Hoofdcategorieën

Autisme gelinkt met 'nerd-genen'

Door Arthur Scheffer, vrijdag 16 augustus 2002 21:16
Bron: BBC, views: 2.684

Wetenschappers vermoeden een verband tussen de genen die coderen voor het 'nerd-schap' zoals dat bij veel computerexperts voorkomt en de genen die coderen voor autistic spectrum disorder (ASD), ofwel autisme. Dit meldt de BBC. Aanleiding voor het onderzoek was het feit dat Silicon Valley 1 op 150 kinderen in meer of mindere mate autistisch is; een recordincidentie. Belangrijk punt is dat hoewel autistische mensen vaak enkele belangrijke sociale vaardigheden ontberen, ze in andere gebieden uitblinken. Deze observaties hebben geleid tot het idee dat mensen die in staat zijn complex analytisch werk te verrichten, zoals vaak in de high-tech industrie, tevens een aantal van de genen die coderen voor autisme bij zich dragen - ook al zijn ze zelf niet duidelijk autistisch. Daarnaast lijken deze mensen ook sneller een partner te vinden die net als zijzelf in meer of mindere mate drager van autistische genen is.

DNA HelixMet de theorie zou het hoge aantal autistische kinderen in het tech-walhalla verklaard zijn: als er relatief veel mannen en vrouwen met een aantal autistische genen rondlopen en zij elkaar ook nog aantrekken, wordt de kans dat ze samen autistische kinderen krijgen natuurlijk relatief groot. Dit vermoeden wordt nog eens versterkt door soortgelijke waarnemingen in het Engelse Cambridge, dat ook veel high-tech werkers aantrekt. Desalniettemin moet in het achterhoofd gehouden worden dat sommige wetenschappers op hun beurt denken dat omgevingsfactoren ook een belangrijke rol hebben bij de openbaring van autisme. Een stukje uit het artikel:

In Silicon Valley near San Francisco - perhaps the centre of the global electronics industry - experts speculate that these "genetically-loaded" men are more likely to meet partners who also carry autistic genes, raising the chances of children with the full-blown condition.
[...] "Clearly there's a sort of mating where you don't like change and you are a little bit awkward socially and you meet a person who is a little bit awkward socially too"

Onze dank gaat uit naar TazBoY voor de tip.

Volgende 21:48
Vorige 15:35

Reacties

«  1  2  3  4  5  »

Verwondert mij weinig. Je ziet toch ook heel veel nerds die autistisch overkomen. (No offence).
Belangrijk punt is dat hoewel autistische mensen vaak enkele belangrijke sociale vaardigheden ontberen, ze in andere gebieden uitblinken
Laat me trouwens sterk denken aan de film "Rain Man". Dustin Hoffman speelt daar ook zo'n autist in die een, laat ik het maar computerbrein noemen, heeft. 6 pakjes kaarten onthouden in het casino, rekenen met meer dan 10 cijfers binnen secondes, enz.

Verwondert mij weinig. Je ziet toch ook heel veel nerds die autistisch overkomen. (No offence).
Nee dat zie ik nou nooit......
Moet toch eens naar buiten gaan :)

dat was gespeeld, heeft ie niet echt allemaal onthouden :P

dat rekenen was ook niet echt, hij wist de antwoorden al

Helaas heeft niet iedere autist zulke gaven, anders was ik nou schatrijk B-) ! Nah, aan de andere kant : ik ben m'n sociale vaardigheden ook niet helemaal kwijt ofzo...

Echter hij kon nauwelijks communiceren met anderen en om maar eens iets te noemen kon hij niet in dollars rekenen, maar alleen in getallen, hij had dus geen analytische geest, maar bijzondere eigenschappen die ook buiten de film wel degelijk voorkomen bij autistische mensen (misschien beetje overdone maar goed).

