Hoofdcategorieën
Device Settings

Apple laat zich negatief uit over Windows Media Player

Door Jeroen P Hira, zondag 8 september 2002 21:20
Bron: MacCentral, views: 1.020

Apple heeft geïrriteerd gereageerd op de introductie van de nieuwe Windows Media Player van Microsoft. Het bedrijf gaf aan dat het verheugd is dat Microsoft probeert om met versie 9 van Media Player haar Quicktime 6 bij te houden, maar vindt ook dat de softwaregigant uit Redmond met de nieuwe applicatie ook aantoont dat het andere standaarden niet waardeert. De reden dat Apple zo hard tekeer gaat, komt onder meer doordat het bedrijf medeoprichter is van de Internet Streaming Media Alliance. Deze alliantie volgt de International Organization for Standards die het Quicktime bestandsformaat als standaard heeft gekozen voor MPEG-4 bestanden. Microsoft heeft besloten om alleen haar eigen Windows Media bestanden te ondersteunen en zo haar wil door te drukken, aldus Frank Casanova, Apple's directeur van QuickTime product marketing:

Windows Media Player Logo (kleiner) "It was flattering that they were comparing themselves to QuickTime and are largely following our lead. There's one area that they are not following our lead, and it's too bad," said Casanova. "They believe they are so big that they can take away what consumers want. They believe their size and momentum can drive an entire industry in a proprietary direction with technologies built by Microsoft. That direction is very much opposite to where most of the industry is going."

Met dank aan Erwin vd Meulen voor de tip.

Volgende 10:55 Hardware.info VIA KT400 chipset review
Vorige 20:35 DPC RC5-hitparade van 7 september
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  »

Ik ben bang dat weer de richting van Suns Java opgaat & Netscape. Microsofts agressive manier van marketing en het niet naleven van internationale standaarden schaad de consument alleen maar. Ik hoop dat er weer maar een anti-trust zaak hierop gezet word. (niet dat het echt veel uit zal maken :( )

Het probleem is dat het nog doodleuk werkt ook. Veel meer mensen hebben WMP dan Quicktime en als er dan een filmpje is dat neit afgespeeld kan worden (door het niet ondersteunen van Microsoft) is het weer van "jaaah, moet ik Quicktime weer installeren voor dat ene filmpje, mooi niet" en zodoende zal er ook rekening me gehouden worden dat WMP veel meer gebruikt wordt. De makers van filmpjes (wat die dan ook mogen zijn) gaan liever voor veel viewers dan om het princiepe dat Apple eigenlijk gelijk heeft.

Daarnaast zijn de meeste quicktime filmpjes die ik kan vinden van extreem paupere kwaliteit.
En de player kan wat mij betreft niet tippen aan WMP 6.4

paupere kwaliteit?!

Check http://www.apple.com/trailers/ eens en durf dan nog eens zeggen dat de kwaliteit-grootte verhouding pauper is.
MPEG2 is ook betere kwaliteit dan quicktime of WMF maar beeldkwaliteit alleen betekend helemaal niets dus.

Check http://www.apple.com/trailers/ eens en durf dan nog eens zeggen dat de kwaliteit-grootte verhouding pauper is.
ja hoor, ik durf het...

bovendien heb je om quicktime filmpjes vloeiend fullscreen af te spelen, als ze al vloeiend afspelen, een gigahertz pc nodig...

nee, laat quicktime asjeblief nooit de standaard worden!!!

Je krijgt van mij helemaal gelijk als je zegt dat WMP 6.4 een snelle, stabiele, goed-werkende no-nonsense player is. Maar versie 9 heeft wel een aantal mooie dingen ingebouwd die samen met media encoder en media services 9 (.Net server) goed tot zijn recht komen en waar versie 6.4 niet aan kan tippen.
Ik noem bijvoorbeeld, instant access, always on en fast streaming. Deze technieken zorgen ervoor dat die irritante latency van zo'n 20 sec. tot het verleden behoren en live streaming nu ook echt live wordt!

[off topicmodus] dit is natuurlijk niet voor idereen interessant maar voor een aantal doelgroepen zeer practisch [/off topic modus].

Dit rechtvaardigd natuurlijk niet het afwijken van de standaard door Microsoft maar misschien is dit wel een meewegende factor geweest?

bekijk het filmpje maar van Korn Untouchables..

