Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 61 reacties

Destiny 2 komt niet meer in september 2016 uit. Die datum stond vermeld in uitgelekte roadmaps en contracten. Leidinggevenden bij ontwikkelaar Bungie zouden vorige week de geplande datum geschrapt hebben. Een vervangende datum voor de ontwikkelaar om zich op te richten, is er niet.

De uitspraak wordt gedaan door anonieme bronnen van gamingnieuwssite Kotaku, die bekend zouden zijn met de stand van zaken bij Bungie. De datum was bekend uit onder andere het contract tussen ontwikkelaar Bungie en uitgever Activision. Het tienjarenplan in het contract bleek al langer niet accuraat; de game miste zijn eerste geplande releasedatum in 2013 al en kwam uiteindelijk in 2014 pas op de markt. Desalniettemin zou blijken uit de uitspraken van de Kotaku-bronnen dat de geplande releasedatum van Destiny 2 in de herfst van 2016 gewoon, tot vorige week, is blijven staan.

Om spelers van de game toch een regelmatige toevoer aan nieuwe content te bezorgen is het live team bij Bungie gevraagd om het komende jaar te vullen met content updates. Dat team is verantwoordelijk voor de kleinere updates tussen nieuwe Destiny-games en grote dlc-pakketten in. Een voorbeeld van het werk van het live team is het Valentijnsdag-evenement genaamd Crimson Days. Daarnaast werkt het team aan een grotere content update die in de komende maanden uit moet komen. Verdere plannen maakt de ontwikkelaar nog niet officieel bekend. Bungie zelf wilde geen commentaar leveren.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (61)

Ik had niet zo snel verwacht dat de serie zo snel een opvolger ging krijgen. Er werd eerst gezegd dat destiny 10 jaar mee moest gaan en uit 3 delen bestond. Logisch zou dus zijn dat om het 3 jaar een nieuw deel kwam. Maar goed hoop dat destiny 2 de problemen van deel 1 goed aanpakt, zoals een normaal verhaal.
De datum van september 2016 was al bepaald toen het originele plan gemaakt werd. De eerste game zou toen nog gaan uitkomen in 2013, en dan zou er ongeveer 3 jaar tussen deel 1 en deel 2 gezeten hebben. Nu is deel 2 uitgesteld, maar de eerste game was ook uitgesteld, dus het hele plan schuift gewoon op (deel 1 in 2014, deel 2 in 2017). Drie delen in 10 jaar kan dus alsnog grofweg aangehouden worden, in principe. Maar natuurlijk weten we niet wat er intern inmiddels is veranderd aan de planning en de prioriteiten.

Ik betwijfel of we echt moeten hopen op meer verhaal, diepgang en afwisseling dit keer. De eerste Destiny wekte de indruk dat er op die gebieden veel te genieten zou zijn, maar dit bleek niet het geval. Het spel moet het hebben van co-op, lootkoorts en PvP, en dat is wat de echte Destiny-spelers willen. Het zou mij niets verbazen als ze op dezelfde voet doorgaan, want die doelgroep hebben ze nu aan boord. Dus met eenvoudige missies, het verhaal heel klein op de achtergrond, en de nadruk op knallen voor loot en herhalende activiteiten. Dat is de formule. In co-op en PvP is verhaal zelfs vaak onwenselijk; er is geen plaats voor cutscenes of kiesbare dialogen als je met een groepje aan het rennen en knallen bent.

