Hoofdcategorieën
Device Settings

Opvolger Windows XP gaat Windows MAX heten?

Door Wouter Tinus, dinsdag 24 april 2001 14:53
Bron: MCSE, views: 1.234

Axis was zo vriendelijk om zijn wachtwoord voor MCSE.nl even uit te lenen, vanwege een interessant berichtje dat daar te vinden is over de opvolger van Microsoft's Windows Whistler. Dit besturingssysteem draagt de codenaam Blackcomb en over de features ervan wordt hier gespeculeerd. De uiteindelijke naam moet volgens de laatste berichten uit Redmond 'Windows MAX' worden. Het bedrijf overweegt zelfs om het woord 'Windows' te laten vallen om de bedrijfsnaam meer bekendheid te geven:

Windows Blackcomb logo (klein)Het laatste signaal uit de Redmondse burelen is dat Microsoft de "lekker bekkende" naam MAX in gedachten heeft voor het nieuwe Operating System. Ook werd bekend dat Microsoft overweegt om voor het eerst de voornoemer WINDOWS uit de naam te halen. Het wordt dan dus geen Windows MAX meer maar Microsoft MAX. Reden hiervoor kan zijn dat Microsoft bezig is zijn wat geschonden imago op te poetsen. De strategie is dan om de merknaam sterker naar voren te laten komen in plaats van de productnaam.

Aangezien dit operating systeem pas volgend jaar op de markt komt is de kans dat de naam nog wordt veranderd erg groot. Toch zullen er waarschijnlijk genoeg grappen worden bedacht over de betekenis van MAX .

Volgende 16:12 Dutch Power Cows hitparade van 23 april
Vorige 14:35 IBM Deskstar 60GXP review
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »


Want in de eerste MAX zullen vast veel bugs
En waar baseer je deze wijsheid nou weer op? Windows 2000 was zo goed als bug-free in eerste instantie, win XP is nog niet eens uit en jij roept nu al dat de opvolger van win XP in eerste instantie wel vol bugs zal zitten..... :Z

Microsoft maakt geweldige producten, echt waar. Ze brengen het alleen altijd veel te snel op de markt waardoor er nog veel bugs in blijven zitten.

In de 1e release van Windows 2000 zaten trouwens nog de nodige fouten.

:7

En waar baseer je deze wijsheid nou weer op? Windows 2000 was zo goed als bug-free in eerste instantie
Welke instantie is dat dan wel volgens jou??? Want er zaten wel degelijk heel at bugs in, waarom dacht je anders dat er zo snel een SP1 uitkwam? Voor de lol ofzo...
Kijk dat je het niet er niet mee eens bent dat mensen zomaar roepen dat er "toch wel veel" bugs in zullen zitten, omdat het van MS zou zijn ben ik het mee eens.
Maar nu moet jij niet het tegenovergestelde doen, want dat slaat dus helaas ook nergens op.
Dus er zaten in de eerste versie van Win2k wat bugs (en er zitten er nu ongetwijfeld ook nog wat in). Maar je moet kijken of het voor jou werkbaar is en ik moet zeggen dat ik Win2k de beste windows versie vind tot nu toe, maarja das persoonlijk...

Tuurlijk ziiten er nog bugs in een nieuw programma, maar noem mij eens een programma van dergelijke omvang waar geen bugs inzitten bij de release? De meeste bugs kom je in de praktijk niet eens tegen trouwens, imho. Microsoft publiceert ze i.i.g. wél en doet er ook iets aan.

waarom dacht je anders dat er zo snel een SP1 uitkwam?
dat was toch om bedrijven over te halen? :P

en het is geeneens 1 april...

klinkt een beetje ongeloofwaardig vind ik...ik denk dat M$ wel gek zou zijn om de naam Windows op te heffen, want die is meer verspreid dan 'Microsoft' volgens mij!

Leuk onderzoekje voor "man bijt hond"? Kent u microsoft? Nee? Kent u windows? ja!? Bedankt! ;)

Dat is nu juist de reden vriend...

Krant: Microsoft is weer voord erechter gedaagd
Jan Modaal: K*T bedrijf daar heb ik gelukkig niets van.
Microsoft: Iedereen vindt ons k*t maar iedereen gebruikt windows.
<Als windows weg is>
Krant: Microsoft is weer voord erechter gedaagd
Jan Modaal: Dat is een goed bedrijf/OS dat heb ik ook en het is erg fijn
Microsoft: Laat die rechter maar lullen niemand gelooft hem omdat iedereen ons OS gebruikt

Snap je het?

Dat lijkt me nou niet echt logisch..

Ik zat meer te denken aan het feit dat alle andere software die ms nu maakt dan meer wordt gezien als een uitbreiding op het hoofdpakket (het OS dus).

Overigens zijn ze toch ook aan het afdwalen van het hele "windows" concept, met al die grafische tirelantijntjes van ze...

Niet doorvertellen hoor, maar het schijnt dat het winux gaat heten. Klinkt veel betrouwbaarder toch? ;)

Tis net Pepsi! Zit ook geen smaak aan! ;)

Pepsi MAX = zonder suiker.
Wat moet ik me dan bij WIndows MAX voorstellen?

Geen bugs? :)

(nee, dit is geen troll of flamebait)

Pepsi MAX = zonder suiker.
Wat moet ik me dan bij WIndows MAX voorstellen?

Geen bugs?

(nee, dit is geen troll of flamebait)

ik snap dat je dit als een grapje zegt,
Maar ik wil wel dit ff kwijt er bestaat
geen OS zonder bugs.
Zolang er vernieuwingen zijn dan betwijfel ik
of het er ooit zou komen of het nou van microsoft komt of van iemand anders.

PS: dit is heel offtopic btw

er bestaat
geen OS zonder bugs.
Ehm... nooit van Amiga Workbench gehoord zeker? ;)

Ik dacht dat dat Intuition heette en zelfs daar zitten bugs in..

Zeker nog nooit "Guru Meditation" gezien? Maar afgezien daarvan is het een KICK-ASS systeem (AmigaOS dan)

[on-topic]
Ik vind al die MAX en ULTRA namen weerzinwekkend, ik hoop dat ze daar niet mee doorgaan, dan neem ik het product iig niet meer serieus.
[on-topic]

Het OS van de Amiga heette Kickstart, en had als GUI-systeem Workbench.

En ook dat had bugs, alhoewel je in een OS van 512Kb (in eerste instantie) een stuk minder bugs kwijt kunt dan in een OS van 600Mb.

nee..ongezouten OS...niet veel aan dus

Wordt een beetje flauw hoor!
Nee, blijf bij de post, en dwaal niet zo af! :/

Ik denk dat het in beginsel soms voor problemen kan zorgen, want Windows is wel heeeeel bekend, en je weet gelijk waar het over gaat. Maar uiteindelijk heeft het voor M$ wel voordelen denk ik. En daar komt bij dat Microsoft eigenlijk bekender zou moeten zijn, normaal gesproken.
Maar of het normale publiek direct weet waar je over hebt als je zegt dat je Microsoft MAX hebt gekocht, nee, denk het niet, dus Microsoft zal heel heel veel reclame moeten maken!! Want ondertussen verkoopt de naam Windows zichzelf!!!

Als er in Win XP al mp3 hindernissen zitten, hou zal het dan met deze versie gaan??

de opvolger van Microsoft's Windows Whistler <----

Waarom hebben ze het nog steeds over die Windows Whistler :? Moet toch al lang overal XP zijn :?

En vind het zowiso beetje overderven om daar nu al weer teveel over te gaan zeggen aangezien de "echte" XP nog niet eens officieel gereleasd is...

Waarom hebben ze het nog steeds over die Windows Whistler Moet toch al lang overal XP zijn
Whistler is de codename, XP is de uiteindelijke naam.

oud nieuws, stond 18-4 al op active win

http://www.activewin.com/imagene//misc/2001/winmax.g if

klik voor het logo, geen idee of het officieel is, het kan natuurlijk ook een fotosjop creatie zijn :)

De naam 'MAX' zal wel gelicenseerd zijn door Pepsi. Dus binnen de kortste keren zal deze naam worden veranderd!!

Lijkt me sterk, 'MAX' is een doodnormale, veelgebruikte term... En die kan je niet 1-2-3 opeisen hoor!

Beetje OFF-topic, maar goed, wat dacht je van de merknaam ME???
Precies, Pepsi heeft dus WEL de rechten voor MAX als productnaam, wat niet wil zeggen dat andere bedrijven MAX niet mogen gebruiken als term, maar niet als productnaam.

Dan koopt Microsoft Pepsi toch mooi op? ;)


(P.S. absoluut niet bedoeld als flame!)

Bekijk het , heb je strax INSTABIELE COLA!

(P.S. :This is defenately a troll or flamebait) ;)

Dat heeft waarschijnlijk met de prijs te maken.

De nederlandse versie gaat dus Maxima heten?