Helaas kan ik niet zomaar een linkje maken want dat is dan schending van licentieovereenkomst...

Maar is een QT Mpegje die best goed is.

voor wat de player betreft ga ik helemaal met je mee, de Apple Quicktime player voor Win32 is gewoon een baggertrage (opstarten, reageren, forward/rewind) applicatie.

450MHz. is voldoende voor full screen hier op mijn P3.

bovendien heb je om quicktime filmpjes vloeiend fullscreen af te spelen, als ze al vloeiend afspelen, een gigahertz pc nodig...
Ik heb een PII 266 mhz met @home en ben een vaak geziene gast bij apple.com/trailers. En nee, dat is niet omdat ik van slideshows hou!

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je hier complete onzin verkoopt. (btw Nieuwe WMP draait hier niet zo heel lekker. Ik hou het nog gewoon bij 6. Zonder al die poespas)

Als het om principe gaat zijn we allen, consument en producent, verplicht dat te doen wat goed is voor velen.

Echter leven we in een wereld waarin 90% van de bevolking niet eens weet dat ze leven, hoe ze leven en waarvoor ze leven.

Als er algemeen besef zou zijn (en dan meer besef dan "ik wil mijn behoefte NU bevredigen") dan zou er gekozen worden voor hetgeen dat standaard is. Er zou gekozen worden voor openheid, eerlijke concurentie en voor consumentenbelangen.

Zo zou het moeten zijn. Maar we leven in de wereld van omgekeerd. Alles wat je vrijheid inperkt en je rechten met voeten treed, wordt maar al te graag geaccepteerd, want het is gemakkelijk. Bewustzijn is een schaars goed geworden helaas en ik vrees dat het tij zich niet meer laat keren.

Het is ironisch. De consument is een slaaf geworden van de bedrijven. Echter op de keper beschouwd zijn bedrijven er om de consument te steunen. Bedrijven zijn organen waarin de bevolking hun krachten kunnen bundelen om zo de welvaart te vergroten. Daar is nu niets meer van terug te vinden. De bevolking is verworden tot lijfeigene van bedrijven, die als enige motivatie alleen nog koersstijgingen en winst kennen.

* 786562 35MHz

Ha, nog iemand die na denkt!

Iedereen die deze post van 35MHz OC las, en dacht: "waar zeikt die vent over" heeft nog heeeel wat huiswerk te doen.

35 Mhz, je heb wel gelijk, maar je bent bijna tegen het depressieve aan: wat een vertrouwen in de mens zeg!

Tuurlijk: de algemene tendens is een enorme zoektocht naar gemak, maar ik denk dat er voldoende mensen zijn met 'gezond verstand' die af en toe kunnen verkomen dat dit soort dingen echt te ver gaan.

Persoonlijk kan ik me totaal niet opwinden over 'standaard' mediaformaten. Als het werkt, als het goed ondersteund wordt en als er voldoende afspeelbaar materiaal beschikbaar is, dan vind ik het niet erg dat het niet aan de normen voldoet van een gezelschap dat een paar afspraken heeft gemaakt.

Bevalt het niet: dan schakel je gewoon over naar een ander product. Met de supersnelle ontwikkelingen op media gebied is het van belang OVERAL open voor te staan. Misschien, HEEL misschien is de oplossing van M$ helemaal niet zo slecht. Ga daar eens naar kijken en ga dan nadenken of je je standaarden niet een beetje kan aanpassen. M$ is niet voor niets de grootste speler op de desktop markt.

en JA, M$ toont zich wederom superarrogant, maar toch niet helemaal onterecht. Het feit dat je zo'n beetje alles kan afspelen met MS mediaplayer is toch een behoorlijke prestatie.

Heb je er wel eens over nagedacht dat de in jouw ogen heilige standaard gewoon niet voldoet aan de wensen van de consument?

Als 90% van de consumenten kiest voor het product wat zich niet houdt aan de standaard, kun je óf afgeven op de het product óf na gaan denken over de standaard. Die is er namelijk om de behoefte van de eindgebruikers (consumenten) te bevredigen, niet die van de techneuten erachter.

De standaarden voldoen wel aan de eisen. Het is niet zo dat alle gebruikers bewust kiezen voor de MS zooi, het is gewoon dat dat er in zit en het daarom de grootste aanhang heeft.

