Hoofdcategorieën
Device Settings

Abit betreedt servermarkt

Door Robin van Rootseler, maandag 4 maart 2002 11:04
Bron: X-Bit Labs, views: 464

Abit logo (klein)Bij X-Bit Labs kunnen we lezen dat Abit van plan is om de servermarkt te gaan betreden. Een tijd geleden breidde het bedrijf al uit door grafische kaarten en multimedia producten te gaan maken. Nu zullen er ook moederborden en platformen voor servers en werkstationnen van de band komen. Het eerste product zal het SI-2P moederbord zijn. Deze plank zal worden gebaseerd op de Intel 7500E chipset voor Intel Xeon (Prestonia) dual-processoren. De plank zal beschikken over twee Socket603, zes DIMM sloten, vier standaard PCI-X sloten en twee PCI-X sloten met ondersteuning voor "Hot Plug". Ook zal de SI-2P voorzien zijn van een dual channel Ultra160 SCSI en een 1Gbit ethernet controller.

Met dank aan Maori voor de tip.

Volgende 11:15 eVGA komt met asymetrische koeling voor Ti4600
Vorige 23:54 DPC Folding@Home hitparade van 2 maart
Advertentie

Reacties

«  1  2  »

Ik denk dat ze een goede kans maken, omdat ze hele stabiele bordjes maken. (Met uitzondering van sommige uitbreidingskaarten :( )

Nu hopen dat ze ook voor de Athlon MP's bordjes gaan maken. Krijgen we wat meer concurrentie op dat vlak. :7

Ik zie het al voor me, een server plank met softmenu 3 :)

Ik vind Abit niet echt een merk voor de server markt, Abit straalt nou niet echt stabiliteit uit.

Niet stabiel? Ik ben er erg tevreden mee hoor! En meer mensen, alleen wat ik in mijn vorige posting al zei, met sommige uitbreidingskaarten is ie instabiel! Als ze dat probleem nu oplossen, hebben ze een goede kans lijkt me
edit:
flamebait??? uh... waarop dan. Ik wordt een beetje simpel van sommige moderators
[edit2]Inzichtvol ziet al stukken frisser uit :P[/edit2]

Als je het over stabiel hebt in de server markt, dan is dat toch iets anders dan wat ABIT op dit moment biedt. Prima borden, maar ik zou er geen productie systeem dat 4 a 5 jaar continu moet draaien op neerzetten. Niet gezien het huidige track record.

Het zou best kunnen dat ze goede (betere) borden gaan leveren, maar als je een grote instelling bent en hier je dagelijks bedrijfsvoering vanaf gaat laten hangen dan kies je voor een systeem dat zich al bewezen heeft. Wat dat betreft zijn IBM en Compaq dus de bewezen leverancier.

ABIT zal eerst naam moeten maken en dan zullen ze meer worden ingezet.

Zo en zo kopen bedrijven complete servers en geen zelf samengestelde server.

Een bedrijf is immers afhankelijk van de uptime van de server en wil in geval van nood altijd een bedrijf achter zich hebben staan die goed en snel reageerd, en dat doen grote OEM's als IBM en Compaq nou eenmaal beter dan moederbord fabrikanten.

Ze gaan zelf echt geen server samenstellen, de kans op fouten wordt dan veel groter, het is niet zeker dat de gekozen componenten met elkaar samenwerken, je hebt dus verschillende bedrijven en geen een grote OEM en zo zijn er nog wel een paar meer nadelen.

Abit heeft wel een kans bij de grote OEM's, om gebruikt te worden in de servers, maar idd heeft Abit een goede naam bij ons als consument, maar nog niet in de serverwereld. Daar zal Abit dus ook aan moeten werken.

Abit maakt wel een goede kans bij de power-user en de kleinere bedrijven die hun servers bij bijvoorbeeld Aragorn kopen, want Abit zal de server moederborden natuurlijk wel heel goed gaan testen. Ik heb best interesse in een dual Prestonia i.s.m. een Abit moederbord, afhankelijk van de prijs natuurlijk. De Prestonia is namelijk niet zo veel duurder als een standaard Northwood terwijl de Prestonia wel HTT heeft, wat met de juiste software voor veel winst kan zorgen.

Bij ons draait er toch op het werk meer dan 1 servertje met een abit mobotje...
En dat zijn zeer bedrijfskritische dingen dat die moeten doen - voor klanten... Staat wel een backup-systeem naast - maar we hebben in de 8 maanden dat die draaien daar nog nooit probz mee gehad.
Die dingen hadden raw CPU power nodig - en toen athlon en PIII met elkaar vergeleken - en Athlon kwam voor die toepassing er 40% sneller uit dan de PIII - keuze rap gemaakt - snelheid was (en is nog steeds) belangrijk in die toepassing.
Omdat toen de serverbordjes voor athlon niet echt courant waren heb ik ze aangeraden voor een abit bordje te nemen - en ik heb ze nog steeds niet horen klagen dus...

