Hoofdcategorieën
Device Settings

Slechte service voor eigenaars defecte Xbox

Door Edo Aneke, maandag 7 januari 2002 11:22
Bron: CNN.com, views: 724

Microsoft Xbox picCNN rapporteert over een slechte service bij problemen met de Xbox. Er zijn inmiddels meer dan 1.5 miljoen Xbox consoles verkocht. Honderden Xboxbezitters hebben defecte consoles ontvangen en klagen over het feit dat de reparatie weken duurde:

SEATTLE, Washington (AP) -- Hundreds of people who bought Microsoft's hot new Xbox game console over the holidays received defective systems, and some say they waited for weeks before the devices were fixed.

Andere Xboxbezitters zijn wel tevreden over de service, bij hen werd de Xbox gerepareerd binnen vijf dagen. Het is onwaarschijnlijk dat er sprake is van een productieprobleem. Het uitvalspercentage is lager dan 1% en vergelijkbaar met het uitvalspercentage van de Nintendo Game Cube. Met dank aan BlaatSchaopie voor de tip.

Volgende 11:24 Alliantie Micron en Hynix onder vuur
Vorige 11:19 Gigabyte GA-7VTXE moederbord review
Advertentie

Reacties

«  1  2  »


mooi is dat koop je eens wat moois gaat het weer eens niet goed met de garantie het wordt tijd dat men hier bij een aantal bedrijven eens goed aandacht aan gaat geven
Dat is niet zozeer een kwestie van garantie, maar van service van de zaak waar de console is gekocht. De garantie is meestal wel goed verzorgd. De zaak kan gewoon de console opsturen en dan komt er een gerepareerde/nieuwe terug. Het getuigd echter wel van goede service als deze zaak de klant gelijk een vervangend exemplaar geeft. Een produkt dient goed te zijn als je het koopt. Als het na een paar jaar slijtage begint te vertonen en het moet opgestuurd worden dan vind ik het niet meer dan logisch dat je hem een tijdje kwijt bent om hem voor reparatie in de fabriek. Maar bij een nieuw net aangeschaft produkt hoor je een vervangende te krijgen. Maar nogmaals dat is IMO niet een kwestie van slechte garantie.

Overigens vind ik een uitval van minder dan een procent op een nieuw produkt niet echt hoog. Laten we niet vergeten dat MS in een dergelijk korte periode van de kerstvakantie zo'n anderhalf miljoen Xboxes geleverd heeft.

Slechte zaak.... valt me eigenlijk tegen van Microsoft.

Gelukkig is dat bij Sony anders. Mijn PS2 was kaduuk, maandag naar Sony gebeld, vrijdag werd-ie opgehaald en lieten ze een nieuwe achter, no questions asked!

Edit: ff nav de reacties... ik was dus eerst naar de Dixons geweest (daar had ik em gekocht). Ik kreeg daar van die verkoper het advies zelf te bellen naar Sony (of eigenlijk Columbia Tristar) en het zelf te regelen. (Tip: het nummer daarvan is 0495-574817). Ik kon hem ook bij Dixons afgeven en laten opsturen maar dan zou het natuurlijk weken gaan duren.

Sony heeft als naam een van de slechts service verlenende bedrijven te zijn. Diverse sony handhelds teruggestuurd naar Sony. De duurde meer dan 12 weken voordat ze er eindelijk wat aan gedaan hadden. Notebooks hetzelfde, als er een onderdeel kapot gaat en je moet sony service krijgen daarop, dan heb je echt een probleem. Sony vaio support is echt SLECHT.

Maarja, soms gaat het goed en de mensen die problemen hebben hoor je wel. Die mensen die echter helemaal tevreden zijn hoor je bijna niet.

Dat komt idd door Sony omdat Sony Badhoevedorp eigenlijk alleen audio/video doet. Er is van daaruit geen goede ondersteuning betreffende PC's, dat is parallel import.

Slechte service???

Dit heeft niks met de fabrikant te maken.... maar met de winkel zelf.

Sommige winkels doen altijd wel tegen de klant alsof garantie het probleem is van de klant en fabriek... maar dat is dus mooi niet zo...

De winkel is verplicht dit af te handelen... daarvoor heb je juist een winkel. Je moet dus gewoon afdwingen dat de winkl dit snel regelt of gewoon ter plekke een nieuw artikel geeft

Je hebt op zich groot gelijk, maar je vergeet het aspect dat sommige mensen verkeerd met de spullen omgaan, denk maar eens aan de Tweakers die hem willen strippen/upgraden :).

Zodra een winkel ten alle tijden het product terugneemt en niet laat uitzoeken door de fabrikant of het echt een gebrek is of dat het door de gebruiker zelf komt kost het de winkelier zodra het een gebruikersfout is geld. De fabrikant zal geen nieuwe aan de winkel leveren. De winkelier heeft dus feitelijk zelf nu geen product meer, maar wel de kosten.

Probleem is altijd dat een negatief bericht 27x wordt doorverteld en een goed bericht 4x doorverteld wordt.. (officieel onderzocht) En dat is hier dus ook weer het geval denk ik. En het heeft ook nog negatief met microsoft te maken, dus dan gaat het nog een keer sneller (no-flame intended).

Ik vind dat Microsoft het laatste jaar goed bezig is met OS'n en XboX, ze worden serieus...

laten we zeggen, 500 mensen. (we hebben het over honderden).

1.500.000 consoles verkocht, 500 mensen klagen over slechte service.

(500/1500000) * 100% is 0.0333%.

dus 99.97% van de kopers is tevreden over de service. Bespeur ik hier een zeurdozentopic of ligt dat aan mij?

Nee die 99.97% heeft geen defecte x-box en heeft dus ook nog geen ervaring met de service!

Het percentage wat jij hebt berekent is het uitval(DOA) percentage, dit is volgens mij niet echt hoog te noemen, maar doordat het een nieuw product is en er ineens ontzettend veel zijn verkocht, is het op logisch dat het wat langer duurt, al zal dit wel snel opgevangen moeten worden.

Het interessante is of de service inderdaad zo slecht is als wordt gesugereerd. Laten we aannemen dat 500 mensen afhankelijk zijn geweest van de service. Als van die 500 250 mensen echt weken hebben moeten wachten is volgens mij de service slecht te noemen: 50% van de gevallen wordt immers niet snel afgehandeld.

Met name de mensen die zich erg hadden verheugd op spelen in de kerstvakantie zullen hierdoor behoorlijk teleurgesteld zijn en flink lopen klagen. Je krijgt nu eenmaal stekre reacties als er niet aan hoge, expres opgeroepen verwachtingen kan worden voldaan.

Overigens ben ik wel benieuwd wat voor service organisatie er is opgezet. Als er dit soort aantallen verkocht worden lijkt het me sterk dat ze niet een stuk of wat exemplaren in buffer houden voor het tevreden houden van klanten die een defect apparaat krijgen.

Proef ik hier een beetje anti Microsoft stemmingmakerij?

Verbazingwekkend dat we nooit iets lezen over slechte service van andere bedrijven... Hoeveel mensen zijn wel tevreden over de service??

Al met al een slappe hap artikel

Nou, als je uitgaat van een product wat kant en klaar verkocht wordt en niet samenwerkt met andere onderdelen of stuurprogramma's dan moet die het gewoon doen!!!!

En als die het niet doet dan moeten ze hem meteen omruilen en niet proberen te repareren... Ik vind dat je gewoon mag verwachten dat je in 5 dagen een nieuwe krijgt, of dat nou van de fabrikant is of van de winkel...

Mee eens,
Ik weet niet of ze die X-boxen nog steeds niet aangesleept krijgen. In dat geval willen de winkels natuurlijk geen nieuwe box meegeven ter vervanging van de defecte, want dat gaat ten koste van de beschikbare voorraad (lees verkoop). Maar eigenlijk zou je natuurlijk zonder verdere vragen een nieuwe box mee moeten krijgen.

Hi tsjech,

helemaal mee eens! Wat alleen als ze uitverkocht zijn in de winkel? Dan valt er weinig te ruilen voor een nieuwe. Daarnaast heeft Microsoft (en ieder bedrijf) liever dat bij zo'n eerste uitgave reparaties worden uitgevoerd omdat dan in de winkels verkocht kan blijven worden.

Waar ik me aan stoor is dat dit wel Tweakers 'nieuws' is en als een ander bedrijf iets soortgelijks doet het niet vermeld wordt.

Nou, als je uitgaat van een product wat kant en klaar verkocht wordt en niet samenwerkt met andere onderdelen of stuurprogramma's dan moet die het gewoon doen!!!!

En als die het niet doet dan moeten ze hem meteen omruilen en niet proberen te repareren... Ik vind dat je gewoon mag verwachten dat je in 5 dagen een nieuwe krijgt, of dat nou van de fabrikant is of van de winkel...
Dit is niet helemaal rieel. Ieder bedrijf werkt met een DOA systeem. over het algemeen is dat als je binnen 8 dagen het apparaat defect gaat of al defect is kan je hem direct omruilen voor een nieuwen. Maar dan moeten ze wel voorradig zijn.. ;)

Het is heel normaal als jij een defecte xbox hebt die na 1 maand al defect is geraakt, je terug moet naar de winken en die moeten hem weer opsturen ter reparatie. dat je hem dan binnen 5 dagen terug hebt is wel ERG netjes.... het is heel gewoon dat het apparaat meer dan 2 a 3 weken weg kan zijn.
Dat ter ongenoegen van de klant wat weer erg begrijpelijk is.
Het heen en weer versturen van pakketjes duurt al meer dan 2 dagen... vandaar.

laters,

[X-X-X]3

Probleem ligt denk meer bij de bedrijven die de X-Boxen moeten repareren. Ik denk namelijk niet dat MS al die X-Boxen zelf gaat repareren, dat zullen ze heus wel uitbesteed hebben.
Ik heb zelf ooit vakantiewerk gedaan bij zo'n repaircentre van Apple en die werken bijna geheel zelfstandig. Ik denk dat het bij andere bedrijven ook zo zal gaan: een extern bedrijf dat in een bepaald land of meerdere landen [waar ik werkte deed de reparaties voor het westelijk deel van Europa] de reparatie verzorgd.
Maar wat ik dus probeer te zeggen: als MS de reparaties op dezelfde manier laat doen als Apple, dan is MS eigenlijk neit verantwoordelijk te stellen, omdat dat repaircentre alles afhandeld. Ik weet uit ervaring dat dat soms niet altijd even goed gaat: "Hè, wat doet die iBook hier nog? Die had al vorige week weggemoeten!" :)
«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 11:24 Alliantie Micron en Hynix onder vuur
Vorige 11:19 Gigabyte GA-7VTXE moederbord review
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011