FirstStop: ik denk niet dat het probleem zozeer is dat de WMP technisch slecht is maar meer het feit dat het doordrukken van eigen, gesloten, technologieen door gebruik te maken van je enorm sterke marktpositie uiteindelijk nooit goed kan zijn voor de consument.
Als een monopolist gebruik kan maken van de gemakzucht van de mens en op die manier z'n producten zo gemeengoed kan maken dat je er niet meer omheen kan dan is z'n positie nog sterker geworden.
Wat is daar slecht aan? Het feit dat het in begin heel makkelijk is voor die monopolist (heeft immers geld genoeg) om alles gratis weg te geven, liefst met grote reclamecampagnes die benadrukken hoe goed en makkelijk (en gratis!) hun product wel niet is. Later, als men niet meer zonder kan, komen de dingen die geld kosten en dan blijkt er aan die technologie opeens een hele lijst copyrights en licentiebepalingen te hangen waardoor een 3e partij nauwelijks in staat zal zijn een goed concurrerend product in de markt te zetten.
(Deze relatie kan natuurlijk ook indirect zijn, denk aan het goedkoop verkopen van printers (de verslaving) en het vragen van hoge prijzen voor de inkt-cartridges (de behoefte))

Als 90% van de consumenten kiest voor het product wat zich niet houdt aan de standaard, kun je óf afgeven op de het product óf na gaan denken over de standaard
Met alle respect maar, doe niet zo BLIND, als 90% van de mensen "kiest" voor een product dan IS dit de standaard. En niet 90% maar volgens mij wel meer kiest voor WMP of deze keuze ze nou opgedragen wordt door MS laat ik dan ff achterwege, dat is een andere discussie, maar het feit DAT 90% van de mensen het om welke reden dan ook gebruikt is al voldoende om het de standaard te noemen (hoe kan de standaard zich niet houden aan de standaard :?). Het hele probleem is dat velen vinden dat de standaard op foute wijze verkregen is (lees, MS heeft in dit geval de consument gedwongen WMP te gebruiken door redelijk compatible te zijn en standaard in Windows te zitten) en niet DAT het de standaard is.

Met wedezijds respect Jimmy Pop, maar dat is precies wat ik bedoelde. :)

Echter leven we in een wereld waarin 90% van de bevolking niet eens weet dat ze leven, hoe ze leven en waarvoor ze leven.

Denk je dat nou werkelijk??
Ik denk dat mensen vaak voor de makkelijke weg kiezen, of niet weten dat er een andere weg is, dus dan kies je wat bij je OS zit, en dat is dan in dit geval WMP9...of dat wordt het in ieder geval....

Nou niet zo depressief doen hoor....beetje overdreven..

Daar komt bij dat QuickTime de nare eigenschap heeft mijn halve desktop te vervuilen met een gigantische "try or buy" banner zogauw hij opstart en ook niet zo heel erg klein is om te gaan downloaden.

Ik vraag me wel eens af waarom microsoft het niet toestaat om op de windows-cd gewoon wat meer 3rd party software mee te leveren, waar die 3rd party dan voor kan betalen. De windows CD staat nog lang niet vol (ook niet na het toevoegen van die zinloze windows introductie en reclame filmpjes waar je niets aan hebt, omdat je het product toch al gekocht hebt).

Dan kunnen mozilla, winamp, quicktime etc. gewoon in de 3rd party tools dir komen te staan en hoeft een consument het niet eerst helemaal te gaan downloaden. Willen ze het gebruiken, dan gewoon installeren vanaf cd.

Het geld wat de 3rd party dan opleverd aan ms, kan weer gebruikt worden om windows goedkoper te maken en meer mensen aan een legale versie te helpen.
(ok, dat is misschien een beetje te hoopvol)

Standaards worden gevormd door partijen die het grote deel van de markt bezitten. Als je 3 partijen met een ongeveer gelijk marktaandeel hebt dan zullen deze drie in een samenwerking een standaard kunnen opleggen aan kleinere partijen. Zodra de grootste partij zo groot is dat deze in z'n eentje standaards kan bepalen dan hebben de andere partijen het nakijken en dat is niet meer dan normaal!!

Dus om Microsoft te beschuldigen dat het standaards niet volgt is eigenlijk bullshit, want waar haalt dat overleg z'n bestaansrecht vandaan om standaards te bepalen? Ik vind het dus belachelijk dat iederen af moet geven op Microsoft. Wil je hier niet aan meewerken moet je niet schreeuwen maar een ander OS draaien dan Windows. Zo kun je andere partijen ook momentum geven!

Er moeten hogere instanties zijn die de standaarden bepalen.

Ik zie het al gebeuren, terug naar de middeleeuwen, iedereen met zijn eigen voeten, duimen, ellen, ponden,...

Iedereen meet in meters, kilo's, graden,...

Ramfabrieken produceren SDRAM en DDR-SDRAM volgens de JEDEC regels.

De auto's rijden overal rechts.

Ik haat die uitzonderingen (Engelsen en ex-kolonies rijden links,...), waarom niet allemaal gelijk?

Geldbesparing... Het kost behoorlijk veel om al die engelse inwoners om te scholen voor een SPECIAAL rijbewijs voor met een verkeerde auto rijden.

De auto's rijden overal rechts.

Ik haat die uitzonderingen (Engelsen en ex-kolonies rijden links,...), waarom niet allemaal gelijk?
Tja...uitzondering? Een heel groot deel van de wereld rijdt links: Engeland, Japan, Australie, Indonesie, India, Zuid Afrika, Uganda, Thailand, Zambia, Zimbabwe, Maleisie,Tanzania, Hong Kong, Cyprus, Somalie, Nieuw Zeeland, Pakistan, Malta...en nog een hele rits meer landen.

Om dit even te reflecteren op de Quicktime-MPlayer strijd: ik denk dat Microsoft te veel ingezet heeft om hun werk te laten varen. Ik vind het een beetje flauw van Apple om hierover te gaan zeiken, in plaats van dat ze een product maken waar niemand omheen kan

/edit:

rechts = links :Z

Een heel groot deel van de wereld rijdt rechts: Engeland, Japan, Australie (...)
[behulpzaam]
Eehm, je bedoelt links?
[/behulpzaam]

Standaards worden gevormd door partijen die het grote deel van de markt bezitten.
Ben ik het niet mee eens. Veel belangrijker voor standaarden is dat ze open zijn, en dus iedereen er gebruik van kan maken. Dat is een groot verschil tussen het Media Player formaat en bijv. MPEG-4 (gebaseerd op QuickTime). Als we MS volgen dan bepalen zij wie wel of niet (welk platform wel of niet) gebruik mag maken van hun formaat. Zelfde geldt voor het verstikkende .doc-formaat, dat de hele tekstverwerkingsmarkt heeft verziekt. Als we Apple volgen (in dit voorbeeld, want Apple is natuurlijk ook niet heilig) dan zou iedereen (elk platform) zelf kunnen bepalen of ze wel of geen gebruik maken van een platform, omdat die de standaard is en open. Dat is heel wenselijk, omdat het een democratisering betekent voor de gebruiker en ontwikkelaar. Nu nog het .doc-formaat vervangen door zoiets als XML en er komt weer een gezonde markt in de tekstverwerkingswereld, waarbij de gebruiker kan kijken naar kwaliteit i.p.v. dat hij iets opgedrongen krijgt.

Toen MS XML als standaard wilde invoeren in 1998 kregen ze een storm van protest over zich heen en nu durft iemand MS te beschuldigen van het verzieken van de standraarden door de doc extensie.
Hoe vreemd kan het lopen........

het probleem is juist dat het de consument NIET schaadt. Als dat wel zo was had ms het niet gedaan, want ze willen natuurlijk blijven verkopen.

Uiteindelijk wordt ieder filmpje dus wmv, dat is alleen maar handig. Alelen het monopolie wat steeds verergert kan later ineens desastreuze gevolgen hebben voor de consument, hoewel microsoft nu ook al belachelijk hoge prijzen hanteert (vooral voor office e.d.)

{rant}

En straks krijg je Palladium door je strot gedouwd en kan je opeens geen QT gebruiken omdat je daar geen digitale rechten toe hebt..

Hm gaat microsoft weer.. al geloof ik niet dat het helemaal waar is wat Apple zegt, zijn nogsteeds concurenten.. zolang windows trouwens geen quiktime ondersteunt bljiven mensen quiktime downloaden en gebruiken, wel zo handig toch? :z
edit:
inzichtvol en op 0? die snap ik niet...