daar ben ik het helemaal niet mee eens.
Abit heeft goede producten, kijk eens naar de BP6.

buitendat gaat abit met het eerste server bord behoorlijk wat stabiel bewezen compunenten gebruiken.
Het eerste product zal het SI-2P moederbord zijn. Deze plank zal worden gebaseerd op de Intel 7500E chipset voor Intel Xeon (Prestonia) dual-processoren. De plank zal beschikken over twee Socket603, zes DIMM sloten, vier standaard PCI-X sloten en twee PCI-X sloten met ondersteuning voor "Hot Plug". Ook zal de SI-2P voorzien zijn van een dual channel Ultra160 SCSI en een 1Gbit ethernet controller.
denk je dat abit dit zal gaan uitbrengen als ze niet zeker weten wat ze doen??

dit bord zal ongetwijfeld een succes worden bij grotere OEM's.

ik denk zelfs dat in eerste instantie het niet eens zichtbaar zal zijn dat het een abit bord is.

tis alleen zo jammer dat ik al 4 abit bordjes heb zien overlijden de laatste 2 jaar, allemaal vage dingen, zoals nooit meer langs de memory check komen, of nooit meer wakker worden na een keertje in standby gaan of gewoon helemaal niets meer doen,

tjah dan begin je te tweifelen, ik heb nu dus ook nog maar 2 abit bordjes hier want de rest vertrouwe ik er niet aan toe.

meestal een geval van brak geheugen... of gare bios versie

de condensatoren van Abit laten het welles afweten
gewoon mindere kwaliteit...

dit bord zal ongetwijfeld een succes worden bij grotere OEM's.

ik denk zelfs dat in eerste instantie het niet eens zichtbaar zal zijn dat het een abit bord is

Ongetwijfeld? Heb ik zo mijn twijfels bij, de grote OEM's gebruiken meestal zelfontworpen moederborden of gebruiken moederborden van bewezen leveranciers. Ze zullen niet zo snel de relatie met die vaste leveranciers op het spel zetten door in zee te gaan met Abit, een onbewezen kracht qua servermoederborden.

Ik denk dat Abit server moederborden meer gebruikt gaan worden in zelfbouw servers en in high-end workstations, niet zo snel in servers van IBM of Compaq.

Maar ja, ik weet niet of Abit al in contact is geweest met serverfabrikanten, het kan best zo zijn dat ze al contact hebben gehad en dat ze in samenwerking met bijvoorbeeld IBM of Comaq bezig zijn. Dat kan natuurlijk ook.

100% oneens, dit weekend weer een server neergezet met Abit KR7A-raid plank erin, 2 maxtor udma 133 schijfjes in raid-1 config, athlon xp 1900+ en 512 mb ddr :9~ :9

RETE stabiel en loeisnel!!

Op dit moment neemt mijn kritieke geest even de bovenhand...

Als je hem pas dit weekend in elkaar hebt gestoken, hoe weet je dan dat ie _retestabiel_ is? Van stabiliteit krijg je pas na verloop van tijd een beeld als hij langdurig draait en zeer zwaar belast wordt gedurende meerdere dagen...
Volgens mij krijg je maar een "eerste zicht" beeld als je van die testapplicaties laat lopen. Dit is natuurlijk volledig mijn eigen mening, so shoot me indien nodig :)

mwa mijn ervaring is meestal na een install van windows werkt alles ?? dagje fullload en werkt nog goed? Dan ben ik tevreden :)

Ik heb ook niet zulke beste ervaringen met abit, wel qua performance maar niet qua stabiliteit.

Bij een server is stabiliteit belangrijker als wat dan ook.

Nou dat zal wel heel wat moeite gaan kosten. Abit heeft nu niet echt een goed naam met betrekking tot stabileit en quality control.

Het bedrijfsleven zal toch eerst willen zien of ze wat goeds kunnen neerzetten voordat ze tot aanschaf overgaan.

Ik denk dat Abit nooit mee kan concurreren met de bedrijven die nu de server markt in handen hebben. De grotere bedrijven enz gaan toch echt wel Compaq bijvoorbeeld.

Wie weet wordt tegen die tijd uitbesteden bij Abit wel goedkoper dan zelf produceren...

vraagje aan willekeurige ICT manager:
Welke server leveranciers ken je en heb je vertrouwen in.
Compaq?
HP?
IBM?
DELL?
ABIT?

Wedden dat ze ABIT niet kennen en ook niet willen kennen.
Bij Servers moet je SLA's kunnen afspreken en daarvoor heb je een Service verlenend bedrijf voor. ABit is een hardware-boer. Maakt mooie spulletjes daar niet van... Maar een service afdeling met vestigingen op veel plaatsen?

NO WAY.

misschien moet je je iets beter in de materie laten inlezen.

borden voor servers.!!!

met andere woorden, een ABIT salesmeneer gaat naar compaq en zegt " wilt u mijn prestonia borden kopen, die mag u dan een klein beetje aanpassen zodat ze in uw proliants passen. wij garanderen dat het toppie werkt"

Asus lever al geruime tijd borden aan HP.. het is niet nieuw

Asus is dus al langer bekend in deze markt en heeft al de naam.

Abit kan naar compaq toe stappen, maar dan zegt compaq voorlopig toch nee. Klanten van Compaq willen een stabiel bord van een leverancier die zich bewezen heeft. Zolang je dat niet hebt is het moeilijk om er tussen te komen (ik zeg zeker niet dat het onmogelijk is).

De serieuze markt waar veel geld te verdienen is is in de zware productie machines. Maar een ICT bedrijf waar toch wat van deze servers staan (bedoel ik geen mail of file, maar meer de database systemen, transactie systemen).
Daar zullen toch de stabiele bewezen systemen komen. En zal het voor Abit moeilijk zijn te penetreren.

Nou, ik denk niet dat Compraq zo maar zal zeggen "Daaaahaaag Abit"

Abit is wel enigzins bekent, en ook in computerland geld de regel dat een mens zich kan beteren. Dus waarschijnlijk zal Compaq een berg testjes willen draaien en aan de hand daarvan een beslissing nemen.

echter, als ASUS al planken levert aan HP, dan denk ik dat HP als mama van Compaq zal zeggen: "nemen jullie ook maar Asus, da's goed spul!"

Nergens staat dat Abit zelf servers gaat maken, wel dat ze "plankjes gaan zagen" ...
Hoeveel % van de componenten in een Proliant zijn echt van Compaq denk je ? Bij Dell, IBM en HP is het percentage "vreemde" componenten zo mogelijk nog groter.

Als Abit erin slaagt om goeie stabiele bordjes te brengen, die aantrekkelijk geprijsd zijn, dan zie ik ondermeer Compaq en Dell al snel hun waar bij Abit gaan halen.

Ben zelf ICT & Web Manager bij een van de bedrijven van Reed Elsevier. Doe op servergebied eigenlijk alleen zaken met COMPAQ. Vooral vanwege service. .

Ik bouw servers uitsluitend zelf, daar kleven meer voordelen aan wat mij betreft.

Ik zit niet graag aan een Compaq, HP of weet ik 't wie vast... al dat gedonder met certified enzo... Ik draai gewoon A-class hardware in m'n servers, en met FreeBSD als OS heb je dan over het algemeen genomen weinig problemen. En 't scheel véél in het prijskaartje.

Zal denk ik nog wel even duren voordat ABIT bordjes gaat maken met ondersteuningvoor AMD. Als je als bedrijf voor het eerst server borden gaat maken dan wil je zekerheid en kies je voor Intel omdat deze heel sterk staat op server gebiedt.

Intel? Dan praat je nog over low-end, Intel zit helemaal niet diep in de high-end servermarkt.

zijn de BP6 (dual Slot1) en de VP6 (dual S370) ook niet al een beetje voor de low end server markt gemaakt :?

Een goede voorbereiding voor de servermarkt, want deze bordjes zijn zeer stabiel en daarbij ook nog goed oc-baar :) (voor de liefhebbers ;) )

De BP6 heeft geen dual-slot1 maar dual-S370 en er gaan alleen Celerons in. Dat was het leuke aan dit low-kost dual-cpu plankje, Abit had het zo geregeld dat voor het eerst zonder solderen een Celeron in een smp opstelling kon draaien. Maar voor de server markt is dit absoluut niet bedoeld. Als je een server gaat samanstellen denk je niet aan Celerons. De nieuwe bordjes zijn duidelijk wel op de server markt gericht. Ik hoop dat ze stabieler zijn dan de BP6 want van de 5 BP6 bordjes die ik heb gaan er 2 regelmatig naar Amor (Abit service) ter reparatie omdat de problemen met de brakke voltage regulator maar niet op te lossen zijn.

Ik heb/had een server draaien met een BP6 en alleen maar problemen sins dat we hem hebben. Waarschijnlijk door de Highpoint UDMA controller.
Thuis heb ik het KT7A-Raid en die draait als een GEK zo goed!

Mijn conclusie ABIT hou het bij de gewone mobo's en laat de servermobo's over aan de echte merken!

Sedert wanneer is een BP6 een serverbord ?
Of heeft die ook ergens een "dual channel Ultra160 SCSI en een 1Gbit ethernet controller" verstopt ?

Áls Compaq en consorten cq concurrenten Abit's mobo's gaan gebruiken in hun servers, dan heeft Abit z'n doel bereikt. Ik verwacht ook niet dat een bedrijf zomaar zelfbouw servers gaat neerzetten (hoewel ik zelf dat wel leuk vind). Men hoeft geen Abit te kennen, alleen maar de server producenten die Abit gebruiken
«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 11:15 eVGA komt met asymetrische koeling voor Ti4600
Vorige 23:54 DPC Folding@Home hitparade van 2 maart
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011