Maar wie goed kan nerden wordt rijk en dan heb je ineens heel veel vrienden :P

/edit: Diegene die dit naar off-topic gemod heeft weet de link niet te leggen tussen sociale vaardigheden en vrienden maken :+ Misschien wordt hij later rijk? :P

Behalve Bill Gates, veel geld ((bijna, (anders krijg ik weer een troll)) geen vrienden!

<ontopic>
Zouden die kinderen nooit buiten spelen?
Ik trouwens nog nooit een vrouwlijke nerd gezien!
</ontopic>

Dit is weer een slecht bevallen grap denk ik :*)

Edit: welke vrienden dan Freebie_?
Nee, niet zijn computer
Bush jr?

Bill Gates heeft vrouw, 2 kinderen en ook nog wel genoeg vrienden hoor! :)

Weet wat je zegt voordat je ergens over begint te lallen!
Bill Gates is niet autistisch maar 'gewoon' uitermate intelligent. Een kwestie van een ver bovengemiddeld IQ, de juiste connecties, etc. en er ook vooral gebruik van maken...

Ik trouwens nog nooit een vrouwlijke nerd gezien!
Hoop er ooit nog een tegen te komen.... Met 'n knap smoeltje... :9~ :z

Ken er zat....zit alleen al een nerd aan. Dat soort relaties zijn relatief langdurig vergeleken met niet-nerds. Dit zeg ik aan de hand van enkele honderden relaties in mijn omgeving/vriendenkring.

Ware vrienden geven om wie je bent, en niet om wat je bent :P

(maar geld helpt wel)

damn dat komt hard aan... dacht altijd dat ik geen vrienden had omdat ik geen geld heb... ;(

Hehe.
1stimpression: "Money doesn't buy you love, but it puts you in a good bargaining position"

We kunnen er wel lollig over gaan doen, maar als je echt autistisch bent is dat best wel heel erg vervelend...
Stond laatst een artikel over in Psychologie Magazine. Een vrouw, bij wie een hoge mate van autisme pas op haar 23ste werd ontdekt, wat kwam omdat ze hoogbegaafd was. Hierdoor kon ze haar autisme als het ware 'opvangen'.

Ja inderdaad dat heb ik ook gelezen. Gaaf blad is dat btw. Maar goed dit nieuws verbaasd me echt weinig. Dit had ik zelf al 'ns beredeneerd (en daar moet je echt slim voor zijn.NOT).

Maar goed, wie is er deze zomer in de hete dagen buiten geweest ipv. binnen puteren? :P

ik heb vandaag buiten zowaar 4 uur buiten doorgebracht! dat is zeker een record voor deze maand :P

Ja ik ook ff 's middags. Zat jij ook met je laptop buiten? :o

Buiten, Binnen een straal van zo'n 50 meter anders dropt de performance van m'n 802.11-verbinding te veel... Best wel eng gezicht.... Bruin worden.... 8-)

We kunnen er wel lollig over gaan doen, maar als je echt autistisch bent is dat best wel heel erg vervelend...
Dat hangt vooral van je aanpassingsvermogen en de mate waarin je autisme hebt af. Kun je de dingen waar jij zwak in bent herkennen, en ze het hoofd bieden? Ik spreek hier uit persoonlijke ervaring. Ik moet zeggen dat het soms erg moeilijk is, maar als je weet wat je zwakke punten zijn en je let er continue op, dan valt er vaak redelijk goed met de problemen die komen kijken om te gaan, hoewel je ze nooit allemaal weg krijgt geloof ik. Wat ik wel ontdekt heb inmiddels is dat autisme behalve vervelende ook heel prettige kanten kan hebben. Bijvoorbeeld : ik vind het niet erg om tijden lang alleen te zijn, een situatie die sommige andere mensen niet aankunnen. Verder is het gevoelsmatig erg prettig. Ik merk vaak duidelijk dat ik in de positieve zin van het woord op een heel andere manier denk en voel dan anderen.

