodel, en dat is anders dan bij microsoft ja. de software krijg je gratis en voor de kennis en hulp betaal je, zo werkt dat bij veel bedrijven die met opensource werken.

Ah... ben jij toevallig ook zo'n newbie die vraagt 'mijn linux doet het niet, wat kan dat zijn'

Errug irritant |:( en worden ze vervolgens nog kwaad ook dat ze niet geholpen worden.
Maar als ik een goed gedocumenteerde 'vraag stel'/'bug report' over een echt probleem wordt hij bijna altijd beantwoord/opgelost (en dat is dus iets wat ik bij M$ nog nooit voor elkaar heb gekregen.)

Maar post hier voor de gein is een linux vraag.

Kunnen we kijken of we er een antwoord op kunnen geven.

[offtopic en overbodig][quote]

Ik heb zodoende mijn moderatiepunten maar eens gebruikt om een en ander grondig omlaag te modden. Doe ik niet vaak, maar hier was het echt ff nodig.

[/quote]

Ik moet je zodoende maar even meedelen dat je de plank volledig misslaat...
Door te reageren in de thread worden je modpunten namelijk niet meer meegeteld, zelfs al heb je ze al gebruikt voor je reageerde...

Waar zitten jouw normen en waarden en bovenal jouw rechtsgevoel? MS is wel 2x veroordeeld (door een Franse en Amerikaanse rechtbank) voor gedrag dat tegen de wet is. Wat er dus mis is met een door MS aangevraagd gesprek met Linux specialisten? Behoorlijk wat als je nadenkt over het waarom.
Hoezo ga jij met een veroordeeld bedrijf rond de tafel zitten? Ga jij na de Bouw Fraude ook gezellig met die jongens rond de tafel zitten "omdat zij jou beter willen leren begrijpen" |:(

Laten we wel wezen: de veroordeelde en monopolistische predator is echt niet uit op een vreedzame coexistentie in Bill's software ecosystem doch slechts op zoek naar manieren om Linux de wind uit de zeilen te nemen (afnemende MS Office cash cow revenue bedreigt shareholder value). Linux geeft de industrie in zijn geheel een boost: Steve Balmer is kristal helder dat MS niet op prijs met Linux kan concurreren maar mbv "added value" moet concurreren. Verder is MS duidelijk op zoek naar een strategie en propositie die klanten moet verleiden om bij MS te blijven. Telstra's move om 45,000 werkstations misschien van een ander OS te voorzien is al genoeg reden voor Balmer om in de Gulfstream V te stappen om te proberen nog wat te redden "down under". Balmer's "added value" moet ergens uit blijken en dit dwingt MS om *echt* innovatief te zijn ipv de herhaling van (marketing) truukjes van eerdere versies. Een intro met een nummer van de Stones werkt voor bedrijven echt niet meer na de verassende introductie van Licensing Model 6.0. MS Channel Development gaat duidelijk pro-actief te werk. Kennelijk realiseert MS zich donders goed dat Linux een uitstekend alternatief is voor het MKB; de markt die het moeilijk heeft en typisch door het kanaal bediend wordt. Als je lang genoeg in deze industrie meedraait dan weet je dat er een revolutie of "disruptive technology" nodig is om de evolutie een zetje te geven. De markt zal zelf wel beslissen wie gelijk heeft: MS of een alternatief.

En jouw beklag over de reacties van mensen die Linux een warm hart toedragen: zonder revolutie was jij nog een Neanderthaler geweest....

De XP campagne: "keep on running..... keep on running"

* 786562 Species"keep on running, keep on hiding" was.... :+

Je hebt wel gelijk, het liefst zat ik dit nu op een amiga te typen, wat altijd een betere architectuur was geweest dan de ibm PC. Maar ja, intel heeft gewonnen. er komen geen nieuwe amiga's meer. einde verhaal. Maar aan de software kant van het verhaal staat het er beter voor. Linux is zo opgezet dat de ontwikkeling nooit zal ophouden. Maar ik gebruik het als een hobby, Net zoals iemand die een modelspoorbaan bouwt steek ik er gigantisch veel vrije tijd in en probeer alles tot op de kleinste detail goed te maken. Wat ik altijd tegen mensen zeg is als je iets snel gedaan wilt hebben, en niet de geduld hebt om handleidingen enzo te lezen, gebruik dan windows. Het is in de meeste gevallen de snelste oplossing om iets gedaan te krijgen.

