Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 14, views: 5.278 •
Bron: WoW, submitter: wschutte

Blizzard heeft een nieuwe patch voor het immens populaire World of Warcraft vrijgegeven. De update verhoogt het versienummer van het mmorpg-spel naar versie 3.0.9 en kan via deze pagina vanaf diverse mirrorservers worden gedownload. Door het installeren van de patch worden diverse klassen voorzien van verbeteringen. Verder zijn er tweaks aan de gebruikersinterface doorgevoerd en kleine bugs verholpen. Het changelog van versie 3.0.9 ziet er als volgt uit:

Druids

  • Ferocious Bite: This ability now only uses up to 30 energy.

Hunters

  • Kindred Spirits (Beast Mastery): This talent now grants 20% pet damage at max rank.
  • Serpent’s Swiftness (Beast Mastery): This talent now grants 20% pet attack speed at max rank.
  • Pets
    • Lava Breath now reduces the target's casting speed by 25%, down from 50%.
    • Poison Spit now reduces the target's casting speed by 25%, down from 50%.

Mages

  • Arcane Power now increases damage and mana cost by 10%, cooldown reduced to 1 minute.
  • Arcane Power and Presence of Mind now share a category cooldown. Arcane Power causes a 15 second cooldown. Presence of Mind, once consumed, causes a 1.5 second cooldown.
  • Arcane Flows now reduces the cooldown of Presence of Mind, Arcane Power and Invisibility by 15/30%.
  • Presence of Mind: The cooldown has been reduced to 2 minutes, (down from 3.)
  • Slow (Arcane): now increases cast time by 30%, down from 60%.

Paladins

  • The duration on all Seals has been increased to 30 minutes and can no longer dispelled.
  • Divine Plea: The amount healed by your spells is reduced by 50% (up from 20%), but the effect can no longer be dispelled.
  • Sanctified Seals: This talent no longer affects dispel resistance, but continues to affect crit chance.

Priests

  • Inner Fire duration has been increased to 30 minutes and can no longer dispelled.

Rogues

  • Hunger for Blood (Assassination): Now increases damage 5% per stack, (up from 3%.)
  • Mind Numbing Poison now reduces cast time by 30%, down from 60%.
  • Mutilate damage will now do 20% increased damage against poisoned targets, down from 50%.
  • Slice and Dice: This ability now increases melee attack speed by 40%, up from 30%.

Warlocks

  • Curse of Tongues: Now increases the casting time of all spells by 25% (Rank 1) and 30% (Rank 2), down from 50% and 60%.

Dungeons and Raids

  • The Obsidian Sanctum
    • Changed the color of the fissure in the Obsidian Sanctum to be more visually distinct.

User Interface

  • The “GM wishes to speak with you” alert/button, at the top of the screen, has been changed so that addons do not obscure it.
  • A clickable chat message has been added that duplicates the GM alert/button.
  • When a GM wishes to speak with you the Help Request minibar button will glow.
  • For additional notes on Lua and XML changes please visit the UI & Macros forum .

Bug Fixes

  • Fixed an issue where players using nVidia 3D glasses were unable to see spell cooldowns.
  • Fixed a software mouse cursor bug that was causing the mouse curser to disappear from view when over certain UI elements.
  • Fixed a player movement error in which other players were appearing to move erratically when traveling beside them.

Reacties (14)

Laat dat sommigen maar weg; er betalen veel mensen voor!
Wat bedoel je precies met je opmerking? Ze blijven ontwikkelen aan dit spel en ondersteuning bieden, terwijl het al jaren loopt.
Het zal niet meevallen de balans tussen alle chars in stand te houden dus dat vereist zo nu en dan aanpassingen.
Als je niks te melden hebt post dan niet.

Ik vind de changes nog eigenlijk mee vallen als ik eerlijk ben had verwacht dat de lijst langer zou zijn maar blijkbaar pakken ze nu alleen de direct "noodzakelijke" dingen op en gaat het merendeel in 3.1 erdoor.
alweer zo'n lange lijst??

en daar betalen sommige dan ook nog voor....
Dit spel wordt tenminste nog fatsoenlijk ondersteund. Er zijn ook developers die de spelers gewoon laten barsten en niks bijwerken. daarbij kun je je dan eerder afvragen waarom mensen daarvoor het bedrijf blijven belonen.
er zijn ook developers die gewoon een goed spel maken en heel soms een kleine aanpassing maken.

maar daar betaal je dan wel geen 15 euro per maand voor...
Dit is de korte lijst. De lange komt in 3.1. En ja, daar betalen we voor, want dan kan blizzard tenminste updates uit blijven brengen, zoals nieuwe dungeons (Ulduar in 3.1), bugfixes, UI verbeteringen, etc.
Nu nog degelijke instance servers neer zetten die niet iedere avond weer zitten te zeuren dat er geen instance gestart kan worden, dan ben ik ook weer blij. Van al die maandelijkse inkomsten kunnen er best een paar extra instance servers af...
Ferocious Bite: This ability now only uses up to 30 energy.
Was eerst 35 Energy.

Dit is een begin van de buffing voor feral druid dps, zie hier voor meer upcoming changes ==> click
Zo blij lijken ze me anders niet in die thread. Voor zover ik het begrijp gaan alleen ferals er op vooruit en balance/resto er op achteruit...

Maar wat meer on topic, ben blij eindelijk van deze bug af te zijn:
Fixed a software mouse cursor bug that was causing the mouse curser to disappear from view when over certain UI elements.
Deze bug zorgde er voor dat de muis gewoon verdween als het over verre objecten heen ging, wat nogal vaak gebeurt, vooral op je flying mount. De enige fix er voor was om hardware cursor aan te zetten, wat op zich altijd aan te raden is, maar niet werkt in opengl mode (direct3d is geen optie voor mij op wine, opengl werkt vele malen beter).

Maar wat is dat gezeur over cooldowns op presence of mind (mage talent)? Hoop niet dat het iets met global cooldowns te maken heeft, want dan is die spell helemaal niet nuttig meer. En uhm, thanks a lot blizzard... 10% bonus damage op arcane power (in plaats van 20)? Daar gaat m'n AP/PoM/Pyro combo... Nou ja, ik zal straks thuis wel zien hoever ze m'n spec hebben verkloot. Alhoewel ik al meer dan 1.5 jaar wow speel snap ik niet zo goed wat ze bedoelen met die "category cooldowns". Voor zover ik het snap kun je PoM en AP dan niet meer tegelijk gebruiken? Alsof mages al die nerfs nodig hadden :r Achja, kan altijd nog respeccen...
Ik kan niet wachten op de volgende patch,

Dan hoeft mijn hunter eindelijk geen Ammo meer te kopen :D. en heb ik een extra bagslot voor nog een netherweave bag.
Dat is juist extreem lame. Kan ik onderhand met mijn ogen dicht gaan lopen grinden. Pijlen brachten teminste nog iets aan taktiek en bezigheid bij de hunter.
Tactiek? Mij alleen frustratie.. Lekker aan het questen grinden, krijg ik een uitnodiging voor een Instance van een guildie. Och waarom ook niet? Kom je na een half uur instance erachter dat je niet genoeg pijlen meer hebt. |:( Pijlen kost mij ook gruwelijk veel bagspace als fast MM hunter, mijn trade character in IF zit volgepropt met pijlen voor het geval ik ze snel nodig heb (via mail). Ik ben blij dat ik van dit geouwehoer af ben :P

[Reactie gewijzigd door BAS80 op 11 februari 2009 17:43]

Goed moment om nu te klagen over een kleine patch: 3.0.8 is net uit en die was vrij groot voor een bugfix patch. En 3.1 zal spoedig op testrealms verschijnen.

op wowwiki staan nog wat undocumented changes (voor 3.0.9), niet veel extra maar voor die gene die het leuk vinden:

http://www.wowwiki.com/Pa...28undocumented_changes%29

[Reactie gewijzigd door Pipooow op 11 februari 2009 14:28]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.