Hoofdcategorieën
Device Settings

Tegenvallende resultaten Xbox in Japan

Door Martijn van der Poel, woensdag 25 september 2002 17:04
Bron: The Inquirer, submitter: The System, views: 895

The Inquirer meldt dat het niet al te best gaat met de Xbox verkoop in Japan. Sinds de introductie, in februari dit jaar, zijn er 274.000 consoles verkocht. Niet echt weinig, maar nog steeds minder dan concurrent Sony, die de afgelopen twee jaar tien miljoen Playstation 2 dozen over de Japanse balie wist te schuiven. Alhoewel Microsoft een flink aggresieve marketing toepast, heeft het nog een lange weg te gaan voordat de Xbox een echte tegenstander voor andere consoles wordt. Het probleem lijkt vooral te liggen aan het gebrek aan goede lokale ontwikkelaars, welke een killer-game zouden kunnen ontwikkelen voor op de Xbox. De Japanners zien veel liever een role-playing spel zoals Final Fantasy, dan een Blinx the Cat van Microsoft, aldus The Inquirer. Rond het jaar 2005 komt de Xbox 2 uit, waarschijnlijk snapt Microsoft dan wel dat een console niet staat of valt met een snelle graphics-chip of processor, maar dat het zaak is om de juiste games op jouw console te hebben draaien. Misschien dat het pas overgenomen softwarehuis Rare zo'n game zou kunnen ontwikkelen voor de Xbox, al denkt concurrent Nintendo daar anders over:

Xbox logo There can be no doubt that the company has the cash in the coffers to throw after this market but does it have the expertise? And won't developers be aware of how deep the software-maker's pockets are, when dealing with the company?Microsoft's next acquisition in this market will be its biggest and most daring, we reckon. Whether it succeeds or not will be determined one way or other by the Japanese. Either Sony will stumble, but you won't get much of a price on that at the bookmakers, or Japanese gamers will be turned on by a classic game for the console. If the reports are accurate, Blinx hasn't quite cut that particular brand of mustard
Volgende 17:36 AMD introduceert nieuwe Athlons op 1 oktober
Vorige 15:52 Socket adapters getest bij Tom's Hardware
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »

Jah misschien zijn die Amerikaanse marketing strategien van Microsoft niet zo erg toepasbaar op de Japanse markt. Daar zitten zoiezo al de meeste met een Playstation 2 omdat die veel eerder uitkwam. Ik moet ook toegeven dat op dit moment de Cube en Playstation nog de beter games hebben maar XBOX komt sterk aan met XBOX live hoor :)

Mja dat kon ik ze ook wel vertellen. De meeste mensen die ik ken met een console kopen dat ding niet vanwege de "vette" graphics maar meer vanwege de leuke spellen.

Zelf ga ik ook een gamecube kopen en das niet vanwege dat deze de beste performace heeft.

Een xbox is m.i. toch weggegooid geld bij mensen met een fatsoenlijke pc.

Hoezo? Xbox is een console, net als de cube en PS2. Zeg dan dat elke console weggegooid geld is als je een PC hebt (wat ook onzin is).

Ik heb nu een klein jaar de Xbox, en nooit het idee gehad dat ik op een pc-in-a-box zat te spelen, integendeel.

Een xbox is m.i. toch weggegooid geld bij mensen met een fatsoenlijke pc.

En DAT is juist waar Microsoft op mikt. Wij Tweakers hebben goede computers, echter hoeveel mensen hebben een snelle 1/2/3 Ghz computer? Ik denk dat 1 a 2 procent maar zo'n snelle computer heeft om de delfde kwaliteit te krijgen als een XBOX.

Alle mensen die mooie/leuke games willen spelen zullen voor een console gaan omdat dit gewoonweg vele malen goedkoper is. Een XBOX (PS2, Gamecube) kost ongeveer €250.

Een computer die net zulke beelden kan weergeven heeft al een VGA kaart die tussen de €250 en €300 zit. Hierbij moet men dan ook nog eens de rest kopen.

