Hoofdcategorieën
Device Settings

Cistron biedt opnieuw ongelimiteerd DSL

Door Guus Besuijen, maandag 17 december 2001 21:11
Bron: Emerce, views: 660

Na in oktober een faillissement aangevraagd te moeten hebben, biedt Cistron vanaf nu weer ongelimiteerde DSL-diensten aan. Dankzij de samenwerking met Bbned zijn de diensten van Cistron nu in een groter gebied dan voorheen beschikbaar. Na het faillissement is Cistron in afgeslankte vorm verder gegaan, en konden ongelimiteerde DSL-verbindingen niet meer aangeboden worden. Daar is nu verandering in gekomen, zo kunnen we bij Emerce lezen:

Cistron Telecom logoBroadband Maxx biedt gebruikers downloadsnelheden van maximaal 7800 Kbps, en uploadsnelheden van 700 Kbps. Een abonnement kost 99 euro per maand (inclusief BTW). De diensten zijn hiermee voor consumenten wel iets duurder dan die van vóór het faillissement. Toen kostte het zogeheten ADSL-blue slechts 68,04 euro per maand. Het enige nadeel aan Maxx is dat de verbinding alleen mogelijk is met een ethernet modem.
Volgende 22:41 ECS K7S6A SiS 745 moederbord review
Vorige 21:06 Creative Labs SB Audigy Player review
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »

Ja ja.... mooi verhaal.... eigenlijk van 100 opeens naar 200 gulden... das wel opeens een stuk meer...

klinkt wel gaaf 700 Kb/s up...
is meer dan down nu bij mij....

YAY first post :)

Wat wil je nou? Een snelle internet verbinding of een verbinding voor weinig geld, want samen gaat nou eenmaal niet. Gistron en Bbned moeten nou eenmaal ook geld binnenhalen, die hebben ook (hoge) kosten, zeker in het begin.

Ik zelf heb zeker 200 piek over voor deze ADSL verbinding, want dan heb je de snelheid van kabel en de gegarandeerde bandbreedte van ADSL wat voor mij een ideale combo is. Dat mag van mij zeker 200 piek kosten als dat betekend dat Gistron dan wel kan overleven. Moeten ze alleen wel in Best komen natuurlijk.

Dat dacht jij, die bandbreedte wordt echt niet gegarandeerd hoor. Het is inderdaad mogelijk om die snelheden te halen. Ondanks dat iedereen roept dat ADSL niet shared is, is het toch echt wel shared.

Ik neem aan dat je met 'shared' de kabel-aansluiting bedoeld. Dan heb je het toch mis. De ADSL is een directe link met de provider. Lijkt me voor de hand liggend dat vanaf daar het e.e.a. gedeeld wordt, maar dit staat los van enige wijkaanslutingen zoals kabel.

Overigens zijn garanties hierbij gerelateerd aan het medium. Lijkt me duidelijk dat je voor 200,- per maand geen grote gegarandeerde verbindingen mag verwachten. Een 1Mb vaste kost nog steeds zo'n 1.000 - 1.200,- excl. btw per maand zonder lijnkosten. Adsl kan echter wel een gegarandeerde connectie bieden.

Wat hij bedoelt (dat denk ik tenminste) is, dat elke Internetverbinding op een bepaald punt geshared wordt. Dat is nu eenmaal het princiepe van Internet, je kunt moeilijk naar elke site ter wereld een dedicated lijn hebben.

[Reactie op gridfox]Ga dan toch maar eens ff zoeken want het is wel degelijk _GEDEELD_. Zeker bij consumenten ADSL zit je gemiddeld met 10 man op 1 lijn

Je _kan_ wel een 1:1 lijn krijgen maar daar betaal je heel wat meer voor dan een 1:10 lijn.

[reactie op -=bas=-]Die overboeking zit hem niet in de ADSL lijn, maar verderop in het netwerk. Bijvoorbeeld tussen wijkcentrale en provider, of tussen provider en diens "uplink".


ik heb een 100mbit verbinding voor thuisgebruik.. voor 30,- nix geen limieten whatSoever..
Ik heb een vermoeden dag jij verbonden bent aan een onderwijs organisatie.

Op deze wijze is het niet moeilijk om zo'n verbinding te hebben bij een commerciële organisatie.

Deze verbindingen worden zwaar gesubsidieerd!

Commerciële organisaties als Cistron (en ook KPN Telecom). Hebben als primaire doelstelling (ook al formuleren ze het niet altijd) het maken van winst.

Bij de calculatie van de (verkoop)prijs van een verbinding dient men rekening te houden met een aantal kostenfactoren.