[Offtopic]Beoordelingen: +1, +1: Inzichtvol, -1: Gemodereerd, -1: Overgewaardeerd, Totaal: 0 / 4x

Ik wist niet dat ik dat downloaden ?

Ik heb niet eens de nieuwe mplayer gewoon de standaar v7 denk ik, is goed genoeg om alles tre draaien, op divix na maarja daar heb je gewoon een plugin voor..

De beta is al te downe hoor, check de meuktracker maar. www.tweakers.net/meuktracker/2650
Maarja, een vriend van me heeft hem geprobeerd onder Win2k met SP3, en als hij daar een divx wil openen, knalt WMP9 beta er gewoon uit, zonder duidelijke foutmelding...

En sinds wanneer biedt Apple ondersteuning voor .wmv bestanden?? :Z

Uh, lang zat; hoezo? :)

Als ik hier een .wmv bestand open, krijg ik:
"unexpected file format..." + bestandsadressering
en ik heb quicktime player 5.02

Dan moet je windows media player for mac downloaden

Ik heb gewoon XP, en besides, what's next?
Windows XP for MAC by Apple? ;)

Inderdaad windows media player voor mac installeren en je kan .wmv bestanden afspelen.
Microsoft doet hetzelfde... quicktime voor windows installeren en je kan quicktime bestanden afspelen.

Waarom zou microsoft met windows media player quicktime shit moeten ondersteunen als quictime het ook niet doet.

sinds wanneer is het WMF format een standaard?

buiten het feit om dat de kwaliteit minder is, is dit een van de formats die door Microsoft geheel vrijwillig tot standaard word opgedwongen.....

640KB was toch ook meer dan voldoende voldoende geheugen voor hun OS??

Even daargelaten dat je wel .wmv bestanden op de player van Apple kunt afspelen: waarom zou Apple dat moeten ondersteunen? .wmv is nergens als standaard vastgelegd, behalve door MS zelf...

Zoals gezegd, MS is een echt Amerikaans bedrijf en profileert zich ook zo: jullie passen je maar aan mij aan, ik ben de alleen heerser...

Maar goed, het zal niet lang duren dat MS zich de das om doet met hun eigen d.r.m. en hun eigengereide weg. Wat dat betreft houden open-source en kleinere bedrijven zich een stuk beter aan de standaarden.

Misschien moet de EU er maar eens een wet voor opstellen: verplicht aan de standaarden houden als deze democratisch zijn gekozen :)

Ik vind dit eigenlijk (ergens, ver weg ;)) wel een goed teken.

Denk even terug naar een paar decennia geleden toen IBM gewoon _de_ computermarkt was. Het was bijna niet voor te stellen dat je ook maar iets kon doen zonder IBM. IBM had dat erg goed door, werd arrogant, de klanten werden als vuil behandeld en in no time was IBM helemaal niet meer.

Zelfde zie ik bij MS gebeuren. Ze worden steeds arroganter, steeds meer mensen worden het moe dat MS ze vanalles door de strot probeert te duwen (mediaplayer, MS Office, MSN Messenger, msn.nl, hotmail, etc, etc, etc) en dus raken ze hun grip steeds meer kwijt naarmate ze groter/arroganter worden. Go MS :D

de "standaarden"' zijn NIET democratisch gekozen.
Is een kwestie van het grootste samenwerkingsverband, machtspolitiek dus en dat is precies wat jullie MS verwijten. Grappig!!!

En is dat een standaard? Dat is een proprietary formaat en codec. Misschien is het zelfs wel zo dat Apple daar helemaal geen codec voor mee mag leveren?
In ieder geval is mpeg4 (nieuwe quicktime) wel een standaard, zoals mpeg1 en mpeg2 een standaard zijn.

voor MPEG4 moet echter wel licentie gelden betaald worden.

offtopic:
Voor mpeg2 moet net zo goed betaald worden. Alleen mpeg1 is gratis. Overigens geldt dit alleen voor het coderen. Decoderen is (uiteraard) gratis.

Quicktime is altijd beter geweest dan Window Media, maar het is net zoals bij VHS video, de normale gebruikers maakt het niet zoveel uit, als ze hun video maar kunnen afspelen. Als iedere aanbieder hun streams met quicktime zouden aanbieden, was het snel gedaan met Windows Media.

.wmv'tje :P avi is tegenwoordig alleenmaar DivX 3.11 De hack van microsoft... hadden ze dan niet beter de apple Codec kunnen hacken als men meent dat die beter is? porten en klaar. :Z

It was flattering that they were comparing themselves to QuickTime and are largely following our lead.
Zelf vindt ik het 'volgen' van Quicktime niet erg positief; het programma is vrij instabiel, reageert vaak traag en start ook niet bepaald snel op. Dit zie ik helaas nu ook terug in de Windows Media Players, vanaf versie 7 (dat MS met die geheugen en pixelverspillende interface kwam). Het mag dan allemaal wel 'for the sake of the home-users' zijn, maar zijn diezelfde 'users' die vaak (of uiteindelijk) met tragere machines bezig zijn niet beter af met kleinere programma's die weinig geheugen innemen en sneller opstarten?

Al teruglezend is dit nogal een flamebait (of troll, whatever), en ook behoorlijk offtopic.. so sue me! :+

en eh..
They believe their size and momentum can drive an entire industry in a proprietary direction with technologies built by Microsoft. That direction is very much opposite to where most of the industry is going.
Is Microsoft tot dusver nog aardig gelukt anders.

Het mag dan allemaal wel 'for the sake of the home-users' zijn, maar zijn diezelfde 'users' die vaak (of uiteindelijk) met tragere machines bezig zijn niet beter af met kleinere programma's die weinig geheugen innemen en sneller opstarten?
Neej, want dan heeft men geen reden om te upgraden en dat schaad de hardware business weer ;)

gaat dit nou om de mpeg4 standaard? want ik kan me niets herrinderen dat dat ook maar IETS met apple te maken heeft? of is dat streaming weer wat anders..? |:(

lijkt me nl niet dat de bestanden aan de binnenkant ook maar iets verschillen dan, aannemend dat het beide ISO MPEG4 is, anders volgen ze de standaard zowiezo al niet..... :+

Het standaard bestandsformaat van ISO MPEG4 is (gebaseerd op) QuickTime.

WMV gebruikt een niet ISO-compatibele (en dus foute) MPEG4 codec van Microsoft in een eigen bestandsformaat van Microsoft.

Zelf vindt ik het 'volgen' van Quicktime niet erg positief; het programma is vrij instabiel, reageert vaak traag en start ook niet bepaald snel op. Dit zie ik helaas nu ook terug in de Windows Media Players, vanaf versie 7 (dat MS met die geheugen en pixelverspillende interface kwam). Het mag dan allemaal wel 'for the sake of the home-users' zijn, maar zijn diezelfde 'users' die vaak (of uiteindelijk) met tragere machines bezig zijn niet beter af met kleinere programma's die weinig geheugen innemen en sneller opstarten?

Misschien draait Quicktime stiekem wel alleen goed op Apples ;)

Maare... ik heb verder nergens las van asik Quicktime moet gebruiken, niet dat ik het ooit gebruik :P

(mja, laatst gedownt om die rare apple reclames te zien,ik had het na mijn laatste format niet meer gebruikt...(Overigens zijn die apple reclames ook niet echt vriendelijk tegen PC's...))

Alles draait beter op de MAC, dat komt omdat de hardware anders is en het gebruik van een 64 bits of meer processor kan ook wel een voordeel zijn, iig, kijk maar naar office voor de mac die draait ook veel beter...maar ja de PC is voor ons nederlanders makkelijker...en bekender..!

Oh ja de blauwe schermen en zo zie je ook niet, je hebt ook nauwelijks last van geheugen fouten of conflicten...

Alles draait beter op de MAC, dat komt omdat de hardware anders is
Nee, dat is met name omdate het OS anders is. Alles draait nl _nog_ beter (sneller/stabieler) op een PC met GNU/Linux of *BSD. De windowskernel is gewoon tamelijk slecht _nog steeds_ en dat zal altijd wel blijven. De multitasking is gewoon niet goed.

<quote>
Nee, dat is met name omdate het OS anders is. Alles draait nl _nog_ beter (sneller/stabieler) op een PC met GNU/Linux of *BSD</quote>

Even voor de duidelijkheid hoor maar dit gaat ook niet helemaal op. Vanaf versie 10 (Os X) draait de mac ook onder Unix en optioneel bsb. En das dus wat stabiliteit betreft echt niet minder stabiel dan </quote>GNU/Linux of *BSD</quote>.