Ach ja, en de Anti-Microsoft gevoelens bij de Open Office groep liggen er weer duimendik bovenop, zoals bij velen die zich met Linux bezighouden overigens

Waarom zijn dat nu gelijk weer anti-Microsoft gevoelens? Het zijn concurenten van elkaar, Microsoft heeft ook nooit enige hulp gegeven bij Open Source projecten, een paar voorbeelden:

- Het Samba project, die het SMB protocol van Microsoft helemaal zelf hebben moeten uitvogelen en als dank veranderde Microsoft het bij elke nieuwe versie van Windows het net een beetje, zodat ze opnieuw konden beginnen.
- Openoffice.org, die de Microsoft Office bestandsformaten zelf hebben kunnen reverse-engineeren.

Tenslotte, als we het over anti-gevoelens hebben: Steve Ballmer die Linux een kankergezwel noemt, noem ik nu ook niet bepaald liefdevol.


Tjonge, dingen weer eens uit perspectief trekken. M$ word niet gehaat omdat linux er is, linux word aangehangen omdat M$ gehaat word. Effe het perspectief rechtzetten....
Ik weet niet over welk perspectief jij het hebt, maar het perspectief waar ik vanaf het begin van uitging was het eenvoudige feit dat Microsoft door veel Linux fans wordt gehaat en veracht.
De meeste mensen hebben niet eens zo'n moeite met de software de M$ levert. Die is namelijk best werkbaar/bruikbaar en in sommige gevallen zelfs uitermate goed. Het is alles wat d'r omheen hangt wat ze KOTS misselijk maakt. Gates is Bush in de software wereld, hij moet en zal alles regeren en het zal em een rotzorg zijn hoe ie dat doel bereikt. De vele dingen die daar mee samen gaan maken vele mensen kotsmisselijk, niet zozeer z'n software.
Juist ja, het eeuwige standaardverhaaltje waarmee de meeste Linux fans hun Microsoft haat verklaren, waarbij jij tenminste nog toegeeft dat MS ook goede software kan produceren, iets wat veel linux fans erg veel moeite kost.

Ik vraag me alleen nog steeds af wat van hetgeen "er omheen hangt" ze "kotsmisselijk" maakt:
1. Dat MS een "monopoliepositie" heeft bereikt door middel van een goede marketing en de juiste overnames hier en daar?
2. Dat MS geen zin heeft om hun sourcecode aan allerhande concurrenten vrij te geven?
3. Dat MS geen standaardondersteuning bied voor bepaalde platformen?
Dat is waar het meestal op neerkomt...
Kan ik meteen vermelden dat punt 1 de droom van elk bedrijf is en dat de punten 2 en 3 hun goed recht zijn naar mijn mening. Het is hun software remember.
Vergeet het M$ motto niet, beter goed gestolen dan slecht zelfgemaakt.
Misschien dat je me even de lijst kan presenteren van dingen die MS allemaal "gestolen" zou hebben? Ben benieuwd... :Z

Ik denk dat omgekeerd juist een heleboel softwareproducenten dingen van Microsoft hebben afgekeken en al dan niet verbeterd op de markt hebben gebracht. Same with Linux > voldoende linux software en elementen lijken wel erg veel op reeds bestaande MS software ;)

* 786562 Cheetah

Misschien dat je me even de lijst kan presenteren van dingen die MS allemaal "gestolen" zou hebben? Ben benieuwd
MS heeft toch zelf toegegeven hun GUI van Macintosh gestolen te hebben?
maar Mac heeft die natuurlijk ook weer netjes gestolen van PARC dus de cirkel is hierbij rond ;)

Wat is er, vooroordelen en anti-MS gevoelens daar gelaten, nu eigenlijk mis met een informatief gesprek tussen MS en Linux specialisten?
niks natuurlijk, behalve als dat gesprek als onderwerp heeft "vertel ons eens wat jullie klanten zijn zodat wij ze weer terug kunnen pakken" en als microsoft dan ook nog te beroerd is om een fatsoenlijk uurtarief te betalen...... ik kan me voorstellen dat openoffice wel wat beters te doen heeft dan microsoft bijscholen....