/edit
Euro symbool wil hier niet goed weergeven worden :'(

Off-topic:

Dat met die codes is op te lossen door rechts te klikken op de pagina en bij "codering" niet "Automatisch" maar bijvoorbeeld "West Europees" te kiezen. Het is vreemd, maar automatisch gaat automatisch fout, zeg maar |:(

En DAT is juist waar Microsoft op mikt. Wij Tweakers hebben goede computers, echter hoeveel mensen hebben een snelle 1/2/3 Ghz computer? Ik denk dat 1 a 2 procent maar zo'n snelle computer heeft om de delfde kwaliteit te krijgen als een XBOX.

Zo snel is een X-box ook niet. Een ouwe kantoorpc (Pentium III) + wat rammetjes (bv. 128MB of 256MB) + een GeForce = X-box. Dat is gewoon een verouderde low-end pc in een black desktop box.

Met 640*480 resolutie kan veel pc's die grafix produceren. Terwijl ik CS speel op 1600*1200 32bits.

Euro symbool wil hier niet goed weergeven worden
Wel als je "€" intikt:

waarschijnlijk Quantum RedShift nog niet gezien of gespeeld..
dat spel is ZO snel, heb ik nog geen enkel pc game zien doen hoor..en het is dan nog eens verdomd mooi ook(hmmm * 786562 def
conclusie: niet te veel vooroordelen hebben omdat het een microsoft produkt is.

nope. je hebt gelijk DEF..

Voor een 'stomme' pIII 733 met een GF2 in doet een xbox het supergoed.. Beter dan vele P4's met GF4's .. Ik ben er zeker van.


De sterkte van de console ligt hem in de decicated hardware. DE software ontwikkelaar WEET waarvoor hij soft moet schrijven. En dat is op PC niet het geval. Want er zijn op PC 50miljoen verschillende combinaties te maken met alle 50miljoen verschillende componenten op de markt (bijwijze van spreken)


go Xbox :)


ps: ook nog een DVD speler en DIVX player.. Standalone en dat alles voor 250euro

Geforce 3.5

Ikzelf vind de Xbox de beste spellen hebben van elke console ooit. Maar dat is een mening. Kijk maar een rond wat voor mooie en leuke titels er allemaal aankomen. Moi is wel degelijk te combineren met leuk, wat velen mensen blijkbaar denken dat niet kan.

:)

http://www.xboxworld.nl

De sterkte van de console ligt hem in de decicated hardware. DE software ontwikkelaar WEET waarvoor hij soft moet schrijven. En dat is op PC niet het geval. Want er zijn op PC 50miljoen verschillende combinaties te maken met alle 50miljoen verschillende componenten op de markt (bijwijze van spreken)
Wat voor mooie praatjes kunnen ze bij de marketing uitvinden?

Het blijft een pc, met geoptimaliseerde software. De beperkte resolutie laat de X-box zo snel draaien, tv's kunnen niet sneller dan ! 25fps !. Als een pc-gamer 25fps ziet, dan is dat erg suckend, maar 25fps is het max voor X-box.

Ja, ik heb met AMD TB800Mhz en GeForce1, minstens 300fps in CS op 640*480 16bits kleuren. De P4 + Geforce4 is nog altijd overkill-snel.

Het is natuurlijk beter, een goedgeïnstalleerde Gentoo Linux + UT 2003, het gaat snelste performance in pc-gaming worden. Zo'n goede game op een OS met zo weinig mogelijk overhead. De kernell wordt in Gentoo op maat gecompileerd. vb. Er wordt geen PIII-ondersteuning geïnstalleerd als je een AMD heb...

jij wil zeggen dat jij meer kan zien dan 25fps?

dan zijn ze niet erg hard opgeschoten. In april zaten ze al op de 190.029 stuks zie dit artikel

http://www.tweakers.net/nieuws/21328

Microsoft kan veel, maar men kan niet in 1x op een nieuwe markt een leading player worden.

Dat is echt een Utopie, zelfs voor MS :7

Zou het nou niet gewoon slim zijn om effe te minderen met die grote marketing campagne (we weten nu wel dat het ding bestaat) en nu te concentreren op de creatie van tenminste 1 echte vette game.

Met alle respect (ik heb een X-Box) ik vind de games tot nu toe niet echt baanbrekend. Halo was wel geinig maar niet te vergelijken (qua besturing en graphics) met een PC FPS. Vind de huidige games saai. Ze vervelen snel.

Ik heb ook een Cube en een PS2 en op de Cube speel ik het meest. Na mijn PC dan. Want Counter-Strike is nog steeds No.1.

De Japanners zien veel liever een role-playing spel zoals Final Fantasy, dan een Blinx the Cat van Microsoft
WIE NIET! :D whahahaha!!!
Kom op zeg.

ben ik het toch niet helemaal eens met die mensen die een xbox weg gegooid geld vinden als je ook een PC hebt. Ik vind een console voornamelijk makkelijk omdat ik dat ding zo aan kant zetten en dan kan gaan gamen, ik hoef niet eerst iets op te starten en alles zo in te stellen dat het goed gaat draaien, alles is gewoon meteen zoals het het best speelbaar zou moeten zijn.

Verder is een console kiezen, denk ik, het meest naar spellen kijken, daarom heb ik geen cube genomen, omdat er op dit moment nog geen enkele echte race game voor uit is. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Ik raad u aan om een "schoendoos-pc" te kopen, die zijn nog kleiner en mooier dan X-box en je kan hard op gamen. (Koop wel zo'n pc MET AGP-slot.)

Niet geheel on-topic maar ik denk dat de XboX wel een flinke verkoopboost kan krijgen als het mogelijk wordt om er op een eenvoudige manier DIVX op af te spelen. Een dedicated DIVX speler voor $150 in de vorm van een XboX is een stuk aantrekkelijker dan een Shuttle. (Ik denk dan vooral aan de tweakers community, studenten, etcetera) Al is het maar de vraag of dit MS echt helpt, ik heb begrepen dat ze de hardware subsidiëren en de winst op de software maken.

<ook niet geheel ontopic>
Precies zoals je zegt, en dat is ook de reden dat ze het niet doen. Net als bij printers wordt er weinig tot geen winst gemaakt op het product (de console of de printer) maar wel op de 'aanvullingen' (spellen of inktpatronen). Als dat ding nou DiVX zou kunnen spelen, dan zouden veel mensen hem kopen en geen spellen erbij nemen --> verlies.

Hoewel ze, als ze het zouden doen, wel weer een groter marktaandeel krijgen wat de verkoop van spellen weer ten goede zou kunnen komen. Heeft iemand die marketing studeert zin om hierop af te gaan studeren?
</ook niet geheel ontopic>

Dit ben ik niet met jou eens.

Zoals jij het zegt komt het er op neer dat Microsoft minder games zou verkopen wanneer zij de Xbox DivX zouden laten ondersteunen. Stel je voor, als veel mensen de Xbox zouden kopen voor Divx/DVD dan nog worden er meer spellen verkocht, dit omdat iedere Xbox-eigenaar een potentiële spellenkoper is.

Dus Microsoft zou er alleen maar op vooruit gaan omdat zij in één klap die Xbox populair zouden maken. :)

Dan ben ik het weer niet met jou eens :)

Ik zeg niet dat MS minder games verkoopt als ze DiVX ondersteunen, maar dat er mensen zullen zijn die hem alleen om die reden zouden kopen, en zeer weinig tot geen spellen erbij aanschaffen (wat ik bijvoorbeeld zou doen). MS heeft per verkochte console een aantal verkochte spellen in gedachte, en dit aantal daalt als er meer mensen zijn die de XBox kopen en weinig tot geen spellen erbij nemen. Gevolg hiervan is dat het break-even-point verder komt te liggen.

Dat was te verwachten ... dat is PS 2 land !

Zoals de PS 2 in America wordt dwarsgelegen ... zal de Japanse regering ook beslist zorgen dat de Xbox daar minder voet aan de grond krijgt ...

japan is toch een beslissende markt als ik het me goed herinner? in Amerika loopt ie geloof ik wel beter maar ook daar heeft de ps2 nog steeds 6 keer meer consoles verkocht. M$ probeert et wel en et lukt ze aardig maar marktleider zullen ze niet worden...
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 17:36 AMD introduceert nieuwe Athlons op 1 oktober
Vorige 15:52 Socket adapters getest bij Tom's Hardware
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011