Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 20, views: 8.654 •
Bron: OpenTTD

OpenTTD logo (60 pix)

De derde update voor OpenTTD versie 1.2.0 is uitgekomen. In deze opensourcekloon van het Microprose-spel Transport Tycoon Deluxe is het de bedoeling om een transportimperium op te bouwen over de weg, het spoor, het water en door de lucht. OpenTTD kan meer dan alleen het originele spel nabootsen. Zo kunnen er tot wel 64 keer grotere maps dan in het origineel worden gebruikt, is de ai zijn naam waardig en is er ondersteuning voor multiplayer en ipv6. Downloads zijn beschikbaar voor Windows, Linux en OS X.

Nieuw in versie 1.2.0 is de mogelijkheid om scripts te gebruiken, om zo bijvoorbeeld spellen te ontwikkelen met te behalen doelen. Daarnaast zijn de opensource-graphics uitgebreid met extra mogelijkheden en kan er verder worden ingezoomd op de kaart. Ten slotte is een nieuw introductiespel toegevoegd en zijn een heleboel bugs verholpen. Versie 1.2.3 is opnieuw een zogeheten maintenance release en het changelog laat dan ook voornamelijk bugfixes zien. Sinds de release candidate zijn er geen veranderingen meer aangebracht.

Changed:
  • [NewGRF] Set the reference brightness of 32bpp mask recolouring to 128 (r24610)
Fixed:
  • Configure script did not properly handle _BUILD flags during reconfigure (r24601)
  • Configure script failed to detect libfontconfig 2.10 as newer than 2.3 (r24598)
  • When fontconfig is not available, the bootstrap download crashed [FS#5336] (r24597)
  • Crash when a gamescript provided too many parameters to a GSText object [FS#5333] (r24593)
  • [Script] API documentation mistakes/omissions (r24584)
  • Do not add duplicates to the ban list [FS#5308] (r24580)
  • Draw the window resize sprite bottom-aligned [FS#5324] (r24577)
  • Vehicle list at buoys did no longer work [FS#5319] (r24576)
  • [Windows] Do not cast away const in OS specific code (r24572, r24571)
  • Naming of bundles was somewhat broken (r24569)
  • Non-train vehicle lists were not resorted when vehicles were renamed [FS#5261] (r24567)
  • Stop both price and payment inflation if either of them has reached MAX_INFLATION (r24565)
  • Limiting the inflation did not quite work [FS#5312] (r24564)
  • Do not show profit from refits as cost in the refit window [FS#5297] (r24544)
  • Do not limit to reading one UDP packet per game loop (r24532)
  • Max script chance was too big (r24531)
  • [NewGRF] RandomAction 84 should interpret register 100 as signed (r24528)
  • [OSX] Some compile problems in mac-only code [FS#5296] (r24524)
  • The gender of an industry name is defined by the industry-type part of the name, not by the town-name part, even if it comes first (r24523, r24522)
  • GStexts were compiled incompletely when containing certain string codes (r24516, r24515)
  • The mousewheel did not work in the build waypoint window [FS#5285] (r24507)
  • [NewGRF] Airport variables 60 to 65 and 69 used the wrong cargo translation table for translations (r24506)
  • Do not show the global goals as company goals for spectators (r24500)
  • Clarify description of command line option -n (r24485)
  • Do not call RebuildSubsidisedSourceAndDestinationCache() before subsidy savegame conversion is finished [FS#5232] (r24482)
  • Trains were unable to reverse in stations when using NPF (r24479)
  • The --xxx yyy format (instead of --xxx=yyy) for configure did not work (r24471)
  • --prefix was not accepted by configure (r24470)
  • Changing auto-refit for a 'goto station' order was inadvertently modifying the full load state [FS#5264] (r24457)

OpenTTD screenshot (620 pix)

Reacties (20)

Kijk uit naar toekomstige Android builds, OpenTTD is wel iets wat ik wil spelen op m'n Transformer (die je gewoon met de muis kan bedienen).

Wat zeg ik... ik zie het opeens in de Play store staan via de SDL Library. Thuis ff proberen dus!

[Reactie gewijzigd door XElDiablo690 op 1 november 2012 10:37]

Weet je wat vet zou zijn railroad tycoon minecraft style!
Edit...:
http://www.minecraftforum...necraft-transport-tycoon/

[Reactie gewijzigd door Haas_nl op 1 november 2012 10:37]

Ik hoop op een iOs release :) (voor op de ipad)
wel vreemd dat dit in de driver categorie staat trouwens
OpenTTD staat al minimaal 1.5jaar in de Apple store, je kunt hem zo (gratis) downloaden.
Moet er wel ff bijzeggen dat deze game zich toch minder voor touch input geschikt is dan wat ik in eerste instantie verwacht had.
je hebt een plugin waarmee de controls meer voor touch geschikt zijn.double-GUI of iets dergelijks.
OpenTTD voor de iPad is toch uit de store gehaald een hele tijd geleden?
Kan iemand mij vertellen wat er zo leuk is aan dit spel, aan de graphics zal het al niet liggen.
1. nostalgie
2. strategie
3. taking over the world

