Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 6 reacties, 4.493 views •
Bron: K-3D

K-3D logo (45 pix) K-3D is bijgewerkt naar versienummer 0.6.2.0. Met dit programma kunnen 3d-objecten en animaties worden ontworpen en is ook in staat om deze te renderen. De software wordt als een Windows-installer aangeboden, maar ook de broncode is beschikbaar, die onder andere onder Linux, Mac OS X en Solaris te compileren is. Meer informatie over dit programma kan in deze wiki worden gevonden. Versie 0.6.2.0 lost onder andere een ernstig probleem op onder Windows kan optreden tijdens het wegschrijven van gerenderde afbeeldingen. Hieronder is een compleet overzicht te vinden van alle veranderingen die het programma ondergaan heeft sinds de vorige vermelding in de meuktracker:

Changes in K-3D 0.6.2.0:
  • BUG: Using shell commands to copy files breaks on Win32, use boost::filesystem instead
  • BUG: Add missing libraries to the binary installer
  • BUG: Add missing spawn helper executables to the binary installer
  • BUG: Add a gtkrc file to the installer that enables the WIMP theme engine
  • ENH: Added control over Axes plugin colors
  • STYLE: Fix a typo in main application --version output
  • COMP: Updated Win32 installers include a private copy of the gtk/gtkmm libraries instead of relying on installed gtk/gtkmm
Changes in K-3D 0.6.1.0:
  • COMP: Synchronized the code::blocks build
  • STYLE: Improved copyright verbiage.
  • COMP: K-3D 0.6.1.0
  • ENH: Added mesh selection support to the Python API
  • ENH: Default script directory points to the share/scripts directory
  • BUG: BevelPoints modifier output wasn't always invariant with respect to its input
  • BUG: Default shader paths didn't point to the correct share subdirectory
  • ENH: Added k3d::mesh_selection support to the Python object model BUG: C++ unsigned long was being converted to a signed Python integer,
  • BUG: Ensure that all copyright messages are up-to-date and consistent
  • COMP: Remove unused build script
  • STYLE: Remove unused #include
[break]
K-3D screenshot (resized)

Reacties (6)

Reactiefilter:-1606+16+20+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Als ik een model in dir proggie maak kan ik die dan gebruiken voor Quake 3? (ik heb namelijk geen flauw idee how modelling werkt, maar ik zou wel een eigen model voor Q3 willen hebben :P )
Ik denk dat jij je een beetje verkijkt op de complexheid van 3D-modelling en K-3D...
als jij de rig-structuur van quake 3 kent kan dat
Is dit een beetje te doen ?
Sketchup van google was ik direct mee weg, maar dit is een pak moeilijker ?
Weet iemand hier toevallig of deze engine formaten ondersteund die gebruik kunnen in de irrlicht-3d engine ??

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True