In zoverre is het wel handig als je autistisch bent, logisch dat je je op andere dingen dan meer richt. Maar vaak is het communiceren met mensen bijna niet meer te doen... en wat doe je dat met dingen die je probeert te ontwikkelen achter je pc?

De meeste nerds zijn dan wel zeeeer laag autistische, iets minder sociaal... maar verder in orde.

Ik hoorde laatst een leuke definitie:

Nerds: 'Persons with an above average IQ and little apt for small talk'

leuk? tis wel grotendeels waar

nerd (de ~ (m.))

1 type mens dat vooral technisch ontwikkeld is, en achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak

van dale heeft gesproken (geen id wie die vent is, maar hij schrijft iig boeken :P)

Ik ben zeker niet motorisch gestoord, als nerd kun je zeker wel fanatiek sporter zijn.

Volgens mij ben ik ook licht autistisch en ik kan wel zeggen dat ik veel van techniek hou. Ik denk bijna alleen maar aan computers.

Voor mijn werk heb ik met verstandelijk gehandicapte autisten te maken en die kun je echt niet vergelijken met een computer nerd.

Een autist die in zijn innerlijke wereldje zit opgesloten is/heeft een ernstig probleem waar slechts zeer moeizaam in valt door te dringen.

Eigenlijk vind ik deze vergelijking grievend en kwetsend voor zowel de autist, als voor de nerd.

Ja, maar de grootste groep autisten is ook verstandelijk gehandicapt. (in het artikel full-blown autisten). Echter 10% is normaal tot hoog-begaaft en toch autist. Vroeger werd regelmatig de diagnose ADHD gesteld die echter onjuist is. Nu is het vaker PDD-NOS (persevief development disorder- not otherwise specified). Deze mensen zijn weldegelijke contact gestoord, echter door hun intellegentie kunnen zijn "cooping" gedrag ontwikkelen waardoor zij zich sociaal staande kunnen houden. Echter het aangaan van vrienden en relaties blijft een probleem. Zeker als het diepere relaties betreft. Relaties op werkniveau zijn goed te doen. Zeker met het sydroom van asperger kunnen juist deze mensen briljant in hun vak worden.

Helaas is pas sinds midden jaren '80 de diagnose PDD-nos duidelijker geworden. In de jaren '70 dachten ze bij autisten alleen zoals jij meld, verstandelijk gehandicapten.

(sorry voor eventuele taalfouten)

Zeker met het sydroom van asperger kunnen juist deze mensen briljant in hun vak worden
Het AS (Asperger Syndrome) sprong ook onmiddelijk in mijn hoofd toen ik dit artikel las. Opzich niet heel verwonderlijk aangezien ik met dit syndroom erg bekend ben, maar toch. Bij mensen met AS is meestal een zogenaamde 'preoccupatie' aanwezig (al klinkt dat erg negatief, is het IMO niet). Computers komen vaak als 'preoccupatie' voor, aangezien er (vooral bij programmeren e.d.) een zekere mate van logica (en dus voorspelbaarheid, wat erg fijn is voor iemand met AS) bij komt kijken. Waar leeftijdsgenootjes de computer gebruiken om spelletjes te spelen probeert de persoon met AS alles er over te leren.

Wat krijg je dan? Juist, een 'nerd'. Aangezien AS een vrij lichte vorm van autisme is kan je, zeker met de wat ouderen, met ze praten het mensen zonder contactstoornis zijn. Dat maakt het idee van een 'nerd' volgens mij alleen nog maar erger. Zeg nou zelf, als Rainman alles over computers zou weten, was hij dan een nerd?