Ik denk dat de advocaten van Discreet en autodesk, de uitgevers van 3D Studio MAX, zich hier ook mee gaan bemoeien. En ik denk nog wel meer merken.
Is er ergens nog een "how to become a lawyer" tutorial. Ik kan wel een zakcentje gebruiken.
Microsoft heeft altijd van die slimme dingen om gratis mega xposure te krijgen. Maar... Gates is niet meer de rijkste :)

offtopic:
[quote]
Maar... Gates is niet meer de rijkste
[/quote]

Inderdaad! Maar onterrecht.... Het is nu die kerel die de WallMart winkelketen heeft geerft van z'n pappie. Die heeft dus geen fuck uitgevoerd en heeft toch een vermogen van $156 miljard (Gates $131, dus da's nog een behoorlijk verschil....)! Gates heeft tenminste nog een klein beetje gedaan voor z'n geld (niet bedoeld als troll om "dos is gejat" reacties uit te lokken!)

dos is gejat! :P

Als discreet gaat zeuren koopt Microsoft ze gewoon over.
Hebben ze er direct weer een leuk tekenprogje bij.
Start->Programs->Accessories->AutoCAD2000

moaaa ja doe mij maar een licentie ;)

Ik snap echt niet waarom Microsoft elk jaar een nieuwe besturingsysteem op de markt wil brengen. De consument/industrie krijgt amper de kans om het allemaal bij te houden! Natuurlijk is het goed voor microsoft om veel te verkopen, maar het is volgens mij verstandiger om een modulair systeem te hebben dat eens in de zoveel tijd geupdate moet worden. Maar dat blijkt dus een utopia!

Elk jaar? Ik dacht het niet. XP komt dit jaar uit. Dan komen in januarie de programmeurs vrij. Die moeten 1-2 jaar aan de gang. Daarna een jaar om de beta's te testen. Je bent dan minimaal 2 en waarschijnlijk 3 jaar verder. Dat is niet echt snel. Er zijn andere OSen die sneller builds uitbrengen

edit typo

uhm.. nou, de afgelopen jaren is het anders wel zo gegaan.

winxp dit jaar
win2k vorig jaar
win me vorig jaar
win98 se ~2jaar geleden.

Is toch wel 4 os'en in 4 jaar. Ik vind dat ze dan wel een beetje erg hard van stapel lopen.
[quote[
Aangezien dit operating systeem pas volgend jaar op de markt komt is de kans dat de naam nog wordt veranderd erg groot. [/quote]

Als je zo telt wel ja...maar vergeet niet dat Win 98 en Win Me op DOS zijn gebaseerd en dat NT 4.0 en W2K op NT gebaseerd zijn. Twee totaal verschillende productlijnen die ieder hun eigen weg volgden. Als je dat dus uit elkaar haalt, dan komen de echte vernieuwingen om de 2 jaar. En daarbij zit dan nog de stap waarin ze die twee in elkaar voegen, XP dus. Ze zijn bijna een jaar of 10 jaar bezig geweest om eindelijk van die DOS zooi af te raken. Er zat ook nog een uitstapje naar OS/2 bij dat later alleen door IBM werd geleverd.
En dat alleen maar omdat de halve wereld alleen maar spelletjes wilde spelen op een PC en geen serieus OS wilde. Want dat zou de spelletjes trager maken.

Microsoft gebruikt waarschijnlijk meerdere OS teams
team win9x
team nt
team Xp

dus als er een OS release is dan zijn ze al 'n paar jaar bezig met een opvolger denk ik.

Is idd zo, de oorspronkelijke windows98 bevatte namelijk MEER bugs dan windows95OSR2,
dit kwam doodeenvoudig omdat windows98 gebaseerd was op een oudere build dan de 95OSR2

op zich stom, maar ook goed, want nu was er een excuus om windows98SE te verkopen :)

Elk jaar? Ik dacht het niet.
Ik dacht het wel. Ik herinner me een interview met Bill waarin hij vertelt dat hij elk jaar een nieuw OS wil hebben. En dat is natuurlijk goed.. ;(
Want elk jaar, dat houdt geen hond bij. Alleen.. De MCSE-ers, MCPeers etc. moeten elk jaar blijven blokken en cursussen en examens doen om hun certificering te behouden. En ik heb het idee dat Microsoft meer geld verdient aan training en certificering dan aan het OS zelf. Ik weet dat eigenlijk wel zeker.
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 16:12 Dutch Power Cows hitparade van 23 april
Vorige 14:35 IBM Deskstar 60GXP review
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011