Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 19, views: 4.986 •
Bron: Eve Online

Het massively multiplayer online-spel Eve Online is begin deze maand voorzien van de uitbreiding Incursion 1.0. In het spel speel je een piloot van een ruimteschip waarmee je kunt doen wat je wilt. Een groot verschil tussen Eve Online en andere mmog's is dat alle spelers in één universum spelen, waardoor je met iedereen contact kunt leggen, terwijl in andere mmog's, zoals World of Warcraft,  alleen contact met spelers op dezelfde server mogelijk is. Om mee te spelen in Eve Online heb je een abonnement nodig. Daarnaast is het mogelijk om het spel 14 dagen gratis uit te proberen. Voor meer informatie over het spel verwijzen we naar ons forum en deze pagina. De veranderingen zijn zoals gewoonlijk in de patchnotes na te lezen en de bijbehorende beknopte aankondiging ziet er als volgt uit:

EVE Online: Incursion 1.0.0 Released

The November 30th release, Incursion 1.0.0, is first in a multi-part release for one of the most ambitious EVE expansions to date. It includes a long list of changes, many of which were prioritized and added with the help of the Council of Stellar Management, a representative group of EVE players elected by the playerbase to interact on their behalf with the CCP development team since 2008.

Changes in Incursion 1.0.0 span the breadth of EVE, from the addition of over 80 new storyline missions and the Noctis salvaging ship to rebalancing rockets and Tech 2 ammo. The update also includes improvements to EVE’s user interface (UI) based on player feedback, which should make the lives of all pilots a little easier, whether in a new frigate or contributing to the industrial might of their thousand-player alliance. A full list of changes is available in the patch notes.

CCP recently launched the Incursion feature site (www.eveonline.com/incursion), which will be updated frequently throughout the next two months with video interviews, art assets and more information about the expansion. It also features the Incursion trailer, which shows an amazing, in-engine glimpse at our avatar technology and the future of EVE in the character of Sansha Kuvakei, leader of Sansha’s Nation.

Incursion 1.0.1 will be available on December 14th and will couple the removal of learning skills with another holiday gift for EVE players.

Incursion 1.1 will be available mid-January and includes the stunningly realistic character creator based on CCP’s avatar technology, a precursor to next year’s “Incarna” release. The web-based social networking platform for EVE players, EVEGate, will see a large upgrade with integrated forums. The Planetary Interaction feature will also see significant improvements based on player input. The following week, a vengeance-fueled Sansha’s Nation will invade the EVE universe, causing chaos as pilots join together in twenty to forty person fleets to beat back the new “Revenant” supercarriers, their fierce fighter bombers and the fleets at their command. Victors against these “incursions” will reap tremendous rewards for their bravery.

Reacties (19)

Wanneer WoW een nieuwe uitbreiding krijgt worden er verschillende nieuwsposts en een review aan gewijdt. Eve krijgt een vermelding in de meuktracker. Heerlijk consistent weeral :p
terwijl Eve toch duidelijk bekender is en meer speler heeft...... oh wait.
Ha ha. Met 40.000 tot 60.000 spelers tegelijk op de cluster vind ik het toch niet echt een "kleine" MMORPG ;)

Kan niet wachten totdat de learning skills weg gaan, mooie boost voor m'n Capital Ships skill!
Helaas valt dat in het niet in vergelijking met de 12 miljoen spelers van WoW :+. Toegegeven, het is wel het spel met de meeste spelers in één 'wereld', die tegelijk samen kunnen spelen dus. En het is (wat mij betreft) de meest interresante MMO, voor zover ik weet geeft geeneen MMO zoveel invloed op het spel aan de spelers als deze (economie is 100% in handen van de spelers, en ze mogen meestemmen met de ontwikkeling van het spel en beslissingen e.d.)
As of May 6, 2009, Eve Online claimed to have more than 300,000 active subscriptions
With more than 12 million subscribers as of October 2010,[13] World of Warcraft is currently the world's most-subscribed MMORPG
So what, dat zijn natuurlijk geen redenen om er geen artikel aan te wijden oid. Als je zo redeneert krijg je altijd precies dezelfde meuk voorgeschoteld.
Na wat ik heb begrepen is deze uitbreiding van EVE duidelijk kleiner en minder ingrijpend dan de vorige. Daarnaast is EVE inderdaad minder bekend en minder populair. Ook zijn er veel vaker grote updates voor EVE dan voor WoW.

En om nu voor elke uitbreiding voor elke MMO een uitgebreid artikel te schrijven, tja... T.net is geen MMOchampions of soortgelijke site, hè. ;)
vergeet ook niet dat alle....alle expansion voor EVE ONLINE altijd geheel gratis....bij WoW kan je weer eens de knip trekken

de games zijn ook totaal niet te vergelijken...het zijn MMO's maar dan houd de vergelijking ook op.

en natuurlijk als je het goed speelt hoef je voor eve geen cent te betalen :P
Ook zijn er veel vaker grote updates voor EVE dan voor WoW.
Nouja, 'groot'... Eve doet vaker updates die over het algemeen minder ingrijpend zijn dan die van WoW. Dat is goed, overigens.
Sarcasme blijft een moeilijk concept voor veel mensen.
EVE en WoW = Wiet en Coke vergelijken.

