Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 16 reacties, 1.964 views •
Bron: Wildfire Games, submitter: Chris7

0 A.D. logo (60 pix)

0 A.D. is een strategy-spel en is opensource, crossplatform en realtime. Wildfire Games werkt er nu samen met zo'n honderd vrijwilligers aan. Het is een historisch oorlogs- en economiespel, dat zich van 500 jaar voor tot 500 jaar na het begin van de christelijke jaartelling afspeelt en waarmee spelers het ontstaan van de westerse beschaving kunnen naspelen. De ontwikkeling is in 2001 begonnen als een total conversion mod voor het spel Age of Empires II: The Age of Kings en sinds 2003 wordt er van een eigen game-engine gebruik gemaakt. Inmiddels is met codenaam Magadha een nieuwe ontwikkelbuild verschenen en de belangrijkste veranderingen die hierin zijn aangebracht, kunnen hieronder worden gevonden.

Top New Gameplay Features in This Release:
  • All-new and unique Mauryan Indian civilization, including new units, from war elephants to Brahmin priests; and new buildings, reflecting this culture’s original architectural style.
  • The default AI, Aegis bot, has been greatly improved, be it at defending, attacking, or building a strong economy. It now supports researching technologies and should work much more reliably than most other AIs before. (Known problem: Aegis now has some issues with saved games. Sorry, we hope to fix this in A14.)
  • Aegis can now play at several different difficulty levels, so beginners can easily learn to play, and more experienced players can get more of a challenge.
  • Attack/move command: If you select units and then Ctrl + right-click on a location, they will go to the location, but also stop to attack enemies they meet along the way.
Graphics and User Interface Improvements
  • Helpful messages appear when a building can’t be placed somewhere. (See screenshots below.)
  • When you select a place to build a building, the building preview always shows the precise final variation that will be built.
  • When some buildings are built, they now rise from the ground, and some also have lifelike scaffolds surrounding them.
  • Tribute stats added to the summary screen.
  • Players are notified when any tributes are given to them.
Music and Sound
  • New Celtic songs: “Cisalpine Gaul” and “Celtica” (the latter featuring Jeff Willet’s percussion),
  • New Hellenic song: “The Hellespont” (also featuring Jeff),
  • Combat music featuring taiko drums “First Sighting” and “Elusive Predator” by Jeff.
  • First Mauryan song: “Land Between the Two Seas.”
  • New and improved animal sounds for lions, tigers and bears.
Development Updates and Miscellaneous Features
  • User mod support: See our modding guide to learn how to create your own mods for 0 A.D.
  • The new Javascript Debugger supports the basic features of debuggers (breakpoints, continue, step calls…), and allows 0 A.D. developers and modders to debug Javascript scripts used by the game, saving a lot of time to understand some unexpected behavior or issue. 0 A.D. uses Javascript in many different areas like gameplay logic, UI, AI and random map scripts. Thanks to mmayfield45 for contributing the web GUI. (See screenshot below, and the documentation wiki for more details.)
  • Improved OS X build process, without need for MacPorts or Homebrew.

Versienummer:alpha 13
Releasestatus:Alpha
Besturingssystemen:OS X, Linux, Windows 8, Windows Vista, Windows XP, Windows 7
Website:Wildfire Games
Download:http://play0ad.com/alpha-13-magadha
Bestandsgroottes:419,00MB t/m 499,00MB
Licentietype:GPL

Reacties (16)

Het is en blijft een leuk project, toch wel een aardig spel voor een Linux PC :)
Heb het vannacht even geprobeerd, leuk maar wel lastig, je weet totaal niet wat je moet doen in het begin.
Kwam er na tien minuten opeens een aanval van een heel leger op mijn dorpje af, werd compleet in de pan gehakt. Mijn olifanten renden over de hele kaart.
Nou ja, volgende keer beter. :)
Er is ook een linuxversie, deze mistte ik nog.

Hier te downloaden.

Voor de rest is het een heel leuk spel echt een aanrader voor de linuxgamer.

[Reactie gewijzigd door Ome Ernst op 11 april 2013 09:44]

Maar hebben jullie niet het probleem dat het spel steeds langzamer wordt na verloop van tijd? Dit op een AMD phenom met 4890 videokaart. Het is spel is namelijk best goed uitgedacht, maar het moet wel speelbaar zijn.
Ja, dit is een bekende bug die het spel bijzonder stevig hindert.
Erg jammer, het is een leuke vervanging van Age of Empires!

http://www.wildfiregames.com/forum/index.php?showtopic=16386
http://www.wildfiregames.com/forum/index.php?showtopic=15796
Een officiŽle video die visueel de aanpassingen toont is te vinden op:

http://www.youtube.com/watch?v=Y-0l7Ej3cM8&feature=player_embedded
Filmpje op de website ziet er wel erg gaaf uit, zeker voor een OS spel waar vrijwilligers aan werken! Ga 'm denk ik eens proberen van het weekend.
Op zich mag dit spel van mij best een beta-label gaan krijgen. Heb vrijwel geen foutjes meer, nooit crashes of andere heel ernstige bugs en qua features is het inmiddels ook redelijk volwassen. Dus kom maar op met beta 1!
Zo te zien hebben ze wel eens problemen met savegames. Zolang ze het alpha noemen kun je daar niet veel van zeggen. Dat het bij 90% goed gaat is alleen maar mooi meegenomen.

Misschien is dit juist wel wat FOSS beter maakt. Dat bij een aantal % echt iets fundamenteels fout gaat komt bij de gesloten games/software pas naar boven bij een publieke release. Je kan nu eenmaal niet alle combinaties testen. Bij FOSS wordt er al meer getest doordat het vrij beschikbaar is tijdens ontwikkelfase.
er zijn zeker nog features die missen, zo kunnen de computer bots nog niets doen op het water(geen boten maken), als je dan op een map zit met eilanden, moet je niets verdedigen.
Zo zeg, voor een gratis game ziet dat er best gelikt uit! Ik ga het van de week eens proberen op mn macjes :)
Ik hoop voor Wildfire Games dat het een daverend succes wordt.

De grote studio's hebben het genre de nek om gedraait. Het ooit op ťťn na populairste genre in de gaming sector. We mogen tegenwoordig blij zijn als er twee of meer titels in dit genre uit komen per jaar. En dan is het nog te hopen dat het base building bevat met micro management.

Het succes van Age of Empires 2 HD toont wel aan dat er een enorm vacuum in het RTS genre is ontstaan, dat zelfs geremasterde RTS games nog gretig aftrek vinden.
Niet geheel zeker, maar het lijkt alsof men al in 2001 bezig was met dit project.

(Leuk om te zien dat ook zulke succesvolle projecten klein begonnen zijn)

edit:
Ook de officiŽle website geeft 2001 als startdatum. Men is overgeschakeld op een compleet nieuwe engine in 2003.

[Reactie gewijzigd door Dead_End op 11 april 2013 10:25]

wow dit ziet er gaaf uit zeg. lijkt gwa gameplay denk ik een beetje op age of empires. spreekt voorzich natuurlijk omdat het daar ooit een mod voor was maar toch. maar die graphics zien er meer uit als settlers: heritage of kings

[Reactie gewijzigd door coolkil op 11 april 2013 10:15]

Waar hebben jullie het spel geÔnstalleerd? Hier wilt hij installeren in appdata (Windows 7 64-bit)
Ja, zou ik niet doen, gewoon een andere map kiezen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True