*kijkt omhoog* hm, veel haakjes.... :P

even voor mezelf:

als ik merk dat ik echt moeite moet doen om met andere mensen om te gaan (sociale contacten maken gaat bij mij niet van nature, maar ik moet echt mezelf 'dwingen' met mensen te gaan praten, en dat soort dingen), als ik op een warme dag liever binnen blijf om wat nieuwe ideetjes te programmeren, dan met m'n vrienden naar het strand ga, kan dat dan betekenen dat ik een van die syndromen heb die hier genoemd wordt?

heb altijd aangenomen dat het kwam omdat ik vroeger heel veel gepest ben, maar het kan dus ook een genetische oorzaak hebben?

Yep, dat kan het zeker.

Even reageerend op Gunp01nt en de reactie van NaliXL. Ik kan mijzelf vrij aardig vinden in wat Gunp01nt (zeg kunnen jullie niet wat normalere namen verzinnen ;-) over zichzelf verteld, ben zelf ook zo. Maar ik vind het wel heel gevaarlijk om daar een 'disorder' aan te hangen zoals men dat altijd leuk noemt. Autisme en varianten hebben meestal een niet geheel positieve uitstraling, "Ohh... He ain't normal like the rest of us!" is iets wat je dan mensen hoort denken.

Omdat ik er nu voor kies om binnen te zitten en 'het één en ander uit te zoeken' maakt mij nog niet autistisch (het maakt me trouwens ook niet uit als ik dat wel ben).

Ik weet niet of ik nu wel zo blij ben met deze ontwikkelingen, hoe lang voordat ze andere eigenschappen gaan linken aan DNA. Straks krijg ik te horen dat ik 'zware drinker' DNA heb terwijl ik nog nooit van m'n leven alcohol heb gedronken. Het wordt naar mijn mening heel eng dat je door je DNA meteen in een vakje wordt geplaatst. Wat me ook zorgen baart is hoe de maatschappij hiermee om zal gaan, kan de staat of m'n werkgever straks inzage krijgen of afdwingen in mijn DNA gegevens? Als iemand al van haar DNA gegevens kan verzamelen (dan ben ik trouwens zwaar de pineut met m'n uitvallende kop haar ;-) dan is het straks niet eens meer een kwestie van mag dat, maar het kan...

In reactie op Cergorach
(zeg kunnen jullie niet wat normalere namen verzinnen ;-)
Look who's talking :P
Even reageerend op Gunp01nt en de reactie van NaliXL. Ik kan mijzelf vrij aardig vinden in wat Gunp01nt over zichzelf verteld, ben zelf ook zo.
Volgens mij zijn we lang niet de enige op T.Net want na mijn ontboezemingen :P zit m'n mailbox ineens vol en heb ik er een paar MSN contacts bij... ;)
Maar ik vind het wel heel gevaarlijk om daar een 'disorder' aan te hangen zoals men dat altijd leuk noemt. Autisme en varianten hebben meestal een niet geheel positieve uitstraling, "Ohh... He ain't normal like the rest of us!" is iets wat je dan mensen hoort denken.
Tja, ik ben linkshandig, en op mijn basisschool werd soms al gedaan of DAT een ziekte of stoornis was... ach ja, sommige mensen... |:(

Maar zelf maak ik juist zoveel mogelijk gebruik van mijn 'afwijking'. Ik steek veel tijd in programmeren/webscripting in de hoop daar later (binnenkort?) m'n geld mee te kunnen verdienen. Ik merk dat ik al ver voorloop op mijn studiegenoten, dus er zitten zeker voordelen aan het nerd-schap :7

Lastige is alleen dat mijn vrienden echt niet kunnen begrijpen dat ik geen zin heb in een relatie en dat meiden me gewoon minder boeien... daardoor proberen mensen me vaak te koppelen (ik schijn bepaald niet afzichtelijk te zijn...) en dat vind ik erg vervelend. verder merk ik vaak dat andere mensen waaronder mijn beste vrienden een heel verkeerd beeld van me hebben en me gewoon niet begrijpen...

dat vind ik dan nog een groter nadeel dan dat het bestempeld wordt als een stoornis.. nu ik lees dat ik dus waarschijnlijk zo'n soort syndroom heb, kan ik er juist ietsje meer vrede mee hebben en ik kan het voor mezelf een naampje geven...