Als je bij microsoft wilt weten:
wat is windows
hoe werkt het precies
hoe pakt windows de zaken aan..

en je wilit meer technische info erover hebben (tijdens een puur informatief gesprek) zul je ook moeten betalen..

dat heet een cursus volgen....
en dan worden er prijzen berekend bij MS.. dat wil je niet eens weten..

Samenwerking is altijd goed. Twee weten meer dan 1!
Ze kunnen elkaar beter helpen dan dat er altijd en eeuwig rivaliteit heerst...

Dit lijkt me niet puur gericht op het samenwerken, meer de techniek erachter leren begrijpen zodat ze daarmee windows kunnen verbeteren. Linux wordt hier geen haar beter van..

MS'ers weten echt wel hoe linux in elkaar zit hoor... zo n00b zijn ze ook alweer niet.. :/

Klopt, ze kennen de technologische aspecten van GNU/Linux en Unix door en door (ze waren niet voor niets developer van Xenix in een grijs verleden).

Wat ze niet kennen zijn de psychologische aspecten achter GNU/Linux. En daar komen IMO ook niet achter door gesprekjes met OpenOffice.org developers.

GNU/Linux is een community, zeg maar een grote familie die GNU/Linux als OS gebruikt en zich daardoor verbonden voelt met een grote groep gelijkgezinden.

MS zal daar met hun equivalent van userbase niet tegen kunnen concurreren. Over het algemeen voel je niet zo deel uitmaken van een groep als je dat relatief veel geld kost en je daar voor errug weinig privileges krijgt.

GNU/Linux is een community, zeg maar een grote familie die GNU/Linux als OS gebruikt
een soort TROS ? :+

En daar komen IMO ook niet achter door gesprekjes met OpenOffice.org developers.
OpenOffice.Org != OpenOffice.NL

OpenOffice.NL == een bedrijf van Valentijn Sessink (zie het artikel) dat hele bedrijven helpt om te schakelen naar een open operating system + werkomgeving. (OpenOffice.Org zal ongetwijfeld ook bij die werkomgeving horen..)


Linux overnemen? :)
Dat zou knap zijn.

Samenwerking is altijd goed. Twee weten meer dan 1!
Owja, en Rene en Willy v.d Kerkhof dan? (owkee, Theo Maassen quote).

Nee maar ff serieus, je kunt toch niet verwachten van een stel open source developpers dat ze Microsoft, hun grootste concurrent, even voor nop gaan uitleggen wat ze moeten veranderen.

Microsoft wil graag antwoorden hebben op vragen als 'Wat is Linux?', 'Wat doet het?' en 'Wat zijn de voordelen van Linux?'.
Bij Microsoft weten ze zeker niet hoe ze de handleiding van Linux door moeten nemen? :+


Om een radiozender in GTA3 te quoten: "It isn't an conflict of interests if you own all the radio-stations in town"

Microsoft neemt dit misschien iets te letterlijk op.

Ik weet wel dat ik nog nooit een handleiding voor windows gezien heb. :+

RTFM zou ik zeggen

Tip voor ze...

1) KOOP een Linux distributie....
2) Installeer het en ga er mee spelen

Zo is de meerderheid van de mensen er mee in contact gekomen, dus dit is ook de manier voor microsoft om die meerderheid te begrijpen.

Microsoft bedoelt niet de techniek want ga er maar vanuit dat ze jouw voorstel al lang en breed hebben uitgevoerd.

Ze willen de marketing en de beweegredenen van Linux klanten achterhalen om vervolgens een eigen marketing strategie tegen linux te ontwikkelen (lees: van de markt drukken).

edit:
...te laat...
Inderdaad ja.

ik verwacht alleen wel dat ze bij microsoft al een versie ergens vandaan getoverd hebben om er mee te kunnen "spelen".
En als ze kernel "doorlezen" (volgens mij toch hoofdzakelijk C, en da kennen ze wel) dan komen ze d'r zelf wel uit.

[ouwehoermode]
krijge we dalijk winnux (nee, geen lindows nee)

en als ze nou alles in java schrijve kunne ze er op elk platform mee over weg :*)
[/ouwehoermode]

en als ze nou alles in java schrijve kunne ze er op elk platform mee over weg
Najah, Java is niet blij. Daar mogen ze geen 'uitbreidingen' in maken. Te weinig macht voor Microsoft dus. Dan maken ze maar gewoon dot.NET...

Ik zou dat niet te hard roepen, straks kopen ze inderdaad een distributie. MS kennende alle distributies.

Dag RedHat, Dag Suse, Dag mandrake. hallo MS-linux ;)


Linux zit architectuur-technisch zo anders in elkaar dat Linux ondersteuning ver te zoeken is. Mischien met een emulator zoals Wine onder Linux dat Windows programma's kan draaien op x86 machines.

'Wat zijn de voordelen van Linux?'
Linux is goedkoper, en aangezien de kennis om het te gebruiken bij grote bedrijven niet ontbreekt (goede systeembeheerder)...waarom zou je dan nog voor Windows kiezen?

Dat is de reden waarom het bij Desktop gebruikers niet populair is: gebrek aan kennis.

Andere redenen waarom het populair is bij bedrijven:
- het is HEEL flexibel
- het is in sommige gevallen meetbaar sneller

Hey, hallo, die ventjes van Open Office wilden het Microsoft ook al niet vertellen, dan moet jij het ze niet gaan voorzeggen! :D

Why not? Ik geef als grootste pluspunt dat het goedkoper is...

Als Microsoft hier naar luistert...wordt Windows ook goedkoper...wie wil dat nou niet? :)

PS: ik verwacht niet dat er iets verandert aan de Windows prijzen totdat Bill Gates dood is. Maargoed, ik kan het altijd proberen...op een dag luisteren ze naar hun klanten :P

Ik word er wel een beetje misselijk van dat iedereen Bill Gates overal de schuld van geeft. Denk je nou echt dat die man overal verantwoordelijk voor is wat negatief aan MS produkten?

Als je dat denkt dan vind ik dat knap stom

Ten eerst MS word niet door Bill Gates bestuurd maar door een heel orgaan die allemaal een stem hebben in wat er gaat gebeuren.

Ten tweede Bill Gates is degene (al mag je er niet mee eens zijn) die de PC voor iedereen mogelijk heeft gemaakt. En als je nou zegt: "Ja had Linux ook gekunt!" dan moet je maar bedenken waarom ze het niet gedaan hebben!

My 2 cents

edit: reactie op Raw Peanut

Erhm...ja...beetje doordraven misschien?

Ik wil alleen maar zeggen dat ik denk dat er niks verandert aan de prijzen totdat de 2e generatie Microsoft werknemers de leiding overneemt.

YEESH! :z

PS: als je niet snapt wat ik zeg: ik ben niet iemand die zonder nadenken op Bill Gates kotst


uhm...windows zit programmeertechnisch veel beter in elkaar dan linux. maar linux is stabieler door de betere uitwerking/support/ er werken meer mensen aan. Maarja.

Pardon, ga je mond spoelen.

Microsoft producten zitten programmeer-technisch juist ontzettend rommelig in elkaar.
Een aantal producten (oa. IIS 4.0 en 5.0) zijn ge-reverse engineerd en wat bleek dat rot aan elkaar te zitten zeg.

Wat heel duidelijk te zien was was dat er meerdere programmeer teams bezig waren geweest (stijl van coden) die hun stukken code/modules wegens vaak niet goed aansluiten dan maar met ranzige truuks aan elkaar hebben gelijmd.