Overigens Quicktime draait op mijn systeem gewoon goed hoor (windows 98 en later Windows Xp). Das vaak ook het probleem onder windows. Een bepaald pakket software draait onder het zelfde os op verschillende systemen toch weer anders wat stabiliteit betreft.

Sorry hoor maar dit is de grootste onzin die ik ooit op tweakers.net gelezen heb....

Ik heb naast een aantal PC's en laptops een iMac op 266mhz. Als onder MacOs 1 applicatie hangt dan hangt alles en hangen doet het geregeld. Ik heb geprobeerd om divx'jes af te spelen onder MacOS en onder Linux en onder geen van beide haalt de iMac meer dan 2 beeldjes per seconde.... toch zou hij volgens reclame van apple zo snel moeten zijn als een p2 met de dubbele kloksnelheid van de iMac -> p2 532 dus... nochtans kan een p2 300 mits enig tweaken wel divx afspelen.
Oh ja de blauwe schermen en zo zie je ook niet, je hebt ook nauwelijks last van geheugen fouten of conflicten...
als je meer dan gewoon de standaard applicaties die met het OS meekomen draait is imho windows XP heel wat stabieler dan MacOs... flame me maar, maar ik weet waarover ik praat.

als je meer dan gewoon de standaard applicaties die met het OS meekomen draait is imho windows XP heel wat stabieler dan MacOs... flame me maar, maar ik weet waarover ik praat.
Klopt natuurlijk niks van wat je zegt. Jij vergelijkt appels met peren. Je zou zou MacOS X moeten vergelijken met XP, niet het klassieke MacOS. Dan kom je tot volkomen andere conclusies. Het klassieke MacOS was trouwens ook erg stabiel, alleen had je daarvoor wat meer kennis nodig van extensies.

Microsoft heeft besloten om alleen haar eigen Windows Media bestanden te ondersteunen en zo haar wil door te drukken
Wat een onzin. De meeste computergebruikers die ik ken hebben én Windows Media Player én Quicktime én Real Player én meestal nog wel één of meerdere players op de PC geïnstalleerd. En ik zie dat voorlopig nog niet veranderen.

Het zou mooi zijn als dat wel zou veranderen.
Apple lijkt dat mogelijk te willen maken. Hun vorige Quicktime codec (Sorensen) was proprietary, en werkte alleen in de quicktime player.
Apple gebruikt nu mpeg4 als Quicktime codec, wat het voor iedereen mogelijk maakt om het te implementeren in hun player. Dan kun je dus in principe je eigen player kiezen, zolang die maar de standaard mpeg4 ondersteund.
Voor de microsoft mediaplayer geldt dat niet. De codecs zijn proprietary, en het is geen open standaard. Wil je .wmv bestanden afspelen, dan ben je dus gebonden aan de player van Microsoft. Dus nog steeds voor elk formaat of codec een eigen player.

Wel weer erg makkelijk.. Apple richt een of andere Streaming Media organisatie op en verkiest haar eigen formaat tot standaard..

En beschuldigt vervolgens MS van het doordrukken van hun eigen formaat..

Mooi verhaal van Apple..

ehm.
Deze alliantie volgt de International Organization for Standards die het Quicktime bestandsformaat als standaard heeft gekozen voor MPEG-4 bestanden.
Als ik 't goed begrijp heeft Apple niet haar formaat als 'standaard' bebombardeerd, maar was dat het IOS (tegenhanger van ISO :?), en voor zover ik weet heeft Apple daar geen aandeeltjes van :)

ISO is geen belangenkluppie van Apple,
het mpeg4 formaat is net zo'n standaardige standaard als een A4-tje.
<troll>
(Ik zou overigens niet erg verbaasd zijn als onze vrienden in Redmond daar ook binnenkort een 'MS-A4' van gaan maken, kunnen ze ook proprietary papier gaan verkopen ;) )
</troll>

Het gaat niet om om de mpeg4 standaard, maar om het mov bestandsformaat.

Amerikanen gebruiken toch al geen A4... maar Letter :)
Want dat kun je lekker in inches uitdrukken, nog zo'n wereldstandaard :)
Amerikanen leven lekker in hun eigen wereldje.
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 10:55 Hardware.info VIA KT400 chipset review
Vorige 20:35 DPC RC5-hitparade van 7 september
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011