Probeer eens na te gaan waarom je vroeger veel gepest werd.

Verder moet je niet te snel conclusies trekken. En vooral blijven kijken naar de dingen waarmee je problemen hebt en daar vervolgens iets aan doen.

EDIT: huh? moest reactie op "Gunp01nt vrijdag 16 augustus 2002 - 23:17" zijn.

Wat bovenstaande mensen zich is intressant en geheel waar, maar laten we niet uit het oog verliezen dat AS of PDD eigenlijk niet meer dan labeltjes zijn om bepaalde groepen mensen van andere groepen te onderscheiden. Net als bij ADHD en vele andere verschijnselen wordt er momenteel over-gediagnoseerd: in de autisme groepen op Usenet wordt door zowel 'echte' autisten (ze zijn natuurlijk allemaal 'high functioning', anders zaten ze niet op Inet) als vele mensen met het labeltje AS, PDD, etc. gezegd dat ze het labeltje andere mensen helpt om met hen om te gaan, maar dat het voor hen geen verschil maakt. Persoonlijk kan ik me daarin vinden; het is een gevolg van de erkenning dat mensen domweg niet allemaal hetzelfde zijn. Zeker op gebied van 'emotie' is er altijd een groep mensen geweest die niet 'voelde' zoals 'het hoort'. Er is eeuwenlang een soort consensus geweest dat mensen allemaal hetzelfde waren en dat wordt nu eindelijk doorbroken. Het labeltje is een begin om dat te accepteren, maar feitelijk zou het niet nodig moeten zijn en zouden mensen zich meer moeten realiseren dat er gewoon fundamentele verschillen tussen groepen mensen zijn, die niet te wijten zijn aan een 'afwijking' bij een van de twee. Als de ene groep groter wordt dan de andere, dan zou de notie van wat een afwijking is opeens omdraaien. Ik kan net zo goed zeggen dat iedereen die zich laat leiden door emotie een afwijking heeft, niet ik. Zolang er honderdduizenden mensen zijn die hetzelfde erover denken/voelen is het onzin te beweren dat het een afwijking is. Deze mensen hebben geen hulp of verandering nodig, maar een wereld die niet doet alsof ze ongelijk hebben en gek zijn, omdat de meerderheid toevallig een iets andere genetische basis heeft.

Wat mij betreft schrappen ze AS, PDD, etc. uit de DSM IV (handboek voor diagnoseren van psychische 'aandoeningen').

Daar ben ik eht helemaal mee eens, vooral die laatste zin. Ik heb de grootste twijfels over die 'aandoenigen'. De grens tussen 'normaal' zijn en iets hebben is soms zo klein. We moeten meer kijken naar de dingen die niet kunnen en juist wel kunnen. Daar moeten we iets mee doen. Niet het geheel...

Bij mij is AS geconstateerd. Ik vind het maar niks die daignose. Maar daar ga ik op deze site niet te veel op in...

Ike heb asperger en adhd idd en social gaat het minder dan computer techish en ook op somige vaken lig ik achter ( bv spelling ;) ) maar kwa uit spraak zit ike weer zeer ver gevorderd ike heb een avg iq van 130 maar me techish ( typo i know |:( ) inzicht is 50 ( max score op de test ) hoger dan een gemidelde mavo student en met inzicht + vobuclairen van talen ook

maar als we dan performaal gaan werken kom ik er 30 tot 50 punten slechter uit maar ike zit ook op een RMPI "instelling" en daar zie je veel mensen met ADHD maar ike vind asperger iets waar je mee moet leeren leven adhd kan je over winnen ( somige dan ) maar asperger moet je mee leeren leven en zo is idd sociaal contact zoeken moeilijk en dat ze dan "nerd" worden is ook wel logish want daar zijn er al veel van en dan kunnen ze makelijk contact zoeken lijkt mij

( lol 1 jaar niet gepost ofzo en nu voor dit wel :D )

Eigenlijk vind ik deze vergelijking grievend en kwetsend voor zowel de autist, als voor de nerd.
Autisme heb je in veel verschillende vormen. Er is een groot aantal autisten die prima functioneren in deze maatschappij en zijn ook niet direct herkenbaar als autist.

