Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 0, views: 2.139 •
Bron: Futuremark, submitter: Proxy

Futuremark logo (60 pix)Futuremark heeft een update uitgebracht van zijn benchmarkprogramma 3DMark 11. Met dit programma kunnen de prestaties worden gemeten van een Windows Vista-machine of hoger. 3DMark 11 is verkrijgbaar in de smaken Basic, Advanced en Professional. Prijzen en onderlinge verschillen kunnen op deze pagina worden gevonden. De lijst met veranderingen en verbeteringen die met de 1.04-update worden doorgevoerd, kan hieronder worden gevonden.

Improvements
  • Keyboard focus is no longer checked during the demo or when running the benchmark in a loop. Note that if the display switches to the desktop due to a popup window during the benchmark, the run will still be aborted as the display mode is no longer the same.
  • 3DMark 11 now remembers the last custom resolution used.
  • GPU count detection for multi-GPU systems is now correct even when SystemInfo is explicitly disabled.
  • 3DMark 11 will now prevent Windows from entering Sleep during the test.
  • The license key is now reset when the benchmark is reinstalled, allowing removal of invalid keys.
Compatibility
  • SystemInfo updated to version 4.15 for full Windows 8 compatibility.
  • Updated DirectX redistributable.
  • Now using static Visual C++ 2010 runtime libraries to fix rare installation issues on some systems.
  • Removed dependency on EvaDotNet.dll and EvaDotNet.DirectX.dll for GPU enumeration to fix compatibility issues with some systems.
Bug fixes
  • Fixed display initialization code that caused "SetFullscreenState failed: DXGI_ERROR_NOT_CURRENTLY_AVAILABLE" errors on some systems.
  • Fixed several memory and texture leaks, improving stability during very long looping runs.
  • The HUD timer no longer rolls over if a single test takes more than ten minutes. (Yes, this could happen during the Combined Test on some low end DirectX 11 cards.
Professional Edition only
  • Fixed submitting saved files to 3dmark.com from the command line.
  • Image Quality Tool no longer gives a cryptic error if the output directory does not exist.

Futuremark 3DMark 11 screenshot (620 pix)

Reacties


Er zijn nog geen reacties gevonden

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.