Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 19, views: 4.558 •
Bron: OpenTTD, submitter: DJ_Clean

OpenTTD logo (60  pix)

Dit weekeinde is de tweede release candidate van OpenTTD versie 1.1.0 vrijgegeven. In deze opensourcekloon van het Microprose-spel Transport Tycoon Deluxe is het de bedoeling om een transportimperium op te bouwen over de weg, het spoor, het water en door de lucht. OpenTTD kan meer dan alleen het originele spel nabootsen. Zo kunnen er tot wel 64 keer grotere maps dan in het origineel worden gebruikt, is de ai zijn naam waardig en is er ondersteuning voor multiplayer en ipv6. Er zijn versies voor Windows en Linux beschikbaar en de Mac OS X-versie is na een periode van afwezigheid ook weer opgepakt. Het changelog voor de tweede release candidate laat alleen bugfixes zien.

Fixed in 1.1.0-RC2:
  • Following a vehicle with a very high VehicleID was impossible (r22181)
  • [NewGRF] Memory leak if an industry NewGRF had more than one prop A or 15, or a station NewGRF had more than one prop 09 (r22175, r22165)
  • [NewGRF] Disable a station NewGRF when it contains an unterminated spritelayout in action0 prop 08 instead of crashing (r22164)
  • Building a station part adjacent to both an existing station and a rail waypoint failed [FS#4541] (r22163)
  • No update of NewGRF window when unknown GRF name becomes available [FS#4533] (r22162)
  • [NewGRF] Industry prop 0x11 is 4-bytes long, not 3 bytes (r22157)
  • Stations/infrastructure were not properly sold on some clients during bankruptcy [FS#4529] (r22154)
  • The Greek translation did not work as it breached the 200.000 bytes 'limit' for loading language files [FS#4536] (r22153)
  • Windows video driver crashed when it could not go to full screen at the resolution of the configuration file when starting OpenTTD [FS#4521] (r22149)
  • Do not run savegame conversion during SlNullPointers; the pointer might not be converted or be NULL at that point (r22146)
  • Some valid keycodes were ignored along with the invalid ones (r22142)
  • When commands need to invalidate windows, process these events asynchronously before the next redraw. Calling window code directly from command scope uses wrong _current_company and might issue nested DoCommands() which interfer with the running command [FS#4523] (r22141, r22140, r22135, r22134)
  • [NewGRF] Skipping only the invalid part of an action14 failed, the rest of the action was skipped instead (r22138)
  • Spectators had crashes when closing buoy windows (r22131)
  • Build-station-window showed wrong selection when reopening [FS#4530] (r22128)
  • Canals would get drawn as land in the smallmap when using the owner window (r22127)
  • The animation-ness of two goldmine tiles were swapped, causing the wheeltower to not work properly, and the bottom corner to show the wrong sprite [FS#4528] (r22125)
  • CommandQueue::Pop() did not update 'last'; popping the last item caused the queue to disconnect unless there was only one item [FS#4522] (r22123)
  • When a NOT_REACHED in saveload can be reached due to an invalid savegame, use SlErrorCorrupt instead. In other words, do not crash but show an error message (r22122)
  • In case of high frame_freq one could get commands executed after a new network game was started (r22121)
  • [NoAI] Prevent AIs from getting consistently over their allowed amount of operations by subtracting the amount they went over 'budget' from the budget for the next 'tick' (r22120)
  • The refit window was not correctly updated after selecting with Ctrl+Click [FS#4525] (r22118)
  • CanRemoveRoadWithStop() failed for _current_company = OWNER_TOWN, and for OWNER_NONE-owned road (r22117)
OpenTTD 1.0.0  bèta 2 screenshot (481 pix)
Versienummer:1.1.0-RC2
Releasestatus:Beta
Besturingssystemen:OS X, Linux IA-64, Linux AMD64, Linux, Windows Server 2008, Windows Vista x64, Windows Vista, Windows Server 2003 x64, Windows XP x64, Windows Server 2003, Windows XP, Windows 2000, Windows 9x, Windows 7 x64, Windows 7
Website:OpenTTD
Download:http://www.openttd.org/en/download-testing
Bestandsgroottes:3,96MB t/m 10,90MB
Licentietype:GPL

Reacties (19)

Het blijft leuk!! Vroeger al vaak transport tycoon deluxe gespeeld, maar mijn oude save game spelen in open ttd is toch wel cool.
Heb het spel wel eens gedownload maar je hebt nog altijd de originele bestanden nodig van Transport Tycoon, welke ik niet heb. Anders krijg je het spel niet aan de praat.
Hoeft tegenwoordig niet meer, je kunt ook de game elementen OpenGFX, OpenSFX en OpenMSX downloaden. Dat kan via de installer van OpenTTD.
Oh? Nice. Dan ga ik dit misschien nog eens proberen :) Mijn TTDL CD ligt ergens begraven op zolder omdat ik het spel niet meer speelde nadat ik in 1998 van building games ben overgestapt op RPG's.

Transport Tycoon Deluxe was destijds een favoriet, samen met SimCity 2000. Beiden heb ik overigens nog (net als al mijn originele spellen) maar behalve de RPG's heb ik velen al jaren niet meer gespeeld.
De originele SimCity is ook onder opensource licentie uitgebracht onder de naam Micropolis.

Misschien ook wel interessant om te weten. ;)
Overigens kan je deze paar graphics bestanden zo vinden als je per se die variant wil spelen. Omdat jij hem gewoon legaal op zolder hebt liggen lijkt me dat wat meer gerechtvaardigd, er is immers al voor betaald.
Grootste probleem is en blijft het feit dat de ingame tekst gewoon bijna niet meer te lezen is.. resoluties e.d. zijn omhoog gegaan maar de fonts e.d. blijf superklein... Dit weerhoud me continue om weer eens wat tijd in openttd te steken. Krijg er gewoon koppijn van.
Download de source, pas aan wat je wilt en compileer.

Profit :*)
Of haal een (nieuwe) bril.
haha.. funny.... tja zal vast niet nodig zijn als je nog met een 800x600 monitor werkt :)

En over dat hercompileren... Gaat sowieso niet werken aagezien de fonts fixed size zijn en aangezien ik noch de kennis, nog enige interesse heb om maanden te investeren daarin.. niet echt een optie ofwel?
Volgens mij kan je wl de fonts en fontsizes veranderen, namelijk in de ini. Als je een grotere GUI wil kan je daar een NewGRF voor downloaden. Als laatste optie kan je ook op een lagere resolutie spelen en dan full-screen. De beste kwaliteit krijg je dan als je op bijv. een kwart van je gewone resolutie speelt (bijv 960x540 ipv 1920x1080). Ik denk dat je die resolutie het beste in de ini aanpast, standaard zal hij niet zo'n niet-standaar resolutie laten zien als optie in het spel zelf.

[Reactie gewijzigd door Bokkiej op 6 maart 2011 01:06]

aanpassingen daar lijken geen enkel effect te hebben maar thx voor de tip...

>> heb inmiddels de nodige info gevonden, met tahomabold font e.d. ziet er VEEELLL beter uit nu :)

[Reactie gewijzigd door Darth Malak op 6 maart 2011 10:59]

Dit blijft echt een meesterlijk spel inderdaad! Wat ik me alleen af vraag; zijn in deze opensource versie nu ook alle nieuwe gebouwen en vervoermiddelen verwerkt (zoals deze bijvoorbeeld op de website te vinden zijn)?
Niet allemaal. Er is een open source vervanging voor de graphics die bij het originele spel zaten bijgeleverd. Verder kan je wel heel veel vanuit het spel toevoegen, zonder dat je uren op het internet hoeft te zoeken.
Ik heb het spel zojuist gedownload, maar ik krijg het spel maar niet in gang, weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn??

Edit: met niet in gang bedoel ik dat de "wereld" niet leeft..

[Reactie gewijzigd door Anthony op 6 maart 2011 11:57]

Staat hij op pauze?
Deze vraag mag heel dom klinken, maar hoe start je hem dan? ik zie nergens een "play"-logotje staan..
Linksboven in de hoek
Vindt dit echt een super leuk spel. Alleen lukt het me nooit om vette spoorlijnen neer te leggen. Snap nooit wat van die seinen en wissels :(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSalaris

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste website van het jaar 2014