Je kunt er meer over lezen op de website van de nederlandse vereniging voor Autisme.

www.autisme-nva.nl/

Edit: Cyberpope was iets sneller...vast een nerd :+

Voor mijn werk heb ik met verstandelijk gehandicapte autisten te maken en die kun je echt niet vergelijken met een computer nerd.
Dit is echt iets wat ik nou heel erg vervelend zijn. Sommige mensen schijnen te denken dat autisme hetzelfde is of vastzit aan het syndroom van down. Dat is lang niet altijd zo. Ik heb het vrij vaak gehad dat ik vertelde dat ik autistisch ben, en dat mensen dan duidelijk zoiets hadden van "Ik zit hier geloof ik met een debiel te praten". No offence voor de mensen met een verminderd denkvermogen. Ik heb zoiets van "Ik ben wel raar, maar niet gek".

ik zou je eerder 'anders' noemen dan raar als ik dit zo eens lees. Raar wordt weer te snel geassocieerd met iemand die niet in staat is normaal gedrag te vertonen... en vaak gaat dat dus niet op.

Als hij anders is, beschrijf dan eens een persoon die normaal is.

Voor mij heeft het woord normaal geen waarde. We zijn ALLEMAAL anders (lees: gek) :P

we are tweakers / nerds

nuf said ;)

we zullen in elk geval niet eenzaam worden met z'n allen ;)

Hier ben ik het echt volledig mee eens, niemand is normaal en tegelijk is iedereen normaal, tenminste tussen de mensen waar ik mee om ga voel ik mezelf heel normaal, maar dat vonden de meeste personen op de middelbare school zeker niet. Belangrijker: ik vond dat van hun ook zeker niet, eerder belachelijk, kinderachtig en vaak dom.

Dit verbaast me vrij weinig :)

M'n pa geeft les aan onder andere autistische leerlingen (VWO). In z'n klassen zitten ook enkele ADHD'ers, leuke combinatie ;) Maar veel van die leerlingen zijn echt non stop met computers bezig. Ik denk dat ze dat doen, omdat ze een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen hebben ontwikkeld, en daarentegen dus slechte sociale vaardigheden. Ik vraag me daarom ook echt af hoeveel procent van de Tweakers autistisch is, en in welke mate. Niet dat ik iets tegen autistische mensen heb, ben gewoon nieuwsgierig :Y)

Ik vraag me daarom ook echt af hoeveel procent van de Tweakers autistisch is
Om te beginnen...
Is Femme een NERD?
Niet als troll ofzo bedoeld, maar ik vind Femme altijd een beetje de Nerd van tweakers.net :P
Wat vinden jullie, eerlijk en niet slijmen.

Ik ben van mening van Femme ook best wel een opper tweakers is :)


En wat wil meneer Vos allemaal hebben van de Nekkermann ?

Nah, niet om te slijmen hoor, maar ik zie niet in waarom Femme oppernerd genoemd mag worden :) Opper-Tweaker, dat is hij ja. Maar een groot deel van de Tweakers kun je al nerd noemen. Waarom? Ze zitten veel binnen achter hun computertje, ook met dit lekkere weer, ze doen veel met electronica, interesseren zich in veel bèta-onderwerpen, noem maar op. Maar ik vind niet dat je het erg zou moeten vinden om nerd te zijn. Je moet er juist trots op zijn! Jij, als elite boven de normale onwetende bevolking, gaat _juist_ met de tijd mee, kan _juist_ makkelijk in de toekomstige nóg geautomatiseerde maatschappij uitblinken en verzorgd de toekomst voor de onwetende bevolkingsgroep ;)

