Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 7, views: 2.487 •
Bron: OpenTTD, submitter: Parody

OpenTTD logo (60 pix)

De tweede update voor OpenTTD versie 1.2.0 is in de maak en hiervan is kortgeleden een release candidate uitgekomen. In deze opensourcekloon van het Microprose-spel Transport Tycoon Deluxe is het de bedoeling om een transportimperium op te bouwen over de weg, het spoor, het water en door de lucht. OpenTTD kan meer dan alleen het originele spel nabootsen. Zo kunnen er tot wel 64 keer grotere maps dan in het origineel worden gebruikt, is de ai zijn naam waardig en is er ondersteuning voor multiplayer en ipv6. Downloads zijn beschikbaar voor Windows, Linux en Mac OS X.

Nieuw in versie 1.2.0 is de mogelijkheid om scripts te gebruiken, om zo bijvoorbeeld spellen te ontwikkelen met te behalen doelen. Daarnaast zijn de opensource-graphics uitgebreid met extra mogelijkheden en kan er verder worden ingezoomd op de kaart. Ten slotte is een nieuw introductiespel toegevoegd en zijn een heleboel bugs verholpen. Versie 1.2.2 is een zogenaamde maintenance release en het changelog laat dan ook alleen bugfixes zien.

Fixed in 1.2.2-RC1:
  • In some cases ships could be covered with land [FS#5254] (r24449, r24439)
  • Copy constructor and assignment operator cannot be implicit template specialisations [FS#5255] (r24448)
  • Make (non-refittable) vehicles with invalid default cargo unavailable [FS#5256] (r24438)
  • CFLAGS/CXXFLAGS ignored for helper binaries (r24432, r24429, r24427, r24365)
  • [Windows] Unbreak NewGRF MD5 sum calculation. Macros and side effects do not mix, especially if there is some obscure '#define min' in a windows header that nobody thinks of [FS#5231] (r24416)
  • Disallow removing roadtypes from bridges when not dragging in bridge direction [FS#5221] (r24414)
  • Draw wires under low bridges if the bridge is transparent, not if the wire is transparent (r24403)
  • Station properties 11 and 14 were combined incorrectly [FS#5243] (r24402)
  • [Windows] Changing resolution did not resize the window (r24394)
  • Use the 'all vehicles' group for the autoreplace window from the vehicle list [FS#5239] (r24392)
  • Do not consider not finding a particular base set critical; just load a different one and display an in-game error later on [FS#5233] (r24388)
  • Make IsInDepot() functions behave consistent across vehicle types and add IsChainInDepot instead, if that is what shall be checked [FS#5188] (r24384)
  • Call Vehicle::IsStoppedInDepot only for the first vehicle in a chain (i.e. primary vehicle or free wagon) (r24382)
  • Do not resize the object GUI when selecting objects. Rather clip the object name (r24379)
  • ReInit could crash for windows with NWidgetMatrix widgets [FS#5218] (r24378)
  • [NewGRF] Extended action A1 did not work correctly [FS#5227] (r24369, r24361)
  • [NewGRF] Ship-specific 80+x variables were missing for unknown reason [FS#5224] (r24360)
  • When airport construction was denied due to noise, the error message named the wrong town (r24354)
  • [NoAI] A TileIndex is not a station id, so do not use it as one [FS#5215] (r24353)
  • When highlighting the drop position for vehicles in depots, make space for all articulated parts (r24352)
  • Short vehicles were not properly positioned at the cursor when dragging for RTL languages (r24351)
  • EQUALSIZE widget containers within EQUALSIZE containers were initialised with wrong sizes (r24346)
  • The cursor in the company password window was not blinking due to wrong magic constants (r24335)
  • [NewGRF] Change the length of 8/8 roadvehicles in vehicle lists to 32 pixels; this is in fact the correct length as can be seen in corners for short articulated parts following each other [FS#2553] (r24332)
  • [NewGRF] Group vehicles in the purchase list properly by source GRF, but also consider engine GRFID overrides [FS#4254] (r24330, r24321)
  • Make the AI settings window behave more like the other settings window by closing the query window whenever selecting a different row (r24315)
  • Editing NewGRF parameters using the query window showed wrong values, if there was no direct relation between parameter index and parameter register (r24314)
  • Center object previews in 1- and 2-view selectors based on the 4-view selector layout [FS#5057] (r24299)
  • Increase the left and right margins of the text in the yes/no query window (r24293)
  • [NewGRF] GetReverseCargoTranslation() was unnecessary complicated and also returned the wrong thing for cargos not present in the translation table (r24273)
  • [NewGRF] Load cargo- and railtype-translation during both reservation and activation stage. That way they can be selected using Action7 depending on present cargo- or railtypes (r24272)
  • Use the same colour scheme for the script selection window as in other comparable windows (r24268)
  • Make the oilrig-vehicle list accessible to spectators and colour its caption neutrally grey [FS#5126] (r24260)

OpenTTD 1.1.0 screenshot (481 pix)

Versienummer:1.2.2-RC1
Releasestatus:Beta
Besturingssystemen:OS X, Linux AMD64, Linux, Windows Server 2008, Windows Vista x64, Windows Vista, Windows Server 2003 x64, Windows XP x64, Windows Server 2003, Windows XP, Windows 2000, Windows 7 x64, Windows 7
Website:OpenTTD
Download:http://www.openttd.org/en/download-testing
Bestandsgrootte:5,01MB
Licentietype:GPL

Reacties (7)

Mooi spel, maar ik doe waarschijnlijk iets heel fout. Elke keer als ik probeer te spelen dan gaan na een uur of 2 nagenoeg alle factories failliet :/ Zo snel kan ik echt niet op gang komen om al die fabrieken tijdig aan te sluiten op een transport netwerk!
Ik heb dit voor het laatst 2 jaar geleden gespeeld, maar dat fabrieken failliet gaan is vrij normaal. Er komen vanzelf ook weer nieuwe bij. Als alles failliet gaat dan klopt er iets niet, maar er zou genoeg over moeten blijven om een imperium op te bouwen.
Ik zou willen dat er nieuwe bijkomen, maar helaas zoveel geluk heb ik ook niet :( Ik zal eens in de mods rond gaan snuffelen, ik was me niet eens bewust dat die er waren naast graphics en AI.
installeer uitbreidingen die laten toe om factories langer open te houden en het spel uitgebreider te maken.
Binnenkort gaat de GoT-server weer de lucht in! Hou het topic in de gaten als je een keer mee wilt spelen!
In de vorige versie heb ik verscheidene keren gehad dat ik geen treinen kon aanmaken om men wagons te vervoeren.
Is dat nu opgelost met deze fix:
Use the 'all vehicles' group for the autoreplace window from the vehicle list [FS#5239] (r24392) ?
Ook is er weer ontwikkeling in de 32bit graphics project. Voor de mensen die een incomplete set willen die al vele verbeteringen biedt kunnen hier de zbase newGRF downloaden.

Zeker met de 2 extra zoom levels ziet dit er fantastisch uit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.