De prijscalculatie van commeriële organisaties hanteren grof weg de volgende calculatie:

Variabele kosten +/+ constante kosten +/+ winstmarge = prijs product/dienst

Onderwijs organisaties hanteren de volgende:
variabele kosten +/+ constante kosten -/- subsidie = prijs product/dienst

Onderwijsorganisaties werken conform de non-profit methode! Dus zij hoeven geen winst te maken, ze willen alleen maar kostendekkend werken.

:7

hier stond onzin |:( ,
excuses.

Van 150 naar 200 piek, niet van 100 naar 200.

220 piek om precies te zijn :z, maar zit hier nu ook weer de telefoonaansluiting bij inbegrepen?

Hmmmm dacht ik van nouja dan maar KPN ( :r ) nemen ze gaan toch failliet, gaan ze nu opeens weer wel onbeperkt leveren! :( ( :) )
Hmmm misschien over een paar maanden KPN maar weer opzeggen dan :)
edit:
Het was eerst 150,- hoor
En is nu 220,-

mierenneukmodus:

van 149,94 naar 218.17 eigenlijk

sorry was bedoeld als reactie op JT

Broadband Maxx biedt gebruikers downloadsnelheden van maximaal 7800 Kbps, en uploadsnelheden van 700 Kbps.
Dat is wel een lekkere snelheid maar ik dacht dat Cistron vroeger zelfs 1Mbps upload bood? (en 8Mbps download). Zelfs in deze vorm is het een goed alternatief voor mensen die een snelle verbinding willen dan MXstream of Demon oid.

ze bieden NU het HOOGST mogelijke haalbaar met de ADSL techniek. De upload van ADSL hangt gewoon rond de 700kBIT ergens, en de 8Mbit down.

Wil je hoger (up) dan zul je aan de SDSL moeten....

De ADSL standaard staat een maximale upload van 860 kbit toe. Dus die 1 mbit hebben ze nooit gehaald.

Het lijkt mij dat dit gewoon zonder kunstmatige beperkingen is. Alleen heb je altijd nog protocol-overhead, zowel van het stuk ATM als van IP zelf. Plus dat natuurlijk je lijn niet altijd optimaal is. Maar als Cistron op een specifieke lokatie slechts tot 700 kbit komt, geloof ik niet dat enige andere provider met ADSL meer zal gaan halen.

Idd, heb de Cistron site regelmatig bezocht om te kijken of ik het hier al kon krijgen maar meer dan een jaar "De centrale is al klaar het is bijna beschikbaar" o.i.d. (weet niet precies meer maar altijd dat het bijna klaar was).

Maar ik weet 100% zeker dat er 8Mbit/s down en 1Mbit/s up stond op de site.

Klopt, dat hebben we in A'dam met werk ook met een onbekende provider.. ken de naam niet, zal even zoeken :)

Volgens de blije modders is het OVERBODIG, maar Scarlet biedt in A'dam ook 8 om 2 Mbit voor vrij weinig geld. Dusss... tss!

/quote
Zelfs in deze vorm is het een goed alternatief voor mensen die een snelle verbinding willen dan MXstream of Demon oid.
/quote


Even voor de duidelijkheid.Demon is GEEN technische verschaffer van ADSL. Demon internet gebruikt technieken van anderen voor hun internet diensten. Ze gebruiken technieken van BabyXL, Cistron en nog eentje waar ik even de naam niet meer van weet.

MxStream wordt niet door Demon gebruikt aangezien ze de kwaliteit van KPN MxStream niet aan hun eisen vond voldoen.

Ik zeg het altijd zo:

Planet/xs4all samen met MxStream (kpn)
Demon samen met BabyXl
Cistron samen met BBned

Ik heb trouwens de 2 mbit van cistron (8 mbit is pas net weer beschikbaar) maar deze is ook SUPER !!

Lijkt me KiloBitsPerSecond en niet KiloBytesPerSecond wat jij denkt te lezen.

Dus, het is waarschijnlijk 700/8=87,5 KB/s

Lijkt me KiloBitsPerSecond en niet KiloBytesPerSecond wat jij denkt te lezen.
Nope, KiloBytesPerSecond.
Dus, het is waarschijnlijk 700/8=87,5 KB/s
Gewoon ruim 700 KB/s.

Ik heb zo'n hekel aan figuren die héél stellig onzin beweren.... Jij hebt vast teveel PCM's en Computer Totaal's gelezen...

Bits meneer, geen Bytes...

Dus Jajoah heeft gelijk en Ard niet... Sorry

Ik heb zo'n hekel aan figuren die héél stellig onzin beweren.... Jij hebt vast teveel PCM's en Computer Totaal's gelezen...

Tsssk, ga 'ns gauw terug onder je steen. En leer LEZEN!

De download bij Cistron MAXX is gewoon ruim 700 KB/s. Toon maar aan indien dit niet correct is.

en uploadsnelheden van 700 Kbps
even lezen... Kb oftewel Kbit... KB is KByte. dus heb je het fout Ard. je gaat niet door voor de koelkast.

eurhm..zal ik het anders formuleren???
7.8Mbit !!

ja, theoretisch is dat 975KB/s, maar dit haal je nooit.. als je het door een factor 9 a 9.5 deelt kom je incl je overhead etc eerder in de buurt...
zo'n slordige 850KB/s duss..

en up is dus 700kbps en zal je ongeveer op 75KB/s komen.

700/10=70 KB/s
7800/10=780 KB/s

Er is namelijk ook nog sprake van start- en stopbits. Toch blijft het een hele interresante oplossing, je kunt gewoon je eigen servertje beginnen thuis. Je hebt een limiet van 50GB, maar als je bijvoorbeeld WideXS neemt, dat kost 175 gulden/maand voor 20GB.. tel uit die winst!
Cistron, keep up the good work!

start- en stopbits heb je bij seriele verbindingen, niet bij ADSL (tenzij je dus een ADSL modem aan je seriele poort hebt hangen :)

Keej, sorry.. wissik niet :)

Goed, dan is het dus idd 700/8 en 7800/8 KB/s.. lekkah! :)

Maar je hebt wel andere overhead, waar jij geen rekening mee houdt.

Dus je zult nooit de volledige 7.8Mbit kunnen gebruiken voor puur dataverkeer.

En toch zou ik het er niet voor over hebben. Als je een beetje een redelijke kabelaansluiting hebt heb je met 300k down toch zat? Waarom zou je er het dubbele voor neertellen, alleen zodat je nog een paar minuten bespaart? Ikke niet hoor...

Bij kabel is het héél vaak dat je geen 300k/s haalt, omdat je de lijn moet delen. Vraag maar aan Casema slachtoffers.
Bij DSL heb je gewoon je eigen lijn, en is de snelheid constant hoog.

Dit is niet helemaal waar want ADSL heeft ook zoiets als overboeking, ik geloof iets van 1;8 bij cistron. NU kijken wat TweakDSL gaat brengen als het al van de grond komt

Helemaal mee eens! Ik heb in andere threads wel een hints laten vallen over TweakDSL maar daar kwam meestal geen reactie op :(
Persoonlijk vind ik dit een behoorlijk verleidelijk aanbod van Cistron en sta te popelen om in te schrijven maar de belofte van TweakDSL knaagt nog net iets teveel.
Kan iemand wat meer info geven ;(

daar ben ik het dus niet mee eens.
met kabel haal ja altijd wel over de 150KBp/s en met ASDL krijg je nooit meer dan 128KBp/s

Omdat sommige personen (zoals ikzelf) ook wel eens een lekker UPstream willen hebben wellicht ?

die up is toch een beetje een tussen vorm, wan techt snel is het niet >100KB
dus kabelaars kunnen bij jou niks downloaden op full speed, het is dus alleen voor simple tekst sites, zonder grote bestanden.
maar die down is wel errug lekker :9~

Dat is niet helemaal waar, want eigenlijk 'trekt' ADSL gewoon niet meer dan 700kbps upload.

Het is wel zo dat op veel info en fabrikanten sites 8mbit down en 1mbit up staat aangegeven, maar als je even naar de specs van adsl modems etc. gaat kijken zul je zien dat ze nooit meer dan 700kbps aankunnen. Vraag me niet waarom dat is, maar het is zo :)

Misschien is men het voor het gemak 1mbit gaan noemen ofzo.

dat bedoel ik niet met tussenvorm
zeg: kabel==>cistron==>professioneel hosten

Het enige nadeel aan Maxx is dat de verbinding alleen mogelijk is met een ethernet modem.
Ik zie nog een (eventueel) nadeel: het dataverkeer is maximaal 50GB per maand. Ondanks de snelheid is dit voor mij persoonlijk toch een reden om te blijven bij Mxstream basic. Hier ga ik toch al gemakkelijk boven de 50GB traffic zitten.

Voor een interpretatie van die limiet moet je maar eens in cistron.broadband gaan kijken. Daar is al veel over gediscussieerd, en er valt af te dingen op de stelling dat de datalimiet hard is (bijvoorbeeld andere regels voor verkeer dat binnen het eigen netwerk blijft ofzo).