Tegelijk zijn er wel miljoenen spelers geweest die meer verwachtten. Velen van hen hebben het spel gekocht en na 20 uur spelen weer verkocht, toen de grind begon. Bungie zou kunnen besluiten om die groep weer aan boord te krijgen door meer te doen qua verhaal, content en diepgang. Maar de franchise heeft enorm hoge productiewaarden qua beeld en geluid, en er is heel veel geÔtereerd om de basisgameplay goed te krijgen. Daardoor was er weinig tijd voor veel planeten, raids, verhaal en afwisseling. Ik verwacht dat ze dat probleem ook bij deel 2 weer zullen ervaren. De geliktheid van AAA-games gaat al veel langer ten koste van omvang en diepgang. Elke feature kost 10 keer meer tijd om te ontwikkelen dan 10 jaar geleden; dan krijg je al snel minder features in totaal. Tel daar de logheid en inefficiŽntie van de grote uitgevers bij op, en de hoeveelheid geld die aan marketing wordt besteed in plaats van aan ontwikkeling, en je ziet waar het gebrek aan content en features vandaan komt.

Maar wie weet, misschien komt er een grotere hoofdcampagne bij de tweede game. Ik hoop dat ze een stukje Mass Effect en een stukje Half Life lenen om een goed verhaal neer te zetten, maar ik hou m'n adem er niet op in.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 23 januari 2016 12:35]

jou verhaal klinkt logisch, alhoewel de game natuurlijk wel nog in november 2016 uit kan komen.
maar ben echt benieuwd wat bungie destiny 2 voor ogen heeft, ze moeten wel zorgen dat het niet te veel op deel 1 lijkt, zoals heel veel de zelfde enemies in andere skins en andere omgevingen. Op zich moet het met het verhaal wel lukken, met de the taken king gingen ze lieten ze wel zien ze het wel kunnen een verhaal te vertellen. Maar kijk bijvoorbeeld naar bloodborne, daar word helemaal niks over een verhaal verteld maar er zit eigenlijk een behoorlijk diep en interessant verhaal in.
ik ben een van die mensen die het weer neergelegd heeft toen de grind begon (na wel iets langer dan 20 uur) en ben het helemaal met je eens. Er werden gouden bergen beloofd maar wat overbleef was een soort van Sci-fi Diablo, maar dan met minder goede group making voor raids etc.

Het spel werd vermarkt als de duurste productie ooit, maar dat vind ik er eerlijk gezegd niet aan af zien. zoveel variatie is er niet in de vijanden bijvoorbeeld, en zoveel zones zijn er ook weer niet.

Het verhaal is al genoemd, maar dan toch; buitengewoon zonde dat de basis van het verhaal toch behoorlijk interessant te noemen is (met die bol die boven de aarde hangt) maar eigenlijk op geen enkele manier terugkomt in het verhaal.

Maar zoals gezegd ik denk dat je gelijk hebt, het zou niet zo slim zijn om heel erg aan de formule te tornen nu. Helaas
Origineel komt uit 2014, terwijl 2013 het streefjaar was. Het vervolg komt niet meer uit in 2016, maar in 2017 naar alle waarschijnlijkheid. Hoezo geen 3 jaar? :+
Er was wel een normaal verhaal, maar het is uit de game geschrapt of nooit in de game gekomen. Op de website van Destiny staan heel veel losse stukjes die samen iets zeggen over het verhaal. De theorie in deze video lijkt best logisch.
Kleine correctie 3 delen in 10 jaar is dus 1 deel elke 5 jaar ( deel 1 > deel 2, na 5 jaar > deel 3, 10 jaar na deel 1) dus dan zou 2018/2019 nog op schema zijn.
Nee zo werkt het natuurlijk niet. Als iets 10 jaar mee moet gaan, over 3 delen verdeeld, dan moet elk deel 3,333 jaar mee gaan. Dus als deel 1 in 2014 is uitgekomen, zou deel 2 in 2017 uitkomen en deel 3 in 2020.

Er zit een groot verschil tussen 3 delen in 10 jaar, of 3 delen die 10 jaar mee moeten gaan.
Zo gaan ze de 10 jaar toch ook wel redden?

Er is nog letterlijk bijna niets uitgebracht behalve een te beperkte set met maps en een player hub met wat equipment eromheen. Verder is het een ultra dunne shooter beleving met lekker veel RNG en allerlei constant aanwezige incentives om vooral meer geld in de game te steken.

Destiny 2... ik lach alvast hartelijk om alle sufferds die er opnieuw in gaan tuinen. Dat dit een melkkoe was kon je al ver vůůr de release aan zien komen en dat gaat ook echt niet veranderen. Het feit dat content nu uitgesteld wordt geeft maar aan dat er zeer zeker geen uitbreiding van het team heeft plaatsgevonden, eerder het tegenovergestelde, en dat spreekt boekdelen over wat het spel opbrengt of hoeveel marge Bungie erop wil maken. Linksom of rechtsom ben je als speler van dit spel per definitie genaaid en meer dan het nu is, gaat het ook echt nooit worden. De aanschafprijs van base game + DLC moet daar al genoeg over duidelijk hebben gemaakt. Als je die bedragen neer moet leggen voor de content die er op dit moment is, dan weet je precies hoe Destiny 2 eruit gaat zien.

Hoe dan ook, ik waarschuw alvast, dit uitstel is een teken aan de wand, met name de timing van het bericht en het feit dat er allerlei schijnbewegingen zijn gemaakt in het afgelopen jaar. Ik heb dit meerdere malen eerder gezien bij F2P MMO's en MMO's die dat pad op korte termijn op gingen, en ik heb het gezien bij andere online games die geen echte populariteit vast wisten te houden. Het gaat naar de budget sectie van de developer en er komt wat content uit, pappen en nathouden zeg maar. Wat mij betreft ben je niet 100% in orde als je nu nog met droge ogen de volle prijs gaat neerleggen voor een sequel.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 januari 2016 14:40]

Als ze slim zijn brengen ze nog een fatsoenlijke gratis DLC uit, en niet die events die ze nu doen. Totaal geen meerwaarde.
Ook om de aankomende Iron Banner de spelmodus rift te gaan doen, zie ik ook niet bepaald als positief.
Ze zullen toch wel de community iets moeten geven, anders raken ze er een hoop kwijt. Om t/m Destiny 2 alleen maar de raid te gaan doen, ben ik niet van plan. Voeg een nieuwe raid toe of pas de oude aan zodat die ook weer een uitdaging zijn.
Volgens mij is het in principe niet nodig om alle spelers aan Destiny geketend te houden tot de opvolger uitkomt. Natuurlijk is het mooi dat Bungie iets doet om de community aan het spelen te houden (hoewel ik ook m'n twijfels heb bij de meerwaarde van die "events"), maar ook als 95% van de spelers uiteindelijk wegvalt, kunnen ze allemaal weer terugkomen voor het vervolg. Bijna alle multiplayer-georiŽnteerde games worden uiteindelijk rustig. Bij Destiny 2 bouwen ze vast de hype weer op en zullen er gewoon weer miljoenen verkocht worden. Er wordt geen maandbedrag betaald; het is geen MMO en dus is het financieel niet noodzakelijk om iedereen aan het spelen te houden. De buit is al binnen, door verkopen van de basisgame en de DLC.

Ik hoop alleen dat dit keer de juiste indruk wordt gewekt van wat het spel wel en niet is. Bij de hype rond de eerste Destiny zijn veel details met opzet buiten de aandacht gehouden. Zoals de omvang van het spel, de hoeveelheid verhaal en de afwisseling / diepgang van missies. Daardoor trok het spel veel spelers die eigenlijk weinig bleken te hebben met de echte formule van Destiny. Destiny is een herhalende co-op lootshooter met pvp en dat is prima voor wie 't wil, maar veel spelers verwachtten veel meer qua verhaal, karakters en missies. Destiny 2 moet dus ůf voldoen aan die behoefte, ůf eerlijk zijn en zeggen dat het dezelfde opzet krijgt als de eerste game. Wat ze ook kiezen, ik hoop dat ze eerlijker communiceren zodat het spel de doelgroep aantrekt die het spel ook echt wil spelen.
Het kan zelfs tegen je gaan werken als mensen tot aan de release van deel 2 met deel 1 bezig zijn. Mensen kunnen moe worden van het type gameplay (zin in wat anders), de tijd die ze er (sociaal gezien te lang) aan besteden en als deel 1 nog volledig levend is dan heb je ook nog de groep die blijft hangen en het nut van een 2e deel kopen niet ziet.

Zeker aangezien er een goede kans is dat deel 2 aan het begin minder content zal bevatten en een levend 1e deel dan concurrentie kan bieden door de hoeveelheid content. Ook zijn er genoeg gamers die Destiny pas compleet vinden sinds de aanpassingen met de laatste dlc (2e release?) en die springen nu minder blind in deel 2. Laat ze maar lekker de hype opbouwen en ik hoop dat het 2e deel me wel weet te grijpen aangezien een groot deel van mijn game vrienden dit speelt.

[Reactie gewijzigd door Beakzz op 23 januari 2016 13:15]

Bungie heeft al aangegeven dat Destiny sequels gewoon een transfer van karakters krijgen. Het nut van Destiny 1 vervalt dus op het moment dat Destiny 2 uitkomt. Je kunt anders niet doorlevelen.
Heb het spel zelf heel kort gespeeld, maar je bent nu toch al op een gegeven moment op een max level ? Of bedoel je dat als ik deel 1 vanaf het begin ga spelen na de release van deel 2 dat ik niet meer level? Als dat laatste het geval is dan zal dat de spelers die niet vanzelf overstappen eerder wegjagen dan naar deel 2 "dwingen".
Ik denk dat het een soort World of Warcraft idee is maar dan nieuwer. Je kunt dus zowel levelen in het vanilla gedeelte en dan de expansion kopen (in dit geval deel 2) en dus je karakter overzetten of volledig deel 2 vanaf level 1 starten. Uiteindelijk zal je altijd mensen overhouden in deel 1 maar als de content stopt en de level cap hetzelfde blijft gaan de achterblijvers vanzelf over. Nieuwe klanten kopen helemaal geen Destiny 1 meer.
Hmm maar of dat bij Destiny ook zo is..

Eerst was ik maxed (volgens mij lvl 30), toevallig vorige week het spel opgestart en er liepen mensen rond met een hoger lvl. Oftewel die cap zal met een update al verhoogd zijn.

Die expansion packs van WOW zal dus vergelijkbaar zijn met de dlc's die inmiddels voor Destiny ook geweest zijn.

Zelf hoop ik niet dat je characters naar deel 2 worden meegenomen, zo heb je nu mensen in destiny 1 die alles hebben, en daardoor ook weleens in het voordeel kunnen zijn met bepaalde dingen ( hun goed recht, hebben ze waarschijnlijk genoeg uren voor moeten spelen ), maar ik lig nu ver achter. Deze tussenstand tussen iemand die inmiddels flink veel uren erop heeft zitten en mij wordt dus nog groter wanneer hun direct weer zoveel uren in deel 2 gaan steken met hun huidige character.

Maar goed beiden situaties heeft zo zijn voor en nadelen, echter zie ik dan eerder een DLC voor de door jou genoemde voorbeelden van toepassing. Ik hoop dat alles in Destiny 2 nieuw wordt, met het gevoel van Destiny 1. Want indien ze alleen extra's zouden toevoegen: nieuw (extra) ''verhaallijn'', nieuwe lvl cap etc doen ze nu ook allemaal al maar dan via een DLC ( net als bij Borderlands )

Borderlands is denk ik ook een voorbeeld wat je kan vergelijken met Destiny. Daar werd volgens mij ook de cap hoger dmv dlc's maar bij een vervolg ( van deel 1 naar deel 2 ) moest je wel overnieuw beginnen, je kreeg een nieuw verhaal lijn en alles was verbeterd ( in mijn ogen ).
Ik denk dus dat het idee van Destiny deel2 hetzelfde is als bij borderlands 1->2.

Wat ik jammer vind aan Destiny (1) is het volgende:
Ik was er helemaal ''verslaafd'' aan, naar een tijdje ging de lol eraf en heb ik een aantal maanden niet meer gespeeld, tot vorige week even.. Ze hebben schijnbaar gewoon pvp functies eruit gesloopt? Qua functies doel ik op de game modus.
Daar waar ik op het begin veel keuzes had is dat nu totaal niet meer, overal moet ik nu een DLC voor kopen.
Jammer want ik had vorige week wel zoiets van: oja destiny ligt er ook nog hier heb ik nou weer eens zin in. Nja dus niet xd
Best dat ze aan DLC's doen, maar ga dan niet functies uit het origineel eruit halen om mij te triggeren een dlc te kopen want dan pas ik direct.

Wat wel leuk was, ik heb 1 gametype (pvp) gedaan en had flink wat nieuwe maps erin, dat zonder extra kosten. Dat is wel een pluspunt,. maar goed ik heb dan liever de standaard maps en de gametypes die ik een jaar terug had dan dit.

[Reactie gewijzigd door JeroenC op 24 januari 2016 09:54]

Die gametypes zitten er nog in voor year 1 players alleen kiest de computer zelf welke gametype het wordt. Je kan 3vs3 gametypes kiezen en 6vs6 en rumble. Year 2 players kunnen kiezen welke gametype ze spelen op year 2 maps.
Ja precies zoiets zag ik dus ook ingame, wilde gewoon potje capture the flag doen maar helaas.
Spel mag weer stof happen haha :D
Ctf? Die heeft er nooit in gezeten. Rift wel maar dat is meer een single flag capture game en dan moet hij naar de tegenstander en niet naar je eigen basis. Maar dat is alleen voor year 2 players.
Hu, er was eerst een gamemode dan moest je 3 plekken veroveren ( a,b,c ). Ja niet het oldskool ctf dat je de vlag moest pakken en naar je eigen basis brengen.
Conquest in BF termen? xd

Mijn fout door CTF te zeggen inderdaad
Ow, je bedoelt zone control :)

Die zit er nog in ja. Ben je alleen een pvp speler of ook pve?
Uhm ik deed zowel veel PVP en dan inderdaad Zone Control ( thanks ! ) maar ook veel raids, echter werd het raiden vrij saai, mede doordat ik geen uitbreidingen heb en de huidige lvl raids te laag zijn voor mij. Oftewel te makkelijk en te slechte gear die je kan vinden.

Zone control zit er nog in??? Dan ga ik het gelijk nogmaals checken want ik kan me niet herinneren dat ik Zone Control er 1-2 weken terug bij zag staan.
Nee dat staat er ook niet meer bij voor year 1 players.

Je moet dan een 6vs6 gametype kiezen (is er maar 1 voor year 1 players). En dan gaat hij elk potje een andere gametype geven. Dus ene potje zone control, dan tdm, etc.

Ik gebruik die gametypes vooral om quests te halen in de crucible. Daar zitten vaak wat minder goede spelers.
Ja klopt ik had het gezien, bijna alles is nu weg voor mij heb voor veel zaken een DLC nodig. Wel jammer want mijn spel is dus blijkbaar niet meer dat spel wat ik een aantal maanden terug nog had.

Zaken toevoegen okť, maar functies uit mijn spel slopen nah dat vind ik niet echt gepast. Zelfde als een klein kindje een lolly geven, daarvan laten proeven, terug trekken en zeggen: ja voor 5 euro mag je verder gaan.
Verschil is alleen dat het kleine kindje het gratis heeft mogen proberen, ik heb betaald voor die lolly en die knagen ze zelf beetje bij beetje af.

Voorheen was het of de hoogste lvl raid ( en dat was maar 24 volgens mij dus das wel een minpunt wanneer ik zelf blijkbaar lvl 34 ben ) of een potje crucible en dan zone control.
Mja raid is saai omdat ik dan toch echt een DLC moet kopen om nieuwe raids te doen, en crucible is ook niks meer voor mij omdat ik TDM en etc niet echt leuk vond maar wel zone control :(

Ik vind het wel jammer want ik wordt gewoon gedwongen een dlc te kopen, ze verhogen mijn lvl cap kennelijk ( voorheen was dat 30 maar schijnbaar ben ik 34) terwijl de hoogste lvl raid 10 lvl's lager is. Oftewel wil ik met mijn 34 lvl char iets doen moet ik de dlc kopen om er gebruik van te kunnen maken en betere gear te krijgen. Dat ze niet gratis raids gaan toevoegen begrijp ik wel, hoewel het niet in balans staat met het lvl die ik kan worden zonder dlc.
Wil ik gewoon een potje zone control doen wat eerst gewoon kon moet ik nu verplicht een dlc kopen om zone control te starten.

Laat mij zelf uitgekeken raken op bepaalde zaken en om die reden uit mezelf een DLC kopen, maar niet mij vrijwillig verplichten dat te doen want dan pas ik gewoon -.-

[Reactie gewijzigd door JeroenC op 26 januari 2016 05:58]

Groot gelijk heb je. De grootste fout die ze hebben gemaakt in mijn ogen is om de oude content nutteloos of eruit te halen. En daarna gaan ze (bungie) klagen dat ze een klein team hebben voor de live content. Terwijl ze de oude content gewoon kunnen gebruiken. Ze creŽren zelf schaarste. Ergens heb ik het idee dat Activision hier een grote vinger in de pap heeft en dat ze nog niet zo slecht uit waren bij Microsoft.
Er wordt geen maandbedrag betaald; het is geen MMO en dus is het financieel niet noodzakelijk om iedereen aan het spelen te houden. De buit is al binnen, door verkopen van de basisgame en de DLC.
Ik denk dat je hier een goed punt heb, zeker omdat Activision het uitgeeft.

Wat ik me nu ook afvraag of ze de competitie van Warframe nu serieus nemen op de PS4/XboxOne. F2P, veel meer content, speelbaar op de PC, etc.
Ik vraag me vooral ook af of warframe wat van ze afsnoept want die game heeft het echt heel erg ver geschopt qua content en gameplay. Vanaf het begin gespeeld en nu na een halfjaar pauze weer opgepakt en er zijn zo veel veranderingen weer waardoor het goed blijft. Warframe en destiny hebben veel overeen maar persoonlijk kies ik toch echt voor warframe.
Zelf heb ik Warframe ook nog wel redelijk gespeeld, maar vind het qua nivo niet in de buurt komen van Destiny. Qua nivo (niveau -.-)bedoel ik de gameplay. Het lopen vind ik niet lekker / nauwkeurig ( ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven ) bij Warframe, ook regelmatig missie bugs gehad dat ik ergens naartoe moest lopen wat helemaal niet kon.
Veel opvallende lag wanneer je online gaat, en nein mijn internet is gewoon goed, dit zie ik ook terug in alle andere games.

Een paar weken geleden nog eens opgepakt ( eerste weken dat ik het gespeeld heb was op de Ps4 dik een jaar terug ) maar dan nu voor de xbox one, en dezelfde bugs nog altijd aanwezig. Ook wanneer ik een missie voltooid had, kon ik hem gewoon weer lekker opnieuw doen omdat ik hem volgens die computer ( waar je naar de volgende missie kan ) niet gehaald had. Nja dit heb ik 3x gedaan en daarna warframe weer verwijdert xd
Grafische is het wel leuk, vooral kijkend naar de prijs: gratis en genoeg aanpassingen aan je char en wapens te doen. De opzet is zeer leuk, de uitwerking vind ik nog altijd tegenvallen.

Maar ej wie weet over een aantal maanden dat ze het wel goed weten te draaien en dan kan ik nog weleens al mijn ''min''punten van tafel gooien, laten we het hopen!

Maar indien we naar de prijs kijken: gratis, is het een zeer leuk gratis spel(de opzet in ieder geval), maar persoonlijk vind ik het niet in de buurt komen van het nivo van Destiny ( mag ook wel want Destiny kost(e) genoeg geld, vooral met alle dlc's erbij )

[Reactie gewijzigd door JeroenC op 24 januari 2016 10:03]

Was het maar een echte MMO shooter met een maandelijkse maandbedrag, daar kan ik prima mee leven. Een spel met een goed verhaal, waar veel te doen valt en te beleven, kom maar op.... ben dus sindskort op Wow terug gevallen en dat bevalt mij uistekend.
Ik heb Destiny veel gespeeld. Ik vind het van tijd tot tijd een goed spel. Sommige uitbreidingen waren matig en de nieuwste (The taken King) vind ik al weer beter van opzet.
Gisteren toevallig weer eens aangezet en ik ben van mening dat de uitbreidingen variŽrend van 20 tot 40 euro best duur waren voor de content die je er voor kreeg. Uitgespeeld met 3 a 4 uurtjes.
Als je een fireteam nodig hebt en je hebt geen vrienden online dan kan het wel eens tegenvallen om mensen te werven voor je missie.

Hopelijk zal Destiny 2 een vooruitgang zijn met verbeterde futures en langere story / speel tijd hebben.
Ik kijk wel uit naar deze game !! De graphics uit deel 1 waren al erg mooi evenals 1 van de beste gameplay games die ik ken op de console waar ik hem op speel. (Playstation 4)
Klopt, als je alles koopt is het belachelijk duur.

Met Destiny 2 ga ik niet dezelfde fout maken als ik deed met de eerste game. Ik wacht eerst een jaar tot de "legendary" edition uit komt met alle DLC er bij voor +-50 euro, dan "bespaar" je om en nabij de 80 euro.
De meeste mensen die hierop hadden gewacht zullen wel balen maar ik vind het wel een goede zaak. Je spel eerder uitstellen ipv een half afgerond product op de markt brengen is natuurlijk veel beter. Ik vond destiny een erg leuk spel maar ik vond het wel erg jammer dat er geen splitscreen was (zoals we van halo gewend zijn) en de Netcode ik PvP niet optimaal was. Ik hoop dat ze dit met de nieuwe game verbeteren. Voor de rest compenseren ze de vertraging met leuke content, dat houdt het spel tenminste nog in leven. Ik ben benieuw naar de opvolger!
Uitstel wil natuurlijk niet zeggen dat er dan later perse een goed afgerond product in de winkels ligt. Dat is een verkeerde conclusie die velen hier trekken. Ze kunnen in 2017 alsnog met bagger op de proppen komen.
Heb Destiny 'vanilla' redelijk veel gespeeld en heb zelfs een pass voor de eerste beide uitbreidingen. Was destijds afgehaakt voordat ik beide uitbreidingen gespeeld had. Recent geprobeerd het weer even op te pakken, maar was toch wel behoorlijk teleurgesteld dat nu bijna alles achter een 'alleen voor Taken King' melding geblokkeerd is.
Te duuuuuur!!!! Belachelijk duur. En teveel repeterend. Ben na 3 jaar WoW gaan spelen, voor een fractie van het bedrag heb ik veel meer speel plezier. WoW heeft dit keer een goed verhaal en de volgende uitbreiding Legion kijk ik nu al naar uit! Destiny was leuk totdat de DLC's uitkwamen. De Eerste DLC nog gekocht en dat viel tegen. Daarna niet meer gespeeld.
Maar waarom te duur? Duur is toch voor iedereen anders?
Stel ik zou WoW willen spelen, en stel dat kost je elke maand 5 euro + kosten voor een uitbreiding dan was mij dat al te duur. Maar als ik me niet vergis kost het zelfs meer dan 5 euro per maand + extra kosten voor een uitbreiding, dat is in mijn ogen te duur.

Ligt er toch maar aan wat jou trekt? Als je Destiny niet helemaal geweldig vind maar WoW wel dan is elke euro voor Destiny te duur, maar dat geld andersom ook. Ik zal nooit maar 1 euro aan WoW uitgeven omdat ik 1 euro al te duuuuur vind voor WoW.

Zo zie je maar dat iedereen een andere mening heeft, maar schreeuwen: te duuuuuuur!!!! gaat natuurlijk niet op ;)
Ik speel Destiny met veel plezier en ben daarom ook erg benieuwd naar deel twee. Ik hoop oprecht dat dit Destiny 2.0 gaat worden met een beter verhaal en meer content bij de release. Dit viel nogal tegen bij de release van Destiny zelf naar mijn mening.
Meestal is het goed als een game later word gereleased op een paar uitzonderingen na. Ik verwacht nu wel een goed spel.
Met Destiny 2.0 eerst kijken of ik me niet weer afgezet voel zoals bij 1.0. Ik had 1.0 als pre-order en het viel qua verhaal en gameplay tegen. Het verhaal was compleet uitgekleed en het verplichte werken in groepen werkte compleet niet voor mij. Ik heb geen tijd om uren/dagen te zitten wachten op het klaar krijgen van een raid party. Gewoon de keuze voor matchmaking bij een raid, net zoals bij andere onderdelen in het spel.
En die DLC's hadden gewoon in het basis spel moeten zitten, maar ja de sales afdeling dacht daar anders over. Ik noem dat DLC milking.

Ik had meer verwacht verwacht van Destiny, maar het werd gewoon een soort Battlefield kloon.
Hmm ik deed gewoon non stop raids toen ik de tijd ervoor had, je start een raid en klaar duurt 10 seconde, niet uren of dagen :P
Maar goed ik vind het niet erg om met onbekende een raid te doen, ik zet me headset af en voice chat uit en ik ga gewoon knallen.. Wil ik het heel serieus doen nou dan spreek ik eens af met vrienden / familie om een avond een paar raids te doen..
Maar goed ook met onbekende mensen ging ik er gewoon doorheen, maar af en toe kom je inderdaad bij een paar in een ''party'' die gewoon of heel slecht zijn, of de gear niet hebben of nonactief gaan enja dan kan je je een beetje irriteren.. Maar mij maakte het niet veel uit ik ging gewoon door.

Maar nogmaals een raid party starten duurt maar een enkele seconde en geen uren/dagen, ligt er maar aan wat je wilt, wil je een raid starten zo gepiept, wil je met mensen die nooit op het spel zijn, ja dan kan je misschien wel jaren wachten :P
Destiny is momenteel te populair om al deeltje 2 te gaan uitbrengen, eerst nog wat extra uitmelken :P
Die populariteit neemt anders hard af als ik naar mijn friends list kijk. Er is nog maar 1 persoon die standaard op Destiny zit en de rest raakt de game niet meer aan.

Er hangt heel erg een sfeer rond de gratis DLC van zoet houdertjes tot Destiny 2 uitkomt, want de content is gewoon matig. 1 of 2 items kan je gratis verdienen en voor de rest moet je eigenlijk gewoon betalen via microtransactions.
Het duurt te lang met de nieuwe content. Ik heb sinds release year 1 gespeelt, maar heb deze week het spel aan de kant gelegt. Ben er klaar mee, het eeuwige farmen wat maar niet lukt. Slecht RNG systeem. 320 light wil ik niet eens meer worden.

Pvp vind ik niks aan. Iedereen heeft andere wapens. De lag is niet te harden. Je wint of je word finaal afgemaakt.

Dan komen ze na een hele lange stilte met een waardeloos event.... Jammer.

Denk dat het voor mij wel goed is nu ik effe niks te spelen heb. Weer het sociale leven oppakken :X

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Samsung Galaxy S7 edge Athom Homey Apple iPhone SE Raspberry Pi 3 Apple iPad Pro Wi-Fi (2016) HTC 10 Hitman (2016) LG G5

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True