Beide verslavend, beide een MMORPG maar bij lange na niet hetzelfde.

(Internet spaceships (tm) FTW! )
Behalve als iemand van de redactie ook daadwerkelijk Eve speelt en dit al langere tijd doet, zal een review het spel toch niet ten goede komen. Behoudens dat het er grafisch leuk uit ziet zijn er vrijwel enkel minpunten naar voren te brengen voor die eerste weekjes spelen, en is een review zinloos.

Eve moet je echt in zitten en blijven wil je het kunnen waarderen, eventjes voor een weekje spelen om te bekijken en er een review aan te wijden zit er niet bij. Terwijl je met een game als Cataclysm toch een stuk gemakkelijker een paar daagjes kunt spelen en een goede impressie van een aanzienlijk deel van het spel hebt. Reviews zijn daarmee dan ook een stuk gemakkelijker op te stellen.
Te gek! Ben heel benieuwd.
Ik speel al een tijdje eve.

De updates die nu komen zijn eigenlijk alleen bug en balance fixes. De echte uitbereiding komt pas in januari.. tegen die tijd zal er wel een artikel komen denk ik :)
Even een mini review voor wie het spel niet kent:
Ik speel het nu een kleine 3 weken en ben opgenomen in de Corporation van een vriend, die me alles leert en adviseert. Hij neemt me ook al mee op vloot missies waar ik onder bescherming van grote schepen al leuk mee kan doen met mijn inmiddels gebouwde Battlecruiser. Het is een enorm uitgebreid spel. Andere beginners kan ik dan ook aanraden snel met een ervaren speler samen op te trekken. Het valt mij op dat EVE-spelers over het algemeen erg sociaal zijn.

Wat de omvang van het spel betreft.... Van de ene kant naar de andere kant vliegen kost je in realtime ook al bijna 2 weken. (je kunt dan gebruik maken van de auto-pilot, al is de kans op overleving dan erg gering) Veel skills kun je gelukkig leren terwijl je slaapt...., maar alles kan uiteindelijk belangrijk voor je zijn of worden. Veel technische zaken en denkwerk, dus je raakt nooit uitgeleerd. Net als in het echte leven. Met alle upgrades een ideaal spel voor tweakers ;)

De graphics zijn best aardig voor een mmo. Met mijn 5870 kan ik alles wel op max spelen. Toch is het spel zelf zo licht dat ik gemakkelijk mijn Outlook en andere applicaties open kan houden om tussen missies door even wat anders te doen. Mijn voicekanaal hou ik dan open en hoor wel als iemand mij nodig heeft.
Van de ene kant naar de andere kant vliegen kost je in realtime ook al bijna 2 weken.
Nee hoor, paar uurtjes misschien :+. Onthoud wel dat reizen met de autopilot langzamer is dan 'handmatig' reizen, met de autopilot warp je altijd op een bepaalde afstand van de warp gate waardoor je per sterrenstelsel een paar minuten langer onderweg bent om de afstand naar de gate te overbruggen. Met handmatig reizen kun je altijd op 0m van de gate warpen en kun je gelijk de gate gebruiken.
Ik speel EVE al jaren (sinds 2005) en nog lang niet uitgespeeld :)

Dit is de voorbereiding voor de expansion om eerlijk te zijn. Na druk van de community bestaat deze patch voornamelijk uit bug fixes en wat ui/menu verbeteringen.

Maar je kan EVE niet zo maar even reviewen, voor dat je enig sinds wat hebt gezien van het spel ben je 3 maanden verder. Lastig om er in te komen maar daarna zeer verslavend.
conclusie niet een spel voor de "casual" gamer.

Deze wil vanaf minuut 1 actie zien en niet eerst weken tot maanden wachten om er dan pas achter te komen dat het een leuk spel is.

Neemt niet weg dat EVE een goed spel is. Ik heb het iets meer dan een jaar gespeeld.
Naast WoW.
Deze spellen verschillen veel van elkaar.

In WoW zit je zo (rijmt) en EVE moet je gewoon leren spelen en je leert meteen ook een stukje geduld opbrengen...
Aan de ene kant heb ik Eve aan de kant gegooid, teveel grind / werk / etc.

Aan de andere kant voel ik toch enige aantrekking aan het spel, :p. Moet het maar weer eens een keer spelen oid.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Gamescom 2014 Gamecontrollers Game-accessoires Smartphones Sony Microsoft Games Wetenschap Besturingssystemen Consoles

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013