Wat je zegt is pertinent niet waar. Wat je zegt over Linux trouwens ook niet. Daar wordt tegenwoordig ook veel bagger geproduceerd. vergis je niet. De ere-code van clean-coding wordt door veel nieuwe programmeurs (lees pikkies die van school komen en het denken te snappen) niet meer gedragen. Die denken "hardware/speed is cheap, wat kan netjes cpu- en memory-efficient mij nou schelen. het draait toch wel).

Trust me, Linux programmeurs (vooral de nieuwe generatie) zijn geen haar beter dan windows programmeurs (die al langer gewend zijn er een rommeltje van te maken).

Echt goede, dus GOEDE programmeurs zijn schaars.

Linux is wel veel en veel stabieler maar dat komt vooral door de architectuur (kernel enz.) die gewoon veel beter is (UNIX in het algemeen moet ik zeggen want de basis principes zijn het zelfde/zelfde voorouder(s) ).

Sorry dat ik het zeg...ik heb wel regelmatig wat gelezen over dat soort dingen...en heb altijd begrepen dat de architectuur van bijvoorbeeld NT veel beter in elkaar zit dan die van linux. Maar ik zal me gedeisd houden :p jij hebt er duidelijk meer verstand van ;)

Maar ik zal me gedeisd houden
Doe maar :P. Echt waar, UNIX (zoals Linux er ook variant is alleen mag het wegens copyright gedoe de naam UNIX niet dragen) zit veel beter in elkaar.

Het multitasked beter. Is onder hele zware load echt soepeler en sneller. Wel eens op een NT doos waarvan een process de CPU voor 100% opslokt, proberen in te loggen of er gewoon mee werken?
Dat kan haast niet meer of het duurt een friggin eeuwigheid.
UNIX blijft dan nog responsive hoor. Minder snappy maar je kan er nog goed mee werken.

Echt, ik werk al vele jaren met zowel UNIX als Windows (al vanaf 3.50). Windows kan never niet tippen aan UNIX.
Ik ken beide architecturen voor een heel groot gedeelte (ik zeg bewust niet alles want ik denk dat bijna niemand dat helemaal doet, laten we eerlijk zijn).

Ik zal het je sterker vertellen. NT 3.5x zat beter in elkaar dat NT40 of Win2000 hoor. Daar was de kernel-layer beter gescheiden van de user-layer.
Toen Microsoft DirectX in de kernel ging vrotten sloten ze een pact met de duivel. Dat was wel zo dom. Het ging hun om snelheid winst maar dat hebben ze duur betaald met de 1000000'en bluescreens van vooral NT40.
Besides, wat moet je in godsnaam met DirectX in een server.... :P

Ben ik nou de enige die dit een goed initiatief vindt?

Volgens mij wel ja.

Microsoft wil linux leren begrijpen zodat ze windows kunnen verbeteren, ze doen het alleen maar in hun eigen voordeel en echt niet om het gebruik van linux te stimuleren.

als windows verbeterd is dit ook in het voordeel van de klant hoor, en dus van +/- 85% van alle pc gebruikers, blijf maar lekker in je droom dat ooit alles op linux draait (misschien kan het wel, maar nog lang niet voor binnenkort)

We willen toch allemaal een betere windows, dus....
Ik steun MS ook in hun poging het beste uit linux te combineren met het beste uit windows.

Waarschijnlijk wel

Het positieve hiervan is echter wel dat zelfs MS zich nu zorgen begint te maken over Linux. (en terecht)

Het is trouwens al een tijdje aan de gang. Linux gaat nu van het freaks-only systeem naar de gewone gebruiker. Mensen beginnen het te kennen. Als je nu tegen iemand over Linux begint kijken ze je niet meer aan van: waar heb jij het nou weer over!
Pas werd zelfs in het nieuws Linux samen met Macintosh genoemd als een van de systemen die niet kwetsbaar was voor het bugbear virus.

Daar maakt MS zich zorgen over!
«  1  2  3  4  5  6  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 21:39 Palm introduceert nieuw basismodel: Zire
Vorige 19:41 Intel introduceert drie nieuwe smaken 845-chipset
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011