Ik geef toe dat ik veel eigenschappen van een nerd heb, maar ga daarentegen wel veel uit, ga wel vaak lekker bier drinken met m'n maten, en jawel, heb zo nu en dan ook een scharreltje :Y)

Een trotse nerd heeft gesproken :*)

Nu nog een nerd-vriendin vinden :+

Ik blij, ik heb haar al gevonden! :D

Ik geef toe dat ik veel eigenschappen van een nerd heb, maar ga daarentegen wel veel uit, ga wel vaak lekker bier drinken met m'n maten, en jawel, heb zo nu en dan ook een scharreltje

(8> Ai.. wist je niet dat deze bezigheden verboden zijn volgens regel 1a en 3c van het nerds-forever wetboek.
Ik vrees dat we bij deze je lidmaatschap op moeten zeggen.

:P

Sorry, maar ik beroep me hierbij op regel 5d van het NerdPower (C) handbook. Als schakel functionerend tussen de nerd-society (t.net :P) en de normale wereld acht ik mijn bezigheden volledig legitiem ;)
Nu nog een nerd-riendin vinden
Sja, zijn moeilijk te vinden, maar het is niet strikt noodzakelijk hoor :7

Ah, Femme is dus een hij :)
Geen Femme fatale dus...

verbaast mij wel..
Het is een 'toevalligheid' die ze observeren, waar ze een achterliggende reden bij verzinnen die totaal nergens op gebaseerd is.
Nu zijn genen toevallig in, maar je kan ook makkelijk aanvoeren dat de kinderen van mensen in Silicon Valley vaak enigskind zijn en al veel te vroeg en veel te veel in aanraking komen met IRC waardoor ze in het 'echte' leven autitisch gedrag gaan vertonen. [ik roep maar wat !]
Voor je zoiets blert moet eerst weten in hoeverre autisme genetisch is, of het erfelijk is, welke omgevingsfactoren het triggeren...
Dit is pseudo wetenschap in de komkommertijd...

Maar goed, wie is er deze zomer in de hete dagen buiten geweest ipv. binnen puteren?
Goed punt man :)
Ik denk dat je daar al heel veel uit kunt op maken, voeg daar aan toe de vraag "Heb je nog een meisje gehad deze zomer" en het is helemaal duidelijk.

Uhu.. Dancevalley is geweest. Volgende week Lowlands ;) dan beantwoord ik deze vraag bevestigend }>

Hmm. Trouwens hoe definieer je een nerd? Want ik hoor hier veel mensen over jouw alter ego babbelen, Bill Gates. Maar de gozer in net pakje met een pen, (IP) opschrijfboekje in zijn zakje van z'n overhemd, brillie en nette scheiding is alweer verouderd. Denk niet dat je nerds per definitie aan uiterlijk kunt herkennen. Innerlijk misschien?

dystopia
Email
Voornaam Jeroen
Achternaam Post
Geslacht Man
Geboortedatum -
ICQ 11659000
Homepage -
Woonplaats -
Beroep -
Studierichting -
Registratiedatum 26-06-2002 06:36
Laatste posting 16-08-2002 22:07
Aantal reacties 211
Gemiddelde per dag 4.09 postings
Reacties totaalscore 332
Karma 330 (#336)
Tweakotine 643 (#119)
Status Grootmeester

hehe nerd! :P

Da's mijn uiterlijk ja :+

Is dat niet wat voor BNN
een ASD-Test.

Weet ik zeker dat ik een keer goed scoor,
met die relatie test kon ik de helft van de vragen niet beantwoorden.

Ja, ik ben alleen maar buiten geweest, en nee ik heb deze zomer nog geen meisje gehad.

:'(
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 21:48
Vorige 15:35
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: