Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 14, views: 7.860 •
Bron: OpenTTD, submitter: DJ_Clean

OpenTTD logo (60 pix)De tweede release candidate voor OpenTTD versie 1.3.2 is uitgekomen. In deze opensourcekloon van het Microprose-spel Transport Tycoon Deluxe is het de bedoeling om een transportimperium op te bouwen over de weg, het spoor, het water en door de lucht. OpenTTD kan meer dan alleen het originele spel nabootsen. Zo kunnen er tot wel 64 keer grotere maps dan in het origineel worden gebruikt, is de ai zijn naam waardig en is er ondersteuning voor multiplayer en ipv6. Downloads zijn beschikbaar voor Windows, Linux en OS X. Versie 1.3.2 brengt diverse bugfixes.

Fixed:
- Fix: [Admin] End-of-rcon data could not be determined reliably for any rcon command [FS#5643] (r25598, r25588, r25587)
- Fix: [Content] When the server closed the connection, the client would for eternity try to read a packet and never timeout making it impossible to reconnect [FS#5635] (r25597)
- Fix: [Script] Changing the script difficulty level in-game would also change the settings using the default even though they were not allowed to change in-game [FS#5644] (r25592)
- Fix: [Admin] Ensure that sent and received length of json strings are the same [FS#5646] (r25590, r25589)
- Fix: [Squirrel] Stack overflow did not show an error, due to the stack to throw the error already being full [FS#5320] (r25585)
- Fix: [Script] Documentation implied that XXList::AddItem has a default for value if it isn't filled in [FS#5638] (r25579, r25577)
- Fix: Layouter caused significant slowdown with text heavy windows, cache it to make it managable (r25574, r25570, r25569, r25567, r25564)
- Fix: Make content list appear faster (r25573)
- Fix: Non-ICU layouter started new lines with the space which triggered the linebreak (r25568)
- Fix: If the next order cannot be resolved, reset the current order property instead of leaving it in an intermediate state [FS#5633] (r25562)
- Fix: [Squirrel] Infinite recursion loop in freeing data via a looping set of references [FS#5568] (r25558)
- Fix: One could build bridges over owned land of another company [FS#5524] (r25557)
- Fix: [Script] Texts from scripts were not validated before they were shown, causing an assertion to trigger [FS#5632] (r25555)
- Fix: Provide a warning when no vehicles are available, and tell what to do in that case [FS#5530] (r25553)
- Fix: Possible reading of uninitialised memory due to undefined execution order (r25551)
- Fix: [Windows] Race condition between two drawing threads could crash OpenTTD [FS#5571] (r25550)
- Fix: ICU returns the width of the visual run as if the trailing space was added (in case a newline was added). This caused the width to be more than the requested width, but it would still be drawn correctly [FS#5626] (r25547)
- Fix: Small memory leaks (r25546)
- Fix: [GS] The checks and validations for setting the extra text in the town window became too stringent [FS#5625] (r25544)8)

OpenTTD screenshot (620 pix)

Versienummer:1.3.2-RC2
Releasestatus:Beta
Besturingssystemen:OS X, Linux, Windows 8, Windows Vista, Windows XP, Windows 7
Website:OpenTTD
Download:http://www.openttd.org/en/download-testing
Bestandsgroottes:4,88MB t/m 12,37MB
Licentietype:GPL

Reacties (14)

" Fix: [Squirrel] Stack overflow did not show an error, due to the stack to throw the error already being full [FS#5320] (r25585)"

PRACHTIG :) _/-\o_

Verder uiteraard geweldig om te zien dat dit nog steeds ontwikkelt wordt, ik heb dit vroeger tot in de late uurtjes met veel vermaak gespeeld :)

Het enige minpuntje wat mij betreft is dat de graphics eigenlijk wel is toe zijn aan een goede update :)
32 bit zBase graphics zijn in het spel als NewGRFs te downloaden.

http://wiki.openttd.org/Playing_with_32_bpp_graphics
de graphics mogen wat mij betreft zo blijven iedere keer als men aankomt met nieuwe engines voelt het spel totaal anders aan de newGRFs die je kan gebruiken zijn een mooie vervanger voor de wat oudere saaie standaard textures


maar wat mij betreft behouden ze deze engine totdat het optimaliseren gewoon niet meer kan

het is een heel mooi simulatie spel en kan niet wachten totdat ik dit spel ook zonder problemen op mijn android device kan spelen
Blijft een briljant spel, jammer dat het zo verslavend/tijdrovend is :) Misschien binnenkort weer eens oppakken...
De voldoening die je krijgt van een goed lopend railnetwerk is idd mooi.
heerlijk spel _/-\o_ ook tot op heden als LAN spel gedaan, blijft net zo mooi om te doen als AOE2!
Als het mij eenmaal gelukt was om een vliegtuig in de lucht te krijgen, dan was het leuke er vanaf. Heel makkelijk werd het dan. Geld kwam met stapels binnen.
Dan moet je geen vliegtuigen bouwen? ;) Maar ik ben het met je eens hoor. Het spel heeft weinig uitdaging als het geld eenmaal binnenstroomt is er geen houden meer aan.
jup maar er zijn gelukkig wat addons oid die het wel zwaarder kunnen maken,
door bv "sink" holes(aka moneypit) en andere dingetjes die het binnenstromen verzwaren ..

maar ja als het stroomt dan stroomt het goed .. :)

jammer dat de insane grote map(s) wel speelbaarder zijn maar ook super onoverzichtenlijk.

toch als je vanaf de ground up een goeie kaart maakt + speelt ben je dagen verder en veel leuke tijd kwijt ;)
hmmmm... was nooit een ster in dit spel, maar misschien toch maar weer eens oppakken. :)
TTD blijft gewoon leuk om te spelen en gelukkig zijn er nog mensen die ervoor zorgen dat we van dit spel kunnen blijven genieten.

Ik denk dat ik deze nieuwe versie maar eens ga installeren aangezien ik al weer wat versies achter loop :)
Wat ik me afvraag is of er nou al eens wat meer 'sturing' in de "goals" zit. En dan bedoel ik de goals die je moet halen om het spel te winnen. Het zou het multiplayer deel namelijk een stuk leuker maken als je de goals zelf zodanig in kunt stellen dat een game in slechts een paar uurtjes gewonnen kan worden. Een multiplayer potje was een jaar geleden in elk geval nog niet fatsoenlijk te spelen. Behalve de bugs die er toen nog inzaten, duurden de potjes zo lang dat je ze eigenlijk nooit af kon maken.

Maar goed, zal hem binnenkort weer eens downloaden. Heb me regelmatig uren, zo niet dagen, achtereen vermaakt met dit spel.
Ik durf het wel 1 van de beste spellen van de afgelopen 20 jaar te noemen. Hij staat zeker in mijn top 5. _/-\o_
Het was pas echt een goed spel geweest als de focus niet bijna geheel op treinen lag; zodra je met boten, vliegtuigen of wegvoertuigen aan de slag gaat dan werkt het allemaal niet zo heel geweldig.
Raad eens wat er al bijna 2 jaar inzit? (Nightlies dan, ik denk dat de eerste versie sinds april 2012 in stable zit).

NoGo - http://wiki.openttd.org/Game_script / http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=57431
Voor verschillende GoalScripts zie de in-game content downloader of het forum: http://www.tt-forums.net/viewforum.php?f=65

"Gamescript or NoGo provides the possibility of adding goal-based scripts to the game via a framework similar to the NoAI framework using the Squirrel programming language.
'Gamescripts' can modify the way towns behave, delete objects, place new in-game industries, and town buildings, as well as inquire about the state of the game, and do several other in-game actions. Gamescript files may be downloaded and selected for activation prior to creation of a new game in order to introduce these features. Unlike Advanced Settings which may be changed part way through a game, Gamescripts should be installed prior to starting a new game in order to ensure correct operation. Gamescripts are not supported by TTDPatch, and are introduced, and supported by, OpenTTD version 1.2.0 and later."

[Reactie gewijzigd door Bokkiej op 19 juli 2013 15:02]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Tablets Websites en communities Smartphones Beheer en beveiliging Google Laptops Sony Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013