De vraag die je stelt kan je bij elk spel natuurlijk wel stellen, zo zie ik niets in minecraft maar dat wordt ook door vele gespeeld.
Is gewoon net als pacman en ander spellen van die goede oude tijd.
Succes onder mensen die van dat soort spellen houden.
Beetje jongens ding met treintjes spelen en zo
Pacman heeft geen diepgang en is puur nostalgie, die vergelijking gaat wat mij betreft niet op. Wat de meeste huidige games ontbreekt is de diepgang / complexiteit en vrijheid. Ook bij de huidige casual games worden de doelstellingen al (cinematric) uitgelegt, alsof je in een film speelt.

Bij dit soort games als openttd, df of towns boeit de graphics niet, het gaat meer om de logistiek, diepgang en sandbox omgeving, de gameplay dus. Het lijkt erop alsof de jongere gamegeneratie te lui is om dit soort games te begrijpen en alles slikt wat de grotere gamestudio's ze voorkauwt.

Ik ben ook blij dat er dingen bestaan zoals kickstarter en steam die indie games ondersteund en daardoor dit soort games weer op de markt verschijnen (timber & stones bijvoorbeeld). Hopelijk dat de casualgamers meer interesse krijgen in dit soort games want er zijn naar mijn mening te weinig diepgaande logistieke games (anno reeks / settlers daarbuiten gelaten ).
De graphics geven echt een heerlijke vibe aan de game. Het ziet er tenminste uit als een -game-, niet een verkapte simulatie.
Kan iemand mij vertellen wat er zo leuk is aan dit spel, aan de graphics zal het al niet liggen
Van al dit soort spellen zijn de gameplay en mechanics van TTD wat mij betreft nog steeds onovertroffen. Er zijn misschien wel 20 railroad-tycoon achtige spellen geweest na TTD, maar geen een kwam ook maar in de buurt van de lol die je met TTD kon hebben.

De graphics zijn totaal niet interessant bij dit spel, en zien er los daarvan nog steeds prima uit vind ik, beetje retro (dat is toch hip in spellen tegenwoordig?).
Kan iemand mij vertellen wat er zo leuk is aan dit spel, aan de graphics zal het al niet liggen.
De graphics zijn juist geweldig....
ok, dat waren ze toen het spel uitkwam... bijna 20 jaar geleden ;)

Het is gewoon de ultieme transportsim, er is nog geen enkele sim geweest die beter was dan deze, zeker met de gigantische modcommunity erachter kun je gewoon bijzonder veel met deze game, en dat maakt het zo leuk.
Echt een super leuk spel. Vroeger erg veel gespeeld. Nu nog af en toe.
Een spel als dit bewijst maar weer dat gameplay erg belangrijk is, vergelijkbaar dus als bij minecraft. Is ook te zien aan de community die er uren en uren instopt. In sommige stations zitten dagen, zoniet weken werk. En ook dit is weer met minecraft te vergelijken.
Edit: Uit de post van Haas_nl blijkt dat ze bij minecraft er ook zo over denken.
Vind het wel vreemd dat het op de FP staat onder: Driver-update - OpenTTD 1.2.3
Is al aangepast.

[Reactie gewijzigd door chrisborst op 1 november 2012 10:54]

Respect voor die mensen die toch elke keer weer dit (prehistorische)spel blijven updaten.
Keep it going.
Dit is een spel voor bazen
Met de vele updates, verbeteringen en nieuwe functies is het meer een nieuw spel in een oud jasje ;) .
Maar het is en blijft gewoon een heel tof spel. Er zitten flink wat uurtjes in bij mij.
Zo oud hoeft het jasje niet meer te zijn, ze ondersteunen nu ook 32 bit graphics:

http://wiki.openttd.org/32bit_Graphics_Development
Veel gespeeld om LAN-party's. Erg jammer dat reizigers geen doel hebben, en je dus erg snel mensen "zo ver mogelijk zo snel mogelijk heen en weer aan het gooien" bent. Dat zou een echt welkome toevoeging zijn!
Probeer eens de YACD patch: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=54253 . Werkt perfect, belangrijkste reden dat het niet in 'trunk' zit is dat het teveel rekenkracht vraagt. Maar met een redelijke PC of niet al te grote map heb je daar niet zo snel last van. Sinds dat duidelijk werd is het ook niet meer geupdate dus je werkt met een iets verouderde versie.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Gamecontrollers Websites en communities Smartphones Google Sony Microsoft Games Politiek en recht Consoles Besturingssystemen

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013