Meer als 1.5 Gig per dag met adsl-basic.......dan staat je modem zeker dag en nacht te pompen? }>
Maar idd die limiet is fout, ik haal zelf 35 gig per maand binnen met Chello , maar een 50 Gig limiet is gewoon slecht voor de rust van je geest ;) (je wilt erover heen kunnen gaan als je zin hebt.....)

Hier ga ik toch al gemakkelijk boven de 50GB traffic zitten.

Je zou af en toe ook eens een spelletje kunnen spelen, filmpje kijken, of muziekje luisteren, i.p.v. alleen maar downloaden :P

Ik download zelf ook niet weinig (vooral muziek trouwens), maar 50gb? Da's in shorten formaat (losless audio compression) ruim 50 cd's per maand!

dan ga ik jou vertellen dat deze limitering binnenkort weg gaat...
ik ben nu zelf met de inschrijving bezig (wacht nog op linesharing) en heb al regelmatig met hun gebeld.
Dit was dus ook een puntje van aandacht van mij..
Het word naar hoogste waarschijnlijkheid omgezet naar een fair use policy..
dat zijn dus helemaal de fijne berichten...

(en ja.. ik heb het maxx abbo genomen ;-))

Het word naar hoogste waarschijnlijkheid omgezet naar een fair use policy
Dan nog heb je er mee te maken. Je zal dan waarschijnlijk geen harde limiet meer hebben, maar ze zullen er niet blij mee zijn als je een gemiddelde hebt van 70/80 GB per maand.
Ik ben tevreden met ADSL, vooral met de provider waar ik bij zit. Ik heb geen downloadlimiet, althans, ze doen niet moeilijk als ik 5 week lang het maximale uit mijn lijntje haal.

volgens mij hadden de "oude" cistron abo's geen datalimiet, die "bbned" diensten wel zo te zien... ben ik toch blij met mn "fair use policy"!

en trouwens, is al vaak gezegd maar je haalt alleen 8Mbit/s als je dicht bij de centrale woont, na 2,8km haal je nog maar ca. 2~4Mbit/s...

Oude cistron abbo's hadden te maken met een fair user policy van zo'n 35 Gbyte per maand

nog steeds, bij abbo 2048 down/512 up..

datalimiet is toch onzin... lette ze echt niet op.. net als bij wanadoo premium 4 gig maxx ofzo.. kzit gemiddeld aan de 20 :)

En dan krijg jij volgende maand een naheffing over het afgelopen jaar }>

staat niet in de algemene voorwaarden dat ik voor me data zou moeten betalen dus :z ;)

Toevallig heb ik Cistron afgelopen week nog aan de lijn gehad, en zij wisten mij te vertellen dat ze bezig waren om ook bij het MAXX abonnement een fair use policy in te stellen. Wanneer dit ingevoerd gaat worden is echter nog niet duidelijk.

Nou 85 kb up zou ik dus echt wel doen maar niet voor die prijs meer dan het dubbele van mijn @home kabel... maar 16kb up maar goed het downen gaat lekker.

Ik blijf nog lekker kabelen en wacht wel op betaalbaar glasvezel of iets dergelijks. (denk dat ik maar weer ga studeren)

50gb een limiet? dat is ruim een gb per dag nou dat haal ik niet denk dat ik rond de 20gb per maand zit

700 Kbps up is best wel veel hoor, er zijn zat kabel providers die nog niet eens 1 Mbit down hebben. Alhoewel dit wel 2x of 3x zo duur is, is het wel bijna 8x zo snel (theoretisch)

Ik ken eigenlijk alleen home en chello die hoger dan 1 Mbit down haalt? Snelste Max Stream (advanced) heeft ook maar 1 Mbit down en 256 Kbps up voor ong. dezelfde prijs...

En als je in Zeeland zit, dan heb je het nog slechter, je betaald 250 gulden, voor 1 Mbit down en 256 up MET 10 GB limiet...

"oude" cistron had trouwens vroeger ook al een limiet (stond op site dacht ik) met 30 GB als limiet, maar dat weet ik niet meer zeker...

als oude Zeelandnet gebruiker is dit echt veel beter, je betaald minder voor een 8 keer zo snelle down en 2.5 keer zo snelle up + 5 keer zoveel limiet...(theoretisch dan)
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 22:41 ECS K7S6A SiS 745 moederbord review
Vorige 21:06 Creative Labs